turbon itse huolto?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
turbon itse huolto?
mikähän turbo tämä on eikös tämä ole aika pieni ?
kyljessä lukee : IHI rhb6 ... (onkos tää se joku 1.6 stocka turbo?)
ja käykö tuon tilalle pakosarjaan samoin päin oleva mikä turbo?
en vielä näistä turbo jutuista oikein tiedä ja koittan ettiä kuvia yms. muta en oikeen selkeyttä vielä saannut.
saakohan tuota vielä mihinkään kuntoo (seisonut 4v on jumissa)
varmaan pitää siivet ja laakerit vaihtaa, pystyykö itse vaihtamaan?
edit: sorry uusi topiccini löysinkin valmiin ihi rhb6 topicin en vain osaa näköjään hakua vielä oikein käyttää
kyljessä lukee : IHI rhb6 ... (onkos tää se joku 1.6 stocka turbo?)
ja käykö tuon tilalle pakosarjaan samoin päin oleva mikä turbo?
en vielä näistä turbo jutuista oikein tiedä ja koittan ettiä kuvia yms. muta en oikeen selkeyttä vielä saannut.
saakohan tuota vielä mihinkään kuntoo (seisonut 4v on jumissa)
varmaan pitää siivet ja laakerit vaihtaa, pystyykö itse vaihtamaan?
edit: sorry uusi topiccini löysinkin valmiin ihi rhb6 topicin en vain osaa näköjään hakua vielä oikein käyttää
Viimeksi muokannut Grazzius, Ma Toukokuu 29. 10:17:21 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Voipi tulla ongelmia tasapainotuksessa, on kuitenki kohtalaisen tarkkoja ahtimet sen suhteen. Ei tosiaan kannata alkaa ite tekemään, jos ei varmasti tiedä mitä tekee ja omistaa tarvittavia koneita ja laitteita (porakone ja hiomakone ei riitä). Siivet, laakerit ja akselin jos joutuu vaihtamaan, niin hintaa remontille kertyy vähintään uuden ahtimen verran.Grazzius kirjoitti:juu sorppa hieman väsyneenä yön valvoneena en nähnyt tuota (rhb6) tekstiä.
nyt nousee tää pahempi kysymys että pystyykö itse vaihtamaan siivet/laakerit jos ostan proturbolta korjaus sarjan vai pitääkö olla ns. ammattilainen jos alkaa yrittään edes
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Kyllä ainakin tähän asti paikallisessa turbohuollossa on irtoakselit saanu painotettua.
JOS akseli ja keskiö on mitoissaan ei se laakereiden vaihto mikään suuri savotta ole.
Ihiä kun alkaa purkaa kannattaa muistaa, että siinä on vasenkätinen kierre akselin päässä.
Vieläköhän siihen on osat 2x Garrettia kalliimmat vai joko kilpailu on tehnyt tehtävänsä?
JOS akseli ja keskiö on mitoissaan ei se laakereiden vaihto mikään suuri savotta ole.
Ihiä kun alkaa purkaa kannattaa muistaa, että siinä on vasenkätinen kierre akselin päässä.
Vieläköhän siihen on osat 2x Garrettia kalliimmat vai joko kilpailu on tehnyt tehtävänsä?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Eipäs voi, kun tarkasti katsoo. Schwitzerissä on sama juttu, eli kompurapuolta juu, mutta turbiini vain 90 asteen portain. Öljynkierto alkaa kärsimään, jos laakeripesä ei ole oikeassa asennossa.Jaakkoki kirjoitti: Niitä pesiä voi käännellä portaattomasti ~ ihan mihin asentoon vaan haluaa, joten sopivuus on vain lähinnä ahtimen koosta ja laipasta kiinni.
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
jive kirjoitti:Eipäs voi, kun tarkasti katsoo. Schwitzerissä on sama juttu, eli kompurapuolta juu, mutta turbiini vain 90 asteen portain. Öljynkierto alkaa kärsimään, jos laakeripesä ei ole oikeassa asennossa.
Eihän tuo vaan koske myös Garrettin GT sarjan kuulalaakeriahtimia? Itse olen meinaan kääntäny keskipesää about 1/8 kierrosta......
- Kimmo
-
- Ylläpitäjä
Niinpäs näkyy olevanjive kirjoitti:Eipäs voi, kun tarkasti katsoo. Schwitzerissä on sama juttu, eli kompurapuolta juu, mutta turbiini vain 90 asteen portain. Öljynkierto alkaa kärsimään, jos laakeripesä ei ole oikeassa asennossa.Jaakkoki kirjoitti: Niitä pesiä voi käännellä portaattomasti ~ ihan mihin asentoon vaan haluaa, joten sopivuus on vain lähinnä ahtimen koosta ja laipasta kiinni.

-
- Ylläpitäjä
Pyörii muistaakseni portaattomasti tuossa. Nuo kaariprikat vaan ensin löysälle.Jaakkoki kirjoitti:Niinpäs näkyy olevanjive kirjoitti:Eipäs voi, kun tarkasti katsoo. Schwitzerissä on sama juttu, eli kompurapuolta juu, mutta turbiini vain 90 asteen portain. Öljynkierto alkaa kärsimään, jos laakeripesä ei ole oikeassa asennossa.Jaakkoki kirjoitti: Niitä pesiä voi käännellä portaattomasti ~ ihan mihin asentoon vaan haluaa, joten sopivuus on vain lähinnä ahtimen koosta ja laipasta kiinni.No, kuitenkin kompurapuoli kääntyy portaattomasti, ja maalaisjärjellä ajateltuna kun ajattelee niin varmaan tajuaa mihin asentoon se keskiosa kannattaa laittaa.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001