laakeripesä (levyjarrut)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

laakeripesä (levyjarrut)

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Huhtikuu 30. 20:31:08 2006

ulompi kooli on väljistyny "pyörii mukana"? onko mahdollista tehä asialle jotain vai ostetaanko parempi napa?

tämä voi olla ostoilmoitus samalla.
Viimeksi muokannut qreippi, Ti Toukokuu 2. 11:00:54 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: 2wd takanapa / laakeripesä

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Huhtikuu 30. 22:34:25 2006

qreippi kirjoitti:ulompi kooli on väljistyny "pyörii mukana"? onko mahdollista tehä asialle jotain vai ostetaanko parempi napa?

tämä voi olla ostoilmoitus samalla.
En nyt ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta saako porattua kehälle, tehdä kierteet siihen ja "koneruuvi" perään menetelmällä mitään tehtyä? Niin korjattiin kevarista aikoinaan alapäänlaakerointi kun valualumiini halkesi koolistaan..siinä kesti ainakin hyvin
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 2. 11:02:24 2006

eli jos poraan reijät esim 4kpl ja väännän kiertee niihin ja sitten kiristän pulteilla koolin paikalleen, niin menisi tilapäisesti? kunnes saan uudet jostain!

välystä ei paljoa ole, mutta riittävästi että pieni klappi tuntuu!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 2. 11:08:38 2006

älä korjaa
jos ulko kooli pyörii niin pesä on väljä.
mittaa tarkemmin tiukkuus.
jos välýstä on jotain 0.10mm niin sen voin hoitaa laakeri lukitteeella.
jos välys on isompi niin hokki on ainoa viahtoehto.
pesää ei kannata työstää ,siinä ei ole niin paljon materiaalia.
jos osa olisi harvinainen niin silloin sen voisi täyttö hitsaa pulverilla ja koneistaa niin siitä tulisi uuden veroinen.

Suosittelen että jos et halua päästä kenestäkään eroon(lainaamalla autoa) niin vaihda osa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 2. 15:39:06 2006

no täytyy tolla liimalla kokeilla? tuskin se sen kestoa haittaa, vaikka sen muutamalla M6 pultilla kiilaiskin.. :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 2. 16:14:58 2006

Lyöt pesän kehälle pistepuikolla useita täppejä muutamaan riviin tasaisin välein. Sitten jäykkä laakerilukite ja kooli paikoilleen. Siellähän pysyy.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Vastaa Viestiin