Pakopesän pinnoitus Black Satin pinnoitteella

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lauders
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Marraskuu 10. 9:05:44 2004
Paikkakunta: Kuopio

Pakopesän pinnoitus Black Satin pinnoitteella

Viesti Kirjoittaja Lauders » To Toukokuu 25. 10:51:57 2006

Onko kukaan pinnoittanut pakopesää Black Satin pinnoitteella ?
Onkohan tuosta mitään haittaa. Ja pysyyköhän tuo pakopesän pinnassa ?
Arvelisin muidenkin olevan kiinnostunut aiheesta, ainakin niiden jotka ei tykkää kattoa ruosteen ruskeaa pakopesää.

Tuohan aine toimii myös tehokkaana lämmöneristeenä. Eli siirtyykö sisälämpö, mikä ei sitten pääse huokumaan pesän pinnasta konetilaan jonnekkin ahtimen sisään tms. vai häviääkö se samantien rööristöön.

Laittakaa rohkeasti kokemuksia ja tietoa kellä sitä ko. asiasta on. Toivottavasti saadaan oikeita ja hyviä vastauksia, niin päästään pinnoittamaan tai sitten ei.
BMW E46
Kia Sorento 2.2 CRDi 2010

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Toukokuu 25. 14:04:06 2006

Olen pinnoitellut pakoröörejä tuolla aineella ja muita osia saman firman tuotteilla, pakoröörit ei ole ollut kiinni, testimäntää olen kurmuuttanut toholla. Yksi pakosarjapaja sanoi, että Black olisi pikku hiljaa pölissyt irti sarjoista muuta en kestosta tiedä, en kyllä tuollaiseen kommenttiin ole muualla törmännyt.
Pakopesä ja pakosarja turbolle pitäisi varmaan pinnoittaa sillä sisäpuolisella aineella, muutenhan sen pakopesän ja öljynkin lämpökuorma lisääntyy, kun lämpö ei säteile pois pesästä samaan tahtiin kuin aiemmin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Toukokuu 26. 10:50:32 2006

Ite olen kanssa miettinyt että maalaisko pakosarjan lisäksi vielä pakopesänkin. Itse aineesta voin sanoa että kyllä pysyy, maalattavan pinnan pitää vain olla hiekkapuhallettu, eikä minkäänlaisia rasvajäänteitä. Ton Dokki taunuksen peltisarjassa ollu puolisen vuotta tuo maali, mistään ei ole hilseillyt/irronnut vaikka kivet hakkaa auton alla sarjan loppuosaa ja olen kone huoneen puolella välillä laskenu painepesurilla kokeeks sarjaan ja kyllä vain pysyy. Kovasta hinnastaan huolimatta on sen arvoista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 26. 14:45:24 2006

Mitä itse olen RST:n turbopakosarjaan black Satinia käyttänyt, niin toimi ja pysyi, mutta ruostui kyllä myös läpi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin