Katin poisto

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Katin poisto

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ti Toukokuu 2. 19:11:25 2006

aattelin että ku tuon pakoputken tiiviste pitää vaihtaa niin ottas putken kokonaan irti, samalla hitsais suoran ulostulon takapöntöstä, ja korvais katalysaattorin, mutta miten sitte päästöjen kanssa? kaadanko pakkasnestettä vaan tankkiin? ja pitääkö ruiskuja tms säätää jotenkin?
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Toukokuu 2. 19:27:37 2006

Jos sulla on rekisteriotteessa maininta katalysaattorista, niin se pitää olla siellä.. vaikka ihan näön vuoksi!
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ti Toukokuu 2. 19:35:26 2006

hmph :? eikö niitä oo semmosia katin näkösiä korvikkeita? jossain kait niitä oon nähny :roll:
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Toukokuu 2. 22:03:38 2006

Pakkasneste on hyvää tankissa, ei bensa pääse jäätymään eikä tankki ruostu. :lol: :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Toukokuu 2. 22:31:55 2006

Jos leiman mielit saada niin kyllä se katti melkein kannattaa vaan jättää sinne putkeen. Tai tehdä sitten semmonen korvausputki minkä tilalle on leiman ajaks helppo laittaa se katti... :roll:
Jäsen #606

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Toukokuu 2. 23:35:48 2006

Marteliuksella on sellanen korvaus putki.

Ite oon jaksanut viimiset kolme vuotta pelata ennen leimausta katin paikalleen ja pois. Hyvin menee kun jaksaa uusia pultit ja mutterit joka kerta. Joka vuonna inssit aina jaksaa naureskella katti-pätkää joka on ihan puhdas ja maalissaan verrattuna muuhun putkistoon.

Vois olla että tuo homma jäis jos joku tulis ja kertois että se on ihan sallittua ja luvallista.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Toukokuu 2. 23:44:29 2006

Jos alkuperäinen katti ei mitenkään voi olla paikoillaan, niin laittakaa sitten vastaava reising osa, mahdollisesti paketissa tulee vielä hieno valmistajan tarra jolla saa sitä rispektiä ja hyvällä tuurilla joltain asiantuntevalta autoharrastajaneitoselta pimpsiä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Toukokuu 2. 23:49:57 2006

Motonetissä näin joskus myytävänä Magnaflown 2,5" tai 3" lähdöillä jotain "vapaavirtauskatalysaattoreita" jotka maksoivat noin 80 euroa. Onkohan kukaan kokeillut sellaisia? Ei ehkä ainakaan ahdistaisi niin pahasti kuin tuo DOHCilaisen oma mehupilli.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 3. 0:58:37 2006

jeddah kirjoitti:Motonetissä näin joskus myytävänä Magnaflown 2,5" tai 3" lähdöillä jotain "vapaavirtauskatalysaattoreita" jotka maksoivat noin 80 euroa. Onkohan kukaan kokeillut sellaisia? Ei ehkä ainakaan ahdistaisi niin pahasti kuin tuo DOHCilaisen oma mehupilli.
kaverilla on tommonen ja ihan hyvin se skulaa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Toukokuu 3. 16:42:05 2006

Entistä käyttistä ei saanut mitenkään katsastuksesta läpi kun katti oli rikki. Tai en tiedä jos ois jaksanu tehdä omat mehut, mutta epäilen silti.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Tombstone
Viestit: 290
Liittynyt: Ma Kesäkuu 16. 18:22:23 2003

Viesti Kirjoittaja Tombstone » Ke Toukokuu 3. 16:42:56 2006

Mullakin oli omas sierrassa magnaflown race katti kesti jopa 2 kuukautta ja sylkäs kamat pihalle. Tais jenkki pojille ollut tullut työskentely virhe tai sit se oli maanantai kappale!

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ke Toukokuu 3. 19:07:49 2006

olafu kirjoitti:Jos leiman mielit saada niin kyllä se katti melkein kannattaa vaan jättää sinne putkeen. Tai tehdä sitten semmonen korvausputki minkä tilalle on leiman ajaks helppo laittaa se katti... :roll:
tuota ajattelinki, keksis vaan fiksun pikakiinnikkeen siihen, ja kerran vuodessa se pitäs avata ni ei varmaan kauheesti pistäs hermoille se homma :roll:
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Toukokuu 3. 22:10:58 2006

MustaRiesa kirjoitti:
olafu kirjoitti:Jos leiman mielit saada niin kyllä se katti melkein kannattaa vaan jättää sinne putkeen. Tai tehdä sitten semmonen korvausputki minkä tilalle on leiman ajaks helppo laittaa se katti... :roll:
tuota ajattelinki, keksis vaan fiksun pikakiinnikkeen siihen, ja kerran vuodessa se pitäs avata ni ei varmaan kauheesti pistäs hermoille se homma :roll:
No sehän on laipoilla molemmista päistänsä ja keskellä vieläpä kannatin johon sen voi riipustaa ihan ensiksi ennen kuin alkaa ruuvaamaan. Voiko helpompaa toteutusta olla?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Toukokuu 3. 22:17:09 2006

Minä ainakin pidän sen pöntön siellä putkessa niin maailma pelastuu... Ei sen kanssa kyllä jaksa urheilla, eikä tuo siellä vielä ole haitannut, siis se katalysaattori.. Ainiin ne tehot ja väännöt kasvaa ja kulutuskin tippuu, josko sitä itekin. Nojoo :roll: :roll: :lol:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Toukokuu 3. 23:01:04 2006

DOHCissa taitaa alunperin olla kaksi niitä KAT pönttöjä, jos sinne laittaa yhden vähän harsumman kisa-mallin niin virtausvastus varmasti pienenee.
Päästöjenkään kanssa tuskin ongelmia tulee, kun vanha KAT auto kuitenkin saa vähän jo enemmän pölläytellä.
Marteliuksen KAT-korvausputki on halkaisijaltaan pienempää rööriä kuin muu putkisto(Marteliuksen) joten ei ne tehot taida pelkästään KATin vastukseen hävitä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 3. 23:55:35 2006

tää on taas niitä juttuja että joo-o.. jos se katti ei olisi pakollinen siellä niin kukaan sitä ei poistaisi mutta ku on niin hienoa olla outlaw :-)

ite en jaksais pelleillä kattia takas joka saatanan vuosi vain leiman vuoksi, on tuo pakoputken entraaminen niin syvältä arsesta muutenkin. mieluummin halpa 3" katti jostain.. mutta jokainen tekee mitä lystää, mutta niinkun edellä joku mainitsikin niin leimalla se katti siellä on oltava, sisuskaluillahan ei oo väliä jos muutenkin menee päästöihin eli:

CO kierroksilla alle 0,3 ja tyhjäkäynnillä alle 0,5
HC alle 100
lambda kierroksilla 1 +-0,3
O2 alle 5

ja jos putki vuotaa tai on ISO putki eli jälkihappi O2 on korkea vaikkei olisi viittäkään niin lambda näyttää laihalta.

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ma Kesäkuu 5. 16:55:29 2006

tuli tämmönen hommeli mieleen, sanotaan että tuo kone sanoo tossa poks ja hankin ohc koneen jota pikkasen piristäis samalla. niin onko se katalysaattori määrätty autolle vai tolle tekniikalle? eli jos laitan vanhemman tekniikan tuohon niin pitääkö se katti olla tuossa autossa koska se on tuota vuosimallia? jos en ole väärin ymmärtänyt niin eikö tuota mallia ole myös katittomana? voin kenties olla tyhmä mutta rupes vaan mietityttään tommonen asia.
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Kesäkuu 5. 17:01:17 2006

Katalysaattori pitää olla, eli se "seuraa" auton mukana.
Jäsen #1112

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Kesäkuu 5. 17:28:32 2006

Ei ole vähäpäästöistä ohc:tä ainakaan suomessa, eli melko mahdotonta laittaa ohc moottori vähäpäästöiseen koppaan, muuten tekisin sen itsekin.

MustaRiesa
Viestit: 8544
Liittynyt: Ma Joulukuu 13. 12:13:28 2004
Paikkakunta: Mikkeli/Kokkola

Viesti Kirjoittaja MustaRiesa » Ma Kesäkuu 5. 18:53:42 2006

selvä, kiitoksia infosta :)
-13 Ford Fiesta ST MP215
-99 Focus, -76 Taunus stw, -90 Sierra 2.0i DOHC, -87 RST/RS2K Esco, -90 Sierra 2.0iDohc, -91 Escort Cossulook, -88 Sierra 2.0, -91 Sierra 2.0i dohc, -89 Sierra 2.0, -83 Sierra 1.3, -85 Sierra 2.0
#1061

Vastaa Viestiin