Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » Ma Toukokuu 29. 10:44:06 2006
1300 peruspena Ka:ta myynnissä 37,44,51 kw moottoreilla.
Mitä eroa koneissa on?
( Voi kertoa ihan lyhyesti, ilman linkkiä johonkin ultrateknikaldatanippelitietodatabaseen)
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ma Toukokuu 29. 18:22:57 2006
En tiedä miten nuo myyjät pyöristelee tilavuuksia, mutta ainakin fiestaa saa 1.25 zetec moottorisena ja vanhaan kenttiläiseen perustuvana (siis 1.3). Luulisin että noissa samat moottorivaihtoehdot. Zetec koneinen on tehokkain luonnollisesti
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Miku
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Viesti
Kirjoittaja Miku » Ma Toukokuu 29. 18:40:35 2006
fsohc kirjoitti: Luulisin että noissa samat moottorivaihtoehdot.
Vaan eipä ole. Ka´ta ei saa Fiestan 1.25 Zetecillä, joka on muuten loistokone. 1,3 litrainen on sama 8-valve.
-
fsohc
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Viesti
Kirjoittaja fsohc » Ma Toukokuu 29. 18:47:40 2006
Katos, no kuten ed.mainitaan tuo oli mutu tietoa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ma Toukokuu 29. 21:08:59 2006
Uusimmassa ka:ssa moottorina Duratec mikä löytyy myös fiestan keulilta. Ja tehokkain ka:n moottorihan löytyy sport ka:n keulalta ja sehän taas 1.6 duratec.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » Ma Toukokuu 29. 21:57:01 2006
Tarkennetaan kysymystä
Mitä erilaisia moottori vaihtoehtoja 1.3 Ford Ka:han on olemassa, mistä tehoerot johtuu?
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ma Toukokuu 29. 23:42:43 2006
En tiedä mistä tuo 37kW on revitty mutta 1997-2002 1.3 oli vielä Kenttiin perustuva Endura-E ja tehoa tuo 44kW. 2002- kone vaihtui brasilialaiseen Zetec-Rocamiin, joka yllättäen markkinoidaan nimellä Duratec. Jos joku ei ole huomannut, niin Fordin kaikki bensakoneet on Durateccejä... Tässä kuitenkin on se 51kW.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
ParDe
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja ParDe » Ti Toukokuu 30. 1:15:23 2006
KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.
Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 6:00:11 2006
ParDe kirjoitti:KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.
Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
Siis OLI zetecit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Ti Toukokuu 30. 9:46:11 2006
Joo nykyään kaikissa fordeissa ( poislukien st jossa volvon moottori ) on duratec:n moottori.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 11:28:17 2006
Voortikari kirjoitti: ( poislukien st jossa volvon moottori ) on duratec:n moottori.
Kyllä se sekin vaan on duratec

Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ti Toukokuu 30. 12:56:31 2006
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 30. 13:11:10 2006
ParDe kirjoitti:KAIKKI Fordin bensakoneet ei tosiaan oo durateccejä.
Focuksissa (pl ST) on zetekki myllyt.
duratekkiä ei ole koskaan sierraan asennettu tehtaalla
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 14:48:16 2006
Eipä Sierraakaan ole tehty vähään aikaan...
SF: vastaas nyt siihen privaviestiin niin asiat etenee.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
sierra friikki
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Viesti
Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 30. 14:57:13 2006
JesseT kirjoitti:Eipä Sierraakaan ole tehty vähään aikaan...
SF: vastaas nyt siihen privaviestiin niin asiat etenee.
ai niin unohdin sen luenpa nyt sen uudestaan
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
Jusu
- Viestit: 558
- Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
- Paikkakunta: Raisio
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jusu » Ti Toukokuu 30. 19:13:54 2006
Aiheeseen...
Mobile.de:ssä ainakin kaupataan 37 ja 44kw tehoilla.
-
JesseT
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti
Kirjoittaja JesseT » Ti Toukokuu 30. 20:05:00 2006
Saksassa ja Itävallassa on tosiaan ollut "samasta" 1.3 Endura-E koneesta 50 hv eco-versio. Sen enempää ei eroista löytynyt tietoa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1