Cobran ajonesto ei onnistu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Cobran ajonesto ei onnistu

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Toukokuu 29. 16:00:38 2006

Joo joo, tätä aihetta olen käsitellyt mm. projekti topicissa, mutta aloitampa uuden, niin jotkut muutkin voivat kiinnostua..

Eli asensin Cobran Globen 3998 mallin ja kaikki muu toimii paitsi en löydä paikkaa tuolle ajonestolle. Toisessa topicissa ehdotettiin paikkaa rattiakselin luota löytyvällä musta/sin. johdolle ja samaa sanottiin yhdessä paikallisessa hälyasennusfirmassa. No, leikkasin poikki johdon ja kytkin molempiin päihin ajoneston johdot ja yritin startata, mutta mitään ei tapahdu :shock: . Johto on tarkoitettu antamaan startille heräte, mutta tulos on sama kuin johto olisi poikki eli ei merkitystä onko johdon päät kytketty häläriin. Sitten otin johdot irti ja kytkin musta/sin johdon takaisin yhteen ja taas starttaa. Hälytinkin toimi normaalisti, eli mitään ei hajonnut.. olisiko osviittaa kellään tähän hommaan..? Eli olenko löytänyt väärän sini/musta johdon vai missä mättää?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Toukokuu 30. 10:13:08 2006

Kannattaa mittailla miten nuo hälyttimeltä tulevat johdot käyttäytyvät että tuleeko niinhin virta ja maa kun hälytin on pois päältä, jolloin johtojen päähän voi laittaa releen joka sitten katkoo ja yhdistää tuota startin herätettä. En usko että mitään tuommoisia signaaleja on tarkoitettu kulkemään suoraan itse hälyttimen läpi.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ti Toukokuu 30. 16:11:55 2006

Ainakin eräässä eri valmistajan hälyttimessä/ajonestossa tehdään juurikin niin, että johto poikki ja signaali vedetään hälyttimen läpi. Hälyttimen ollessa päällä ei kulje signaali läpi ja kun kytketään pois, niin signaali alkaa yllättäen kulkemaan. Muidenkin johtojen kytkennät kannattaa tarkastaa, että ajoneston toiminta on varmasti oikea.
#1193

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » Ti Toukokuu 30. 20:01:01 2006

Kytkithän hälyttimen +15 johdon sellaiseen johtoon jossa on jännite myös silloin kun käännät virta-avaimen startti asentoon?
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Toukokuu 31. 7:26:56 2006

Jari68 kirjoitti:Kytkithän hälyttimen +15 johdon sellaiseen johtoon jossa on jännite myös silloin kun käännät virta-avaimen startti asentoon?
Eikös se ole virtalukolta johto joka on keltainen? Vai menikö sittenkin väärinpäin (punainen vs. keltainen)? Vai olisiko kenties parempia paikkoja?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Jari68
Viestit: 39
Liittynyt: Su Heinäkuu 18. 19:48:12 2004
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari68 » Ke Toukokuu 31. 7:49:27 2006

Sillä ei juuri ole väliä mihin +15 johtoon sen kytket kunhan se esim. sulakerasialla on tulopuolella eli ennen sulaketta.

Sytytysvirrantunnistus on lähinnä suojaominaisuus eli häly ei mene päälle
auton käydessä/ajaessa.

Johdossa tosin täytyy jännitteen säilyä myös startattaessa, muutoin
käynnistyksenestopiiri ei toimi, eli on kokoajan avoin.

Muutoinkin johdot TÄYTYY aina mitata, eikä kytkeä kuulopuheiden tms. perusteella.
Jari Vartiainen
Metsätähdentie 31
01350 VANTAA

jari.vartiainen(ät)dlc.fi

0400-696 023


Ford Fiesta Sport 1.6 FinR

www.autopesukeskus.fi

Vastaa Viestiin