b&w t5 cossun loota

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » La Joulukuu 17. 1:02:20 2005

Nooh :( täytyy orotella vaan vitos ratasta. (ainakin 2 kuukautta menny jo) Itellä ei ollu vehkeitä sen irrotukseen ja isolla ennenvanhaan yksityisellä fordin merkkikorjaamollakin saivat sen rikki ,vaikka oli kokemusta laatikosta, kuulemma erikseen teetetyt ulosvetäjät,lämpöä ja kaikkee annettiin sille.
Ja jotkut saa jopa ihan sormineen sen irti,mille kyllä täytyy nostaa hattua.

harry81
CRSC Jäsen 2021

Viesti Kirjoittaja harry81 » Su Joulukuu 18. 10:55:45 2005

Mulla olis kans ton laatikon kunnostus edessä.Itse en rupea edes yrittämään!Missäs porukka on korjauttanut noita laatikoita?Ja missä hinnoissa remppa ulkopuolisella teetettynä pyörii?

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Joulukuu 30. 18:16:12 2005

harry81 kirjoitti:Mulla olis kans ton laatikon kunnostus edessä.Itse en rupea edes yrittämään!Missäs porukka on korjauttanut noita laatikoita?Ja missä hinnoissa remppa ulkopuolisella teetettynä pyörii?

En tiedä vielä ainuttakaan paikkaa ,joka suostuis/kykenis tekemään tota remonttia valmiiksi asti. Vitosen rattaita ei ilmeisesti saa enää mistään uutena ja ne joutuu teettämään mahdollisesti jossain koneistamossa,jos menevät rikki.
Ja tuntuvat menevän korjaamollakin näköjään,vaikka irrotusvehkeet oli varta vasten hommaan tehtyjä ja irrotuksen vaikeudet tiedossa.

Mun vaihdelaatikko on maannut erään ford korjaamon nurkassa ilman vitos ratasta jo syksystä asti. Rupeaa jo vähän huolestuttamaan koko laatikon kohtalo.

Vaikka remppa on täällä monen mielestä iisi homma ,niin mielestäni täys koneremppa cossuun on helpompi tehdä (ihan asiallinen ja toimivakin jopa).
Samaa mieltä tuntuu olevan moni korjaamo yrittäjäkin. Melkein mitä vaan saa tehtyä cossuun sopivassa alan korjaamossa jos ei itse halua tehdä ,mutta vaihdeaskin kunnostukseen eivät suostu millään.

Tero_s

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ti Toukokuu 23. 22:35:58 2006

KtK kirjoitti:Vitosen rattaita ei ilmeisesti saa enää mistään uutena ja ne joutuu teettämään mahdollisesti jossain koneistamossa,jos menevät rikki.
Quaife:lla näyttää olevan.

T5 Helical 5th Gear Strengthened helical gear pair D2B104/05 £225.00

KtK
CRSC jäsen 2015

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Toukokuu 23. 23:19:01 2006

Katos vaan quaifelle on ilmestynyt niitä. Mulle löytyi jo jonkin aikaa sitten toi vitosen ratas ,mutta tulevaisuudessa hyvä tietää porukoitten toi mahis.

Vastaa Viestiin