Moottorimaalit
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Moottorimaalit
Olisi tarkoitus maalata muutama lohko ja kansi tossa kohtapuolin ja ajattelin kysellä että minkälaisia maaleja muut ovat käyttäneet kyseisessä hommassa ja mistä ostettu.
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Liittyen tohon lasikuulapuhallukseen ja edelliseenkin topicciin hiekkapuhalluksesta,
kannattaa lukea
http://www.hastingsmfg.com/Service%20Ti ... gine_p.htm
ja tehdä oma riski-arvio enne homman alotusta
kannattaa lukea
http://www.hastingsmfg.com/Service%20Ti ... gine_p.htm
ja tehdä oma riski-arvio enne homman alotusta
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: Ma Tammikuu 27. 13:47:49 2003
Itse lähtisin kemiallisesti hommaa hoitamaan. Olen tuossa juuri yhden alumiinivannesatsin poistanut maalista seuraavasti: liotukseen trikloorietyleeniin (tuttujen kesken Triklone) viikoksi, sen jälkeen kuumavesipesurilla hanat kaakkoon ja puhdasta tuli. Käytin 140 asteista höyryä, ihan niin kuumaa se ei kuitenkaan pitkän letkun läpi enää ole, mutta maali on pehmennyt takuuvarmasti ja paine + höyry tekee selvää lopusta. Lopputuloksena erittäin puhtaat ja rasvattomat vanteet. Suosittelen samaa sille lohkolle. Upotat sen Trikloon ja annat muhia riittävän kauan.SHR kirjoitti:Kysytäänpä kääntäen, millä ärmätillä saa kivuttomammin tiukahkon maalin pois alumiinilohkosta?
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Samoilla linjoilla olisin että jollain se pitää pehmentää ja sitten justiin esim höyrypesurilla tms veks. Lasikuulapuhallus kävi mielessä mutta ei kuulemma pysty tohon maaliin. Ja ei viitsisi vettä vahvempaa siihen puhaltaa kun se pitäis saada puhtaaksikin...jotain pitää keksiä kun lohko meni putkituksen ja hoonin jälkeen pesukoneeseen niin maalista tuli vähän epäsiisti joten haluisin sen kokonaan veks...Remppa kirjoitti:Itse lähtisin kemiallisesti hommaa hoitamaan. Olen tuossa juuri yhden alumiinivannesatsin poistanut maalista seuraavasti: liotukseen trikloorietyleeniin (tuttujen kesken Triklone) viikoksi, sen jälkeen kuumavesipesurilla hanat kaakkoon ja puhdasta tuli. Käytin 140 asteista höyryä, ihan niin kuumaa se ei kuitenkaan pitkän letkun läpi enää ole, mutta maali on pehmennyt takuuvarmasti ja paine + höyry tekee selvää lopusta. Lopputuloksena erittäin puhtaat ja rasvattomat vanteet. Suosittelen samaa sille lohkolle. Upotat sen Trikloon ja annat muhia riittävän kauan.SHR kirjoitti:Kysytäänpä kääntäen, millä ärmätillä saa kivuttomammin tiukahkon maalin pois alumiinilohkosta?
-
- Ylläpitäjä
Samoin. Sininen Miranooli on vielä kohtuullisen lähellä Fordin sinistä. Ratkorikaupoista voi löytyä jopa Ford Tractor Blueta.qreippi kirjoitti:Miranooli ja ostettu K-Raudasta
Pesin moottoripesuaineella ja Peltipesulla, huuhtelua ja pensselillä hieman ohennettua Miranolia. Ihan hyvin kestänyt neljä vuotta.
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: To Elokuu 15. 12:52:15 2002
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Ruutta
Normaalit automaalit toimii myös
Esim lohko.
Pesu lipeällä ja sitr., hapolla.
Sitten huitaisee vaikkapa suolahappoa nistakaan, antaa vaikuttaa ja huuhtelee vedellä pois. Kuivaa P-ilmalla ja kuumapuhaltimella.
ÄLÄ LÄÄPI PINTA ON JO MAALAUSKELP.
Sitten vetäsee pintaan ns. happo eli teräksen pohjavärin, 1k tinneri ohent.
Sitten vaikka normaali 2k akrylimassa/ halutessasi met. väri ja 2k lakka päälle.
Todistetusti:
Automaali KESTÄÄ (iha tavallinen) jopa muovisen venakopan kannen päällä, normaalit pohjat, muovintartunta ja metallimassa sekä lakka.
Halukkaat ratapäiville tuunatun harmaan fokuksen konehuonetta tutkimaan.
Värisävy saattaa tummeta lämmön takia mutta kyse on todellakin hiuksenhienoista eroista.
Lauri varmaan kuittaa.
Esim lohko.
Pesu lipeällä ja sitr., hapolla.
Sitten huitaisee vaikkapa suolahappoa nistakaan, antaa vaikuttaa ja huuhtelee vedellä pois. Kuivaa P-ilmalla ja kuumapuhaltimella.
ÄLÄ LÄÄPI PINTA ON JO MAALAUSKELP.
Sitten vetäsee pintaan ns. happo eli teräksen pohjavärin, 1k tinneri ohent.
Sitten vaikka normaali 2k akrylimassa/ halutessasi met. väri ja 2k lakka päälle.
Todistetusti:
Automaali KESTÄÄ (iha tavallinen) jopa muovisen venakopan kannen päällä, normaalit pohjat, muovintartunta ja metallimassa sekä lakka.
Halukkaat ratapäiville tuunatun harmaan fokuksen konehuonetta tutkimaan.
Värisävy saattaa tummeta lämmön takia mutta kyse on todellakin hiuksenhienoista eroista.
Lauri varmaan kuittaa.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring