Imusarjan muotoilu?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Viikinki
Viestit: 58
Liittynyt: La Elokuu 30. 20:20:31 2003
Paikkakunta: Joutseno

Imusarjan muotoilu?

Viesti Kirjoittaja Viikinki » Ma Toukokuu 1. 11:52:57 2006

Onko olemassa jotain ainetta jolla voisi täyttää imusarjan kanavia ja muotoilla ja että se vielä kestäisi kiinni.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ma Toukokuu 1. 13:13:04 2006

Jos se on alumiinia niin ihan hitsaamalla... luulis pysyvän :roll:

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ma Toukokuu 1. 16:40:02 2006

kemiallinenmetalli pysyi ainakin perämoottorinlohkossa jotka oli alumiinia.
irc galleria voicecoil

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Toukokuu 1. 16:59:36 2006

Mutta sitten, jos sieltä irtoaa joku kikkare ja kun kyseessä on kerran imusarja, niin se menee koneeseen. Rojahtaa koko vehje.
Jäsen #606

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Ti Toukokuu 2. 16:02:37 2006

se on sitä onnenvaihtelua se,4 kesää ajettiin kilpaa samallalohkolla,ja ei meillä ainakaan irronnu ikinää mitään.
irc galleria voicecoil

Nelilinkki
Viestit: 91
Liittynyt: Ma Syyskuu 20. 10:40:26 2004
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Nelilinkki » Ti Toukokuu 2. 21:27:30 2006

Kaveri muotoili raisuun nätin squish-palotilan kemiallisella metallilla...oli hyvä..jostain syystä ei kestäny :shock:

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » Ti Toukokuu 2. 23:28:06 2006

Mikäli alumiinia, niin:
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Itse ajattelin uskaltautua käyttämään tuota kannen imukanavan täyttöön
"perus" Al-hitsauksen sijasta, koska tuo ihmeainehitsi kutistuu ~1% (norm. hitsi ~6%) eli hitsausjännitykset jäävät paljon pienemmiksi.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Toukokuu 3. 11:00:11 2006

Cosmos kirjoitti:Mikäli alumiinia, niin:
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html
Itse ajattelin uskaltautua käyttämään tuota kannen imukanavan täyttöön
"perus" Al-hitsauksen sijasta, koska tuo ihmeainehitsi kutistuu ~1% (norm. hitsi ~6%) eli hitsausjännitykset jäävät paljon pienemmiksi.
meille ostettiin pajalle ilmeisesti tuota samaa kamaa jolla pystyy myös hitsaamaan teräsmutterin alumiiniin... :shock:

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 3. 11:07:09 2006

toi technoweld vaikuttaa aika pätevältä,hmm..taidan kokeilla tommosta ihan huvin ja urheilun vuoksi.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Toukokuu 3. 11:26:59 2006

Tecnoweldistä hyviä kokemuksia mulla ainakin. Helppoa käyttää ja luja liitos tulee.
Kilpuriin alumiini vauhtipyörän pulttijaon täytin ja tein uuden,välijäähdyttimen kennon lyhensin (pillit poikki ja uuspäätylevy)
Enska pyörään lohkon korjasin kun ketjut löi vaihde-akselin lohkon pohjasta läpi, motukan jarrusylinterin kahvankorvakkeet takas paikalleen, peilin kierrereiän kahvaan täytin ja kierteytin uudestaan, yms...
Tosi helppoo käyttää kotikonstein.
Tuli sitä ohjetta/mainosta lukiessa tv-shoppi mainos mieleen...
Mutta se oli sitä mitä luvattiin 8)

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Toukokuu 3. 11:41:34 2006

tuota ainetta pitänee ehkä kokeilla... pitäs kuulaaseen sisuksia hieman korjata aikas suolasen hintasia on uudet
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Toukokuu 3. 11:46:55 2006

TVR kirjoitti:Tecnoweldistä hyviä kokemuksia mulla ainakin. Helppoa käyttää ja luja liitos tulee.
Kilpuriin alumiini vauhtipyörän pulttijaon täytin ja tein uuden,välijäähdyttimen kennon lyhensin (pillit poikki ja uuspäätylevy)
Enska pyörään lohkon korjasin kun ketjut löi vaihde-akselin lohkon pohjasta läpi, motukan jarrusylinterin kahvankorvakkeet takas paikalleen, peilin kierrereiän kahvaan täytin ja kierteytin uudestaan, yms...
Tosi helppoo käyttää kotikonstein.
Tuli sitä ohjetta/mainosta lukiessa tv-shoppi mainos mieleen...
Mutta se oli sitä mitä luvattiin 8)
Millä sulatit sitä, ite en saanu pitämään missään? :O

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Toukokuu 3. 12:36:13 2006

kuinka paljon tuota kuluu?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Cosmos
Viestit: 69
Liittynyt: Su Maaliskuu 26. 22:33:59 2006

Viesti Kirjoittaja Cosmos » Ke Toukokuu 3. 13:42:07 2006

Jasper Oy:stä löytyy myös laadukkaita tuotteita:
http://www.certanium.fi/certanium/

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Toukokuu 3. 13:43:34 2006

on vaan aika hintavaa jos paljon käyttää...

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Toukokuu 3. 13:57:29 2006

ytte kirjoitti:
TVR kirjoitti:Tecnoweldistä hyviä kokemuksia mulla ainakin. Helppoa käyttää ja luja liitos tulee.
Kilpuriin alumiini vauhtipyörän pulttijaon täytin ja tein uuden,välijäähdyttimen kennon lyhensin (pillit poikki ja uuspäätylevy)
Enska pyörään lohkon korjasin kun ketjut löi vaihde-akselin lohkon pohjasta läpi, motukan jarrusylinterin kahvankorvakkeet takas paikalleen, peilin kierrereiän kahvaan täytin ja kierteytin uudestaan, yms...
Tosi helppoo käyttää kotikonstein.
Tuli sitä ohjetta/mainosta lukiessa tv-shoppi mainos mieleen...
Mutta se oli sitä mitä luvattiin 8)
Millä sulatit sitä, ite en saanu pitämään missään? :O
Ihan nestekaasu "töhöllä" tärkeetä oli just se että lämpö mikä juotosaineen sulattaa tulee kappaleesta, eikä niin että sulattaa sitä lankaa polttimella juotettavan sauman päälle.
Sit kun sillä rosteri tikulla hämmentää sulaa juotosainetta ja raaputtelee samalla sitä perusainetta, samalla polttimella lämmittäen niin lähtee kyllä hienosti perusainekin sulaan sauman alta.

Mä juottelin nuo edellämainitut hommelit yhellä n18 aloituspakkauksella missä oli se 5kpl 4mm puikkoo rst hammasharja ja rosteritikku.
Tietty noissa reikien yms. "täyttö" hommissa kannattaa laittaa jotain alumiini kierretankoo tai muuta sopivaa täytettä kohteeseen ettei sitä ainetta kulu ihan tolkuttomasti.
Ohjeissa on kyllä hyvin annetty näitä tämäntyyppisiä vinkkejä.

raimo
Viestit: 603
Liittynyt: To Toukokuu 12. 23:56:54 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo » Ke Toukokuu 3. 14:51:12 2006

Yep. Tuota samaista techno-weldiä olen minäkin kokeillut weber kaasuttimien runkoihin onnistuneesti. Korjasin sillä kierteitä ja lohjenneen korvakkeen. "valumuottina" läpireikien täyttämisessä käytin muistaakseni rosteripeltiä.
Capri III -81 2.8S
Escort II -74
Taunus I -74 1.6-16V

Vastaa Viestiin