2.9i V6 männät?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

2.9i V6 männät?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 12. 11:57:03 2006

Olikos ne 2.9 vai minkä ne männät missä on julmettu monttu keskellä?
Jossain olen nähny kuvan missä oli jokkut kutosen männät ja aika sopiva.. Sais sorvaamalla levennettyä siitä.
Jäsen #606

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 12. 12:12:08 2006

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Huhtikuu 12. 12:26:51 2006

Vanhemmissa ilmamäärimittarillisessa 9,5:1 puristuksilla olevissa on tuollaiset:

http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... 9_mnt2.jpg

Noista sorvattiin neliömäinen kuppi pyöreäksi ja 0,5-1mm pois laesta reunoilta.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 12. 13:16:06 2006

jouni kirjoitti:Vanhemmissa ilmamäärimittarillisessa 9,5:1 puristuksilla olevissa on tuollaiset:

http://img.photobucket.com/albums/v510/ ... 9_mnt2.jpg

Noista sorvattiin neliömäinen kuppi pyöreäksi ja 0,5-1mm pois laesta reunoilta.
ahaa,eli mulla on näemmä tommoset omassa koneessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 12. 14:06:36 2006

Onks 2.8 vs. 2.9 männän puristuskorkeudella eroa? Des Hammillin OHC powertuning kirjassa kun mainitaan 2.1L ohc 2.8 colognen "kolbenscmidth" männillä ja 1.6 dieselkoneen kiertokangilla.
Jäsen #606

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ke Huhtikuu 12. 14:32:14 2006

2.9 männät on matalammat, muistais vaan että miten paljon...
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ke Huhtikuu 12. 14:39:32 2006

Mikäs idea tossa oikein on ollut, kun sinne tuollaiset on laitettu tehtaalla?
2.8i kuitenkin oli tasalakiset...

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ke Huhtikuu 12. 21:07:20 2006

Olisikohan ollut niin, että kun 2.8 männistä ottaa 0.8mm pois, niin ne tulee tällöin samalla korkeudelle, kuin 2.9 koneen mäntä. Tasalakisuus sitten nostaa puristukset päälle kympin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Pe Huhtikuu 14. 11:00:37 2006

http://www.sunpoint.net/~mmodel/v628.jpg

2.8 männän puristuskorkeus on 40.08
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Vastaa Viestiin