Turbo Datti

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Turbo Datti

Viesti Kirjoittaja osku78 » Pe Kesäkuu 9. 20:42:05 2006

Oisko kellään tietoo miten tuota weberin turbodattia vois modata vähän isommille tehoille. Haulla löyty aika vähän tietoo, mut ilmeisesti jopa lähemmäs kolmesataa heppaa sillä ois mahdollista ottaa irti. Ruiskut on tulossa vasta ens talven aikana ja siihen asti pitäs kaasarilla pärjätä.
sierra 2.0 turbo

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Turbo Datti

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Kesäkuu 9. 20:45:49 2006

osku78 kirjoitti:Oisko kellään tietoo miten tuota weberin turbodattia vois modata vähän isommille tehoille. Haulla löyty aika vähän tietoo, mut ilmeisesti jopa lähemmäs kolmesataa heppaa sillä ois mahdollista ottaa irti. Ruiskut on tulossa vasta ens talven aikana ja siihen asti pitäs kaasarilla pärjätä.
Muistaakseni dudek:n escortista jarrutettiin yli 300 datilla. Magneettiventtiili ohjauksella oli toteutettu,kun paineet nousee yli 0.9bar alkaa lisärikastin syöttää bensaa suoraan neulaventtiilin ohi kammioon. Helppo toteuttaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja osku78 » Pe Kesäkuu 9. 21:00:08 2006

Tilasin just viime viikolla säädettävän painekytkimen 0.2-1.0 bar jolla oli tarkotus ohjata ahtoputkeen laitettavaa Saabin ryyppysuutinta, mut ilmeisesti viisaampi ois ohjata sillä sit bensaa sinne kammioon suoraan?
sierra 2.0 turbo

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbo Datti

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Kesäkuu 16. 10:39:16 2006

jesus48 kirjoitti:
osku78 kirjoitti:Oisko kellään tietoo miten tuota weberin turbodattia vois modata vähän isommille tehoille. Haulla löyty aika vähän tietoo, mut ilmeisesti jopa lähemmäs kolmesataa heppaa sillä ois mahdollista ottaa irti. Ruiskut on tulossa vasta ens talven aikana ja siihen asti pitäs kaasarilla pärjätä.
Muistaakseni dudek:n escortista jarrutettiin yli 300 datilla. Magneettiventtiili ohjauksella oli toteutettu,kun paineet nousee yli 0.9bar alkaa lisärikastin syöttää bensaa suoraan neulaventtiilin ohi kammioon. Helppo toteuttaa.

Juuri näin. Lisäksi molemmat kurkut avarrettiin isommiksi. Minulla taitaa olla vielä jäljellä säädettävä sähköinen ahtopainerele ja paineventtiili bensaputken väliin jos on tarvetta. Itse kaasari meni klubilaiselle.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Vastaa Viestiin