Scorpion koneen kiinnitykset

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Scorpion koneen kiinnitykset

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Huhtikuu 28. 22:25:54 2006

Käykö 4wd koneen kiinnikkeet 2wd palkkiin? Kyseessä siis laiska 2.9 V6 moottori.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Huhtikuu 28. 23:03:36 2006

moottori tyynyt ei käy mutta moottorin korvat käy ristiin.
jos laitat scorppiin 82 sierran etupalkin joka on samoilla tyynyillä' kun 4x4 niin silloin käy tyynytkin
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Huhtikuu 28. 23:05:01 2006

Eli kun tyynyistä viilaa ne nännit pois niin sitten käy...?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Huhtikuu 28. 23:25:22 2006

:?: Eikös Sierra ja Scorpio 4x4 (V6:t) ole kumityynyllä joka on kahdella pultilla kiinnitetty palkkiin? Kuten -83-3 Ohc -sierra.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » La Huhtikuu 29. 11:21:39 2006

jjs kirjoitti::?: Eikös Sierra ja Scorpio 4x4 (V6:t) ole kumityynyllä joka on kahdella pultilla kiinnitetty palkkiin? Kuten -83-3 Ohc -sierra.
bueno,kylä näin on
kaikki 4x4 jossa on alumiini etupalkki niin tyynyt on kahdella pultilla kiinni siinä, ihan niin kuin 82-83 sierrran palkissa.
Korvakkeet on eri mittaiset eri levyisissä koneissa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Huhtikuu 29. 11:38:11 2006

Sivuttaissuunassa en muista et onko eroa mut 2wd palkilla+4wd korvilla moottori siirtyy taaemmas.
#350

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Huhtikuu 29. 12:46:54 2006

Koneen korvakkeissa on 2wd:ssäkin eroa onko vanhempi vai uudempi palkki.
Vanhemmassa palkissa kumityynyt on lähempänä toisiaan eli korvakkeet on lyhyemmät. Ero oli jotain 50mm uudempaan palkkiin .
Vanhempi malli rautaisilla koneen korvilla ja uudempi alumiinisilla.
Siinä 4wd:n palkissa mikä iteltä löytyy, näyttäisi kumityynyt olevan samalla etäisyydellä toisistaan kuin vanhemmassa 2wd:ssä, liekkö sitten 2wd:n rautaiset koneenkorvat käypäset, alumiiniset 2wd:n korvakkeet ei ainakaan käy.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 2. 15:08:42 2006

Vedetäänkö nyt sitten johtopäätös että nelikkomallin valurautakahvoilla kone käy uudemman malliseen ohc palkkiin?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Toukokuu 2. 16:51:56 2006

Muisti vähän rakoilee, mutta homma taisi mennä näin:

-82-3 OHC 2WD: korvaketyynyt (2x pultti sivuilla), "kotelomallinen" etupalkki, valurautakorvat (lyhyet)
-82-3 V6 2WD: korvaketyynyt, "kotelopalkki", valurautakorvat (lyhyet, V6 -pulttijaolla)
-84-> OHC 2WD: pyöreät tyynyt, "hento" etupalkki, alumiinikorvat (pitkät)
-84-> V6 2WD: pyöreät tyynyt, "hento" palkki, alumiinikorvat (pitkät, V6 -pulttijaolla). Harvinaiset, löytynee 2WD V6 -scorpioista helpoiten.
-85-> V6 4WD: korvaketyynyt, alumiinipalkki, alumiinikorvat (lyhyet, V6 -jaolla)

Arska: en ole varma, mutta nelikkoon ei tainnut olla valurautakorvia lainkaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin