Vähän taustatietoa... Tossa äsken ihmettelin ton oman ryjän toimintaa, kun tosiaan tuntuu bensa loppuvan kesken. Autoon vaihdettu
Walbron (GSS341 tai GSS342) pumppu, josta löytyy tosta linkistä jotain tietoa. Pumpun pitäisi ainakin teoriassa olla ihan pätevä. Eli tänäänkin kun tulin tallille tein yhden kunnon vedon. Ahtoja noin 1.2bar ja esco cossun vakioregu 3.5bar, eli b-paineen pitäis vedossa olla +4.5bar. Vedossa paineet nousee mittarin mukaan noin 4bariin josta sitten laskee pikkuhiljaa 3baariin jolloin nostin kaasun ylös. Pumpulle tulee 13.2v joten sekään ei luulis olevan ongelma ja b-suodatinkin on uusi.
Sitten tossa äsken testailin tallin edessä. Otin b-regun ohj. letkun irti ja kompuralla ohjasin sitä noin 1.5barin paineella auto käynnissä. Noin 4.5bariin asti kaikki näytti olevan ihan ok ja seos mittari näytti jotain AFR13 luokkaa. Noin 5barin kohtaa seos vetää laihalle, mutta näytti ettei paine olisi kuitenkaan tippunut. Netin käppyröiden mukaan 5barilla ton pumpun pitäis jaksaa pumpata 170L/h 12V. Luulis riittävän kun auto kuitenkin kävi tyhjäkäyntiä. Mites tota nyt pitäisi sitten tulkita?

Itse olen veikannut pumppua ja moni muu on sitä haukkunut. Laitoin varmuuden vuoksi Boschin 023 mallin pumpun tilaukseen, joten koitetaan onko vika nyt sitten pumpussa. Piti äsken mitata pumpun tuotto 5 baarilla, mutta täytyy tehdä se joku toinen kerta kun nyt ei ole aikaa.