Sierran ja korpin A4LD erot

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

Sierran ja korpin A4LD erot

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Huhtikuu 19. 21:59:34 2006

Onko noissa laatikoissa mitään mainittavaia eroja, muuta kuin kytkinkoppa. Sierran loota -90 doch ja korpin loota 2.9 v6 -90. Onko mittarin antureissa eroja?
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Huhtikuu 19. 22:24:15 2006

Onkos tuo loota muuten miten kestävä, kokemuksia?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

sierran loota

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ke Huhtikuu 19. 22:29:10 2006

fsohc kirjoitti:Onkos tuo loota muuten miten kestävä, kokemuksia?
Itsellä korpissa 4 vaihde hukassa ja yksi turbiinivikainen varalla ja yksi ympäri menneestä sierrasta, josko noista saisi yhden ehjän. Kokemuksia kestosta on sen verran että kun ajelee nätisti niin kestää ei todella ole mikään varttimailin loota. Paras versio noista lienee se explorerin versio 4.0 koneen jatkona oleva.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Huhtikuu 19. 23:54:41 2006

haku toiminto ja sana a4ld todistavat että MAAILMANKAIKKEUDEN EHKÄ HUONOITEN KESTÄVÄSTÄ TAKAVETOLOODASTA on puhe :twisted: :lol: 8)

ihan oikeesti, niinku pappacosworth on asian kiteyttänyt; "a4ld lootia on vain kahta tyyppiä: rikkinäisiä ja niitä jotka hajoavat pikapuoliin"

sinällään kiva laatikko jos sattuu toimimaan.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Huhtikuu 20. 0:11:12 2006

Ilmeisesti edes Cossun vanvistettu aski ei kestä mahottomia. Toisaalta, täälä päin eräs alan harrastaja on jo useamman vuoden päästellyt Cossu Scorpilla ilman laatikko murheita ja on varmasti saanut tossua.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Huhtikuu 20. 0:47:13 2006

Jos jokapaikassa tuota askia haukutaan, niin mikä se heikoin lenkki siinä sitten on? Vähän täsmennystä onko se mekaanisesti ajateltuna jäte vai yleisesti ei huollettuja ja sen takia vioittuneita?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Huhtikuu 20. 7:45:29 2006

Kyllä se kestää jonkun 100 heppaisen perässä joinkin. Laatikon raudat ovat aivan liian pieniä kestääkseen nautiskelun. Ensimmäisenä turbiinin akseli joka vie voiman ekalle planeetalle, poori on n.20mm pitkä ja 25mm paksu ja poorin harjat ovat pienet. Jos ne ovat kuluneet niin akseli pyörähtää. Korjaukseen molemmat uusiksi. Ylivaihteen kytkimessä on lukkosokka joka irtoaa ... no lue eka http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... light=a4ld
jos meinaat käytetyistä ehjän kasata niin vinkkinä : laita uusi master kit, panta ja molemmat vapaakytkimet, jos etuplaneetta on kulunut niin se ja akseli, magneettisuodatin putkeen, lootaan uusi 4r44-loodan kangassuodatin ja tarkasta että solenoidit on ehjiä. Suomesta ostettuna osat n. 500
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Huhtikuu 20. 9:13:03 2006

4.0 V6 aski taitaa olla vahvin. Ei se jossain 4wd Aerostarissakaan ihan kaasua painamalla hajoa.

Turbiini vikasissa on monasti sitä rautasilppua kulkenut öljypumpun läpi edelleen kiertoon mikä ei yleensä tee kovin hyvää...

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Huhtikuu 20. 13:18:29 2006

Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

Meeme
CRSC jäsen 2016
Viestit: 199
Liittynyt: To Toukokuu 5. 20:44:51 2005
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Meeme » To Huhtikuu 20. 15:40:40 2006

Pappacosworth kirjoitti: lootaan uusi 4r44-loodan kangassuodatin
Mistä mallista on tämä 4r44-loota? Tietäisi minkä auton suodatinta lähtee metsästämään. Tuli eilen laitettua kylläkin vielä A4LD vakio suodatin.
#1096

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Huhtikuu 20. 17:22:20 2006

Jenkkifordin loota, itse tilasin Porista Nätkiniltä oikean suodattimen. Kannattaa laittaa putkeen se magneettisuodatin, siitä karkeasihdistä joka A4LD-suodattimena myydään, ei ole paljoa iloa. Magneettisuodattimen asennustarve on tullut huoltotiedotteena Fordilla. Loodan raudat on niin heikkoja että uusista laatikoistakin alkaa heti tulla öljyn joukkoon metallihiukkasia!
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ti Kesäkuu 13. 20:14:34 2006

käykä 2.3 dohc:n turbiini jne bolt on 2.0 dohc:n perään? mitään eroja 2.3 dohc:n laatikoissa ja 2.0 lootissa? kardaani,piuhat jne samoja?

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ke Kesäkuu 14. 22:27:27 2006

Mun cossu scorpin loota kestany ihan kivasti.Saatii kardaani rullalle ja vääntymään,lootan perästä kumi nivel paskaks ja kannatinlaakeri sököks.Uus kardaani paikalleen ja vaihdelaatikoon uus maapiuha ja loota pelaa paremmin kuin ennen.Ja piirs asfalttiin ihan kivasti jälkeä.Oli se vääntyny kardaani sunnutaina näytillä ahvenistolla.Nojas auton keulaa vasten.Ottipa siitä joku kuvaakin. :lol:
XR3I Escort Cabriolet -90

m_pajula
Viestit: 1008
Liittynyt: Ti Huhtikuu 29. 16:27:59 2003
Paikkakunta: hartola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m_pajula » Ma Kesäkuu 19. 16:29:44 2006

m_pajula kirjoitti:käykä 2.3 dohc:n turbiini jne bolt on 2.0 dohc:n perään? mitään eroja 2.3 dohc:n laatikoissa ja 2.0 lootissa? kardaani,piuhat jne samoja?
:?: eikö kellään oo ees hyvää arvausta :shock:

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Heinäkuu 8. 20:58:42 2006

WRC taunus kirjoitti:vaihdelaatikoon uus maapiuha ja loota pelaa paremmin kuin ennen.
Mihin se maapiuha vaikuttaa? Katselin joskus, että omastani se oli aika rispaantunut.

Vastaa Viestiin