Sierra 4x4 DOCH etunivel CVH:sta?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Sierra 4x4 DOCH etunivel CVH:sta?

Viesti Kirjoittaja Latexi » To Kesäkuu 8. 20:14:04 2006

Oiskos kellään käsillä nelikko dohcin ulompaa etuniveltä.

Turussa varaosa-mafian heppu sanoi et 80-90 cvh escortin nivel sopisi "vanhempiin" nelikko sierroihin??? Tein oletuksen että kyseessä olisi 1,6cvh.

Tää olis miltei liian hienoa jos pitäis paikkansa. ABS malliin tämä ei saman lähteen mukaan käy mikä on kyllä ihan järkeen käypää.

Pyörän puolella 23, sisäpuolella 22 uraa. Voin mitata vaikka tarkemmin mittoja töissä jos tarvetta.

Mittoja/kommentteja!



CVH:n nivel ja mitat kuvana

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 9. 7:22:28 2006

Kuullostaa mielenkiintoiselta ja voi hyvinkin pitää paikkaansa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Kesäkuu 9. 19:10:39 2006

Mun mielestä se on vielä hiukan mielenkiintoisempaa. Koska nelikon niveltä myydään ainakin Turussa mun soittokierroksen perusteella vain stockalla hintaan 250 euroa. Ja koko akseli 516e!

Ku kattosin meillä Motonetissä cvh:n (tietystikin tarvike) niveltä ni se oli jotain 50 euroa.


Mutta nyt joku kenellä on käsillä tommonen nelikon nivel tai tarkat mitat ylhäällä niin vertailu pystyyn.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Pe Kesäkuu 9. 19:23:54 2006

Ainakin samoja (ulomman nivelen) suojakumeja myydään 4x4 sierroihin ja xx-vm--> escortteihin, mutta sehän nyt ei kerro ihan koko totuutta.

Vähän myöhässä, kun oli juuri nivel irti, kuva tosin löytyy..

E: Ainakin poorien määrä ja mitta E on samat.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 9. 20:30:04 2006

Latexi kirjoitti:Mun mielestä se on vielä hiukan mielenkiintoisempaa. Koska nelikon niveltä myydään ainakin Turussa mun soittokierroksen perusteella vain stockalla hintaan 250 euroa. Ja koko akseli 516e!

Ku kattosin meillä Motonetissä cvh:n (tietystikin tarvike) niveltä ni se oli jotain 50 euroa.


Mutta nyt joku kenellä on käsillä tommonen nelikon nivel tai tarkat mitat ylhäällä niin vertailu pystyyn.
Tero Anttilalla maksaa vetari 475e/kpl joka ei sekään ole halpa. Ulompi nivel maksaa joku ~230e. Mut vittumaisin hommahan tässä on se ettei sisäpäätä voi vaihtaa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Kesäkuu 9. 21:39:10 2006

jesus48 kirjoitti:Tero Anttilalla maksaa vetari 475e/kpl joka ei sekään ole halpa. Ulompi nivel maksaa joku ~230e. Mut vittumaisin hommahan tässä on se ettei sisäpäätä voi vaihtaa..
Nii miks ei voi vaihtaa? Ainoa syy miks ei dohciin sisempää niveltä voi vaihtaa, on minun tietääkseni ettei niitä enää saa, ainakaan täkäläisten varaosaputkien kautta.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Pe Kesäkuu 9. 23:02:59 2006

Senverran olen kokeillu, et vetareissa tosiaan on samaa booria nelikoissa ja etuvetosissa. Navan puolella sit löytyy useempia vaihtoehtoja.

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Kesäkuu 9. 23:19:14 2006

Noniin homma ainakin lähtee käyntiin, hyvä niin.

Seuraava nelikon vetareita remppaava saa luvan tehdä täydellisen selostuksen ja kirjallisen mittauspöytäkirjan :lol:

Mä mittailen ens viikolla töissä vielä tarkemmin ton cvh:n nuljakkeen.



Mitenkäs muuten se abs-homma tässä. Myönnän suoraan et mulla ei oo mitään käryä miten se "abs-kehä" noissa oikein on ku ei oo koskaan tarvinnut rempata sellaista (eikä omistaa). Mutta kuulin et joissain autoissa sen saa otettua vanhasta nivelestä ja siirrettyä uuteen? Onko näissä sen tyyppinen. Onko tossa yleensäkään mitää järkeä?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Kesäkuu 10. 21:08:18 2006

voin kattoo kun mulla on yks 4x4 vetari irrallaan kotona. Kuhan ensin pääsen maanataina kotiin. Se ABS kehä näytti kyllä melko kiinteeltä että se kyl pitäs tulla nivelen mukana. Jos ei omaa sorvia jolla vois tehdä vippaskonsteja....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » La Kesäkuu 10. 22:28:55 2006

No hyvä juttu. Tälläistä toivoinkin et jollain on irrallaan vetari.
Odotamme raporttia.

Hyvällä tuurilla siis absittomaan malliin ton sais kikkailtu. Ja silleenhän mulle alunperin sanottiinkin.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Kesäkuu 13. 23:18:06 2006

NO niin. Sanokaapas mitä siitä vetarista tarvii tietää. ?? Kävin asken äkkiseltään laskemassa boorit ja niitä oli ulkopuolella 23 mutta sisäpuolta en viitinyt rupee purkaa viel. Ja tönäri oli hallilla etten saanu halkaisijoita selville mutta alku kuitenkin. Ja se ABS kehä on yhtä valua nivemen kanssa että sitä ei kyllä saa irti. Tai saa mutta vaatii hieman järeämmät työkalut mitä keskiverto ford harastajalta yleensä löytyy.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Ke Kesäkuu 14. 20:12:31 2006

Alkuun vois olla hyvä saada halkaisija siitä boorien päältä ja sitten sen lisäksi kaikenlaisia mittoja joka suuntaan :lol:

Ei vaan, eikös tommosessa tärkeimmät oo boorien määrä, halkaisija ja pituus. Koko laitoksen pituus ja halkaisijoita.

Eli noi kuvassa olevat mitat sekä booriosien pituudet ja halkaisijat. Sitten toi pyöränpuolen boorien sijoittuminen tohon kuvan "c" tasoon ja vastaavasti etäisyys "nivelen päästä".

Mitäs muita mittoja meidän tarttis tietää?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Kesäkuu 15. 16:19:19 2006

pitää mitata kun ehdin. On muutenkin motivaatio hukassa kun pääs kuume iskee...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Jusu
Viestit: 558
Liittynyt: La Joulukuu 20. 15:22:01 2003
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jusu » To Kesäkuu 15. 18:24:24 2006

8)
Viimeksi muokannut Jusu, Su Kesäkuu 18. 21:27:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » To Kesäkuu 15. 19:56:25 2006

Tässä olis päivitettykuva kaikenlaisten mittojen kera.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Kesäkuu 20. 9:58:58 2006

No niin sain eilen aikaan muutaman mittaus tuloksen. Boori ja ulkomitat vaikuttas samalta. Ihan on ihan muutaman 0,millin heittoja mitoissa. Eli ulkoisesti varmaan käy cvh:sta nivel jos vain vetarin kiinnitys on sama. Sisäpuolen booria en mitannut kun en halunnut purkaa niveltä irti vetarin tumpista. Sekin tulee sit joskus...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Kesäkuu 20. 10:56:33 2006

Mitoille on oma topicci jo --> http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... hlight=4x4

Sinne vaan kaikki FAKTA.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin