vpv -seosmittarin lukemat

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

vpv -seosmittarin lukemat

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 17. 19:10:41 2006

Hieman tulkkausta kaipaisin.

Tyhjäkäynnillä ollaan ledinäytöllä yhdessä vihreässä.
100km/h tasakaasulla (ja yleensäkin tasakaasulla ajettaessa) ollaan punaisen puolivälissä Lambda-arvo noin 1.08
Täyskiihdytyksessä loimottaa kaksi keltaista lediä ja vihreä saattaa vilahtaa.
Moottorijarrutuksessa palaa vihreä ledi (eli lastu ei katkaise syöttöä moottorijarrutuksessa)

Kyseessä siis:
http://www.vpv-motorracing.com/lambda.htm

Kommentteja..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Huhtikuu 17. 20:22:09 2006

Ainakin Fmi:n mittarissa (20 ledinen) on tietääkseni hyvä et tyhjäkäynnillä polttaa sitä yhtä vihreää ja ränni auki 3 vihreää-4:ttä välkyttää..Moottorijarrusta en niinkään muista mitä teki.(16 ledisessä) ränni auki 2 vihreää ja kolmatta välkyttää.. Ei käy liian paksulla muttei sula männätkään.. :roll:
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 17. 20:45:06 2006

pablo kirjoitti:Ainakin Fmi:n mittarissa (20 ledinen) on tietääkseni hyvä et tyhjäkäynnillä polttaa sitä yhtä vihreää ja ränni auki 3 vihreää-4:ttä välkyttää..Moottorijarrusta en niinkään muista mitä teki.(16 ledisessä) ränni auki 2 vihreää ja kolmatta välkyttää.. Ei käy liian paksulla muttei sula männätkään.. :roll:
Tuossa on vihreitä viisi. Pitää nostaa hieman bensanpaineita ja katsoa uudelleen mitä näyttelee.
Ensin tosin voisi käyttää leimalla.

Tasakaasulla oli välillä kaikki ledit sammuksissa ( paitsi tietysti powerivalo )
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja pablo » Ma Huhtikuu 17. 21:41:50 2006

Viittais tosiaan et laihalla käy jos oransseja polttelee ku vedättää..Viisi vihreetä on myös Fmi:20 ledisessä.. 4 vihreetä muistaakseni 16 ledisessä :roll: ..Tasakaasulla karalan lastulla ja hx-40 yms..520cc siemenssit niin tais polttaa ihan yhtä vihreetä mut 4wd cossun systeemeissä kans seos vaelsi tasakaasulla( Johtuukohan et auton oma lambda korjaa koko ajan) mut ku torven avas niin mittari rauhottu..Ja korttiki oli 4kk pois ku väärässä paikassa väärään aikaan kokeilin :wink: ..
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Huhtikuu 17. 22:01:56 2006

Auto on säädätetty hieman ennen kuin sen ostin. Mutta tuo putki ja ehkäpä hieman coolerikin saattaa vaikuttaa että meinaa laihalle vetää.
Ahtojakin kyllä antaa nyt piikkinä 1,4 bar ja siitä laskee 1,2 bariin. Aiemmin oli piikki 1,2 josta tippui 1,1 bariin.

Tutkaillaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Huhtikuu 17. 22:07:04 2006

pablo kirjoitti:4wd cossun systeemeissä kans seos vaelsi tasakaasulla( Johtuukohan et auton oma lambda korjaa koko ajan) mut ku torven avas niin mittari rauhottu..Ja korttiki oli 4kk pois ku väärässä paikassa väärään aikaan kokeilin :wink: ..
Käsittääkseni tuo lambdan "seilaaminen" johtuu juuri tuosta, että ruiskuohjaus on closed loop tilassa tasaisella kuormalla ja korjaa seosta lambda-arvon mukaan. Kaasupohjassa ohjaus siirtyy open loop tilaan eikä lambdaa enää seurata.

Tuon takia ilmeisesti kaverin opel toiminut kuin kaasupohjassa kun lambda-anturi oli rikki.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Huhtikuu 17. 22:18:01 2006

Mulla oli mittarin mukaan seokset 1.00 kun kävin hakemassa leimalle paperia niin mittaus laitteen mukaan co oli muistaakseen 1,03 ja kun nostettiin co 3,5:n niin mittarin mukaan taisi olla noin 0,9 kohdalla.(mikäli oikein muistan)
Matka-ajossa 4wd:n aivoilla lambda yritti korjata sitä kokoajan tuohon 1.00/+1ledi,tuossa ohc:ssa huomasi että välillä oli jo nykimisen rajamaastossa.
Samaa huomasin ettei oikein tahtonut kunnolla tippua kuin kovemmassa moottorijarrutuksesa kaikki pois taulusta.Tosin tuohon voivaikutta mulla vakio lastun/3bar map/390cc suutinten sekasovitus.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » To Huhtikuu 20. 8:51:58 2006

Sain viimein bensanpainemittarin paikoilleen. Painetta oli 3.4 bar joka nostettiin 3.6 bariin. Nyt on tyhjäkäynnillä kaksi vihreää ja vedätyksessäkin menee vihreälle. Vaimo oli eilen ratissa, ei saanut ihan loppuunvedätysarvoa mutta paremmalta tuo näyttää kuin ennen paineen nostoa.

Varmasti pitää painetta laskea jos meinaa saada pakokaasulapun kohdilleen.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin