Vanteiden oikaisua

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Vanteiden oikaisua

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Huhtikuu 23. 10:47:38 2006

Tuli huomattua että 18" TSW:t on melkosta pullataikinaa , 3 vannetta mutkalla :roll: Oikaisuun pitäis viedä mutta olen kuullut että oikaisun jälkeen vanne olisi heikompi ? Pitääkö paikkansa ?
ex Jäsen #10

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 23. 11:02:40 2006

Olen kuullut samaa sillä erotuksella että vanhemmat vanteet olisi tässä suhteessa parempia. Eli vanhoilla tarkoitan jotain 6-7 vuotta sitten valmistettuja. Asian todenperäisyydestä ei ole hajuakaan.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Huhtikuu 23. 17:23:58 2006

Ihan takuulla vanteet on heikommat jos ne oikaistaan. Pienet oikaisut varmasti onnistuu ja kestää, mutta isommat operaatiot kannattaa unohtaa ihan oman turvallisuuden takia. Paha vaan sanoa mikä tuossa oikomisessa olisi se raja...
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 23. 21:39:36 2006

karski mies (esim minä) oikoo vanteet isolla kissanmyrkyllä (lue: ISO kumivasara)... tulee tarpeeksi suorat vanhaan raatoon XD

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Huhtikuu 23. 22:36:30 2006

Nii voihan sen tiesti noinkin tehdä....
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Huhtikuu 23. 23:56:50 2006

AEZ vanteista oli kolme neljästä kierona, mutta melkein kaikista taisi kumivasaralla saada heitot puolittua tasapainotuskoneen mukaan.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Huhtikuu 24. 1:41:24 2006

No joo itellä varmaan patoutumia noista yksistä aluista kun huomasin n.3cm railon niissä ja edellinen omistaja sanoi kun tuli puheeksi että on oikaistut vanteet. Tosin ne sai möykkyä ja kunnolla, mutta tuo railo ei ilmestynyt sellaisen aikana vaan ihan normaaliajossa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » Ti Huhtikuu 25. 5:16:59 2006

koskar kirjoitti:AEZ vanteista oli kolme neljästä kierona, mutta melkein kaikista taisi kumivasaralla saada heitot puolittua tasapainotuskoneen mukaan.
Ootko sä jo kerennyt kohdella kaltoin mun kiekkoja :shock:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Huhtikuu 25. 11:21:33 2006

escovainaa kirjoitti:
koskar kirjoitti:AEZ vanteista oli kolme neljästä kierona, mutta melkein kaikista taisi kumivasaralla saada heitot puolittua tasapainotuskoneen mukaan.
Ootko sä jo kerennyt kohdella kaltoin mun kiekkoja :shock:
Maalarisetä ne on johonki katukiveen vetässy ku oli niin hyvät heitot. Ja vieläkin puuttuu yksi soviterengas.

Vastaa Viestiin