ihi rhb6??

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

ihi rhb6??

Viesti Kirjoittaja ford_86 » To Maaliskuu 24. 23:45:53 2005

kuinka tehokas olisi tollanen ahdin?? kuinka alhaalta herää ja minne asti riittää...? olis tallin nurkassa ylimääräsenä ja ajattelin että vois suunnitella ton laittoa... 8) (ihi rhb6)

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Pe Maaliskuu 25. 2:26:49 2005

Kaikkihan taas ihan riippuu siitä että mihinkä se laitetaan.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Pe Maaliskuu 25. 16:47:32 2005

OHC:n jatkona varmaan max.240hp. Siis näille tehoille pitäis olla jo isompaa. Mutta jos se ei oo niin justiinsa niin paineita 1.3bar. ja vakio kansi ja nokka ja tuplat. niin 200+ on.

Ja 16 pakopesä ainaki herää alle 2000rpm.

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Maaliskuu 27. 21:23:39 2005

mistä toi pakopesä mitataan? pakosiiven puolelta se reiän ympärysmittako? ajattelin is ruiskua käyttää ohc koneessa ja sit toi ihi rhb6... :? tavoite ois saada ainaki toi 200hp... ja turbon nokka on jo hankinnassa, sellanen joka aika alhaalhta, mutta silta aika ylös asti riittäisi...? oisko toi 284, tollanen sopiva...??

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Maaliskuu 28. 12:35:32 2005

kc 284 on erittäin hyvä nokka toimii hyvin koko käyttöalueen läpi jopa is ruiskulla pelaa hyvin.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ti Maaliskuu 29. 20:36:19 2005

ajattelin tällä yhdistelmällä lähteä 2.0i sierraa virittelemään!? kc 284 nokka, peltisatsi 2.5" putkistolla, ihi rhb6 ahdin, vakio is suuttimet ja muut saa pysyä vakiona paitsi toi kansipahvi mitä en oo vielä päättänyt mitä käytän?? kone on melkein valmis, sisältäen: wisecot, cossun kanget, kansi varmaa pysyy nyt ainaki vähä aikaa vakiona! joo tiedän, vaparistaki saa ton 180-200hp irti ilman ahdinta, mut ku rupes toi turbottaminen kiinnostamaa ja löyty toi ahdin tallin nurkalta, ni mikä ettei... :lol: teho saavutus ei tartte olla mikää hirvee korkea, jos ton 180hp sais ainaki irti näin aluksi noilla kamoilla... eikös is suuttimet riitä tonne vajaan 200 hepon tienoille, jonka jälkee alkaa tuotto loppumaan...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 3. 13:02:33 2005

Kansi ehdottomasti porttaukseen heti! Ei oo hommas mitään järkee muuten!

Ja siitä IS ruiskusta. EI TOIMI!!

LISÄRUISKUTUS ON TEHTÄVÄ!!
Muuten vetää laihalle jo hyvin alhaisilla ahdoilla
Mappi ei kestä tietääkseni juuri mitään...

Kondis voisi vaikka valaista sua asiasta paremmin, kun on juuri sellaisen sierran rakentanut hiljattain!

Lisäsuutin kytkettynä säädettävällä paineanturilla on paras vaihtoehto! Useampi tietysti jos meinaa jopa yli 0.5 bar ajella. Suuttimeksi ainakin 300cc mieluiten isompia...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 3. 13:53:54 2005

Ares kirjoitti: Lisäsuutin kytkettynä säädettävällä paineanturilla on paras vaihtoehto! Useampi tietysti jos meinaa jopa yli 0.5 bar ajella. Suuttimeksi ainakin 300cc mieluiten isompia...
Eiköhän ohjelmoitava moottorinohjaus ole kuitenkin parempi vaihtoehto...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 3. 15:25:18 2005

JesseT kirjoitti:
Ares kirjoitti: Lisäsuutin kytkettynä säädettävällä paineanturilla on paras vaihtoehto! Useampi tietysti jos meinaa jopa yli 0.5 bar ajella. Suuttimeksi ainakin 300cc mieluiten isompia...
Eiköhän ohjelmoitava moottorinohjaus ole kuitenkin parempi vaihtoehto...
Siis tarkoitin että jos aikoo pitää tuon IS roskoppi ruiskun...

Ilman muuta kunnollinen jos kukkaro ja pää kestää :D

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Huhtikuu 3. 16:02:49 2005

toimiiko tuplat paremmin sit ku is:n ruisku..., ku mul ois kaasari auto ja ruisku auto mihin ton vois lykätä...:) missäs tää map sijaitsee, ja minkä näkönen se on, ku en oo perehtyny nii paljon ruiskutekniikkaan vielä??

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 3. 16:31:49 2005

ford_86 kirjoitti:toimiiko tuplat paremmin sit ku is:n ruisku..., ku mul ois kaasari auto ja ruisku auto mihin ton vois lykätä...:) missäs tää map sijaitsee, ja minkä näkönen se on, ku en oo perehtyny nii paljon ruiskutekniikkaan vielä??
Jaa-a ite veikkaan tuplia, mutta ei se niin yksi selitteinen juttu ole :?
Ainakin helpompi tapa on kaasutin. Säätämisestä en sano sitten mitään :D

OHC koneisista en tiedä mutta dochissa se sijaitsee apukuskin puolella lokarin kyljessä akun vieressä...

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Huhtikuu 3. 17:37:49 2005

minkä näkönen se mappi on ja säätääkö se jotain bensa painetta tms...??

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Huhtikuu 3. 18:09:44 2005

99:99% suomessa myydyista ohc is ruiskuista on lamdattomia eli ei catti moottoreita.
yleisesti nää moottorit on ilman määrä mittareilla (MAF) varustetttuina.
MAP anturi on OHC is ruiskussa jos se on ruotsi versio eli katti moottori.
Map on imusarjan paine anturi.
sun aikomassa ohc is ruiskussa tätä anturia ei ole.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 3. 18:26:57 2005

sierra friikki kirjoitti:99:99% suomessa myydyista ohc is ruiskuista on lamdattomia eli ei catti moottoreita.
yleisesti nää moottorit on ilman määrä mittareilla (MAF) varustetttuina.
MAP anturi on OHC is ruiskussa jos se on ruotsi versio eli katti moottori.
Map on imusarjan paine anturi.
sun aikomassa ohc is ruiskussa tätä anturia ei ole.
Ainahan mun pitää vähän mokata ;)

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Huhtikuu 3. 21:03:45 2005

Ares kirjoitti: Lisäsuutin kytkettynä säädettävällä paineanturilla on paras vaihtoehto! Useampi tietysti jos meinaa jopa yli 0.5 bar ajella. Suuttimeksi ainakin 300cc mieluiten isompia...
Vakio IS ruisku, iso ilmamäärämittari ja kertova paineensäädin, niin bensa loppui 0,75-0,8 barissa mutta nakutus esti käytännössä yli 0,6barin käytön.
Jos 0,5bar ylitykseen tarvitsee jo useamman lisäsuuttimen, niin kovasti olen hämmästynyt :shock:
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Su Huhtikuu 3. 22:09:40 2005

niinpä!! mäki oon kuullu että kovemmilla paineilla vasta aletaan käyttämään lisä suutinta/suuttimia... :shock: munki aikomus oli käyttää vaa 0.8bar:ia...

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Su Huhtikuu 3. 22:36:15 2005

Kokeile niin tiedät, mutta älä sitten päästä nakuttamaan tai laihalle. Molemmat yhtä aikaa=helposti männät,venat jne samaa metallimöykkyä :D

Popi: Tuo on jo kehuttava saavutus IS ruiskulta...

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Huhtikuu 4. 2:31:20 2005

Juu ilman lisä suuttimia toimii noin 0.7 baarilla vielä mutta nakuttaa jo 5500 jälkeen jonkinverran.voihan vakioiden suuttimien tilalle vaihtaa isommat mutta lisä suutin/suuttimet olisi järkevämpi että saa ala-alueenkin toimimaan jos on isot suuttimet ja kova b paine käy kone liian rikkaalla alakiekoilla.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Huhtikuu 4. 10:37:56 2005

Älkää nyt vetäkö herneitä nenään, mutta on teillä aikamoiset rautalankaviritykset turbomoottorin ohjaukseen. Kahden painekytkimen hinnalla saa varmaan jo koko megasquirtin. Sitten 100e panostus esim. käytettyihin cossun suuttimiin ja kaikki ongelmat on ratkaistu yhdellä kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Huhtikuu 4. 15:08:44 2005

JesseT kirjoitti:Älkää nyt vetäkö herneitä nenään, mutta on teillä aikamoiset rautalankaviritykset turbomoottorin ohjaukseen. Kahden painekytkimen hinnalla saa varmaan jo koko megasquirtin. Sitten 100e panostus esim. käytettyihin cossun suuttimiin ja kaikki ongelmat on ratkaistu yhdellä kertaa.
eikö nyt ollu puhe virittämisestä ? :lol:

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Huhtikuu 4. 21:54:50 2005

Jos rahaa löytyy niin tietysti joku autronic ym... Mutta tuskin niin paljoa on niin megasquirt... :) Paineen kestävä kaasari olis yks jos sulla kaasutin autokin on, mutta megasquirtilla pääsee tietääkseni paljon pidemmälle halutessaan. 8) Tosin se megasquirtin kasaus ei ole varmaan kovin helppo juttu... :?
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Huhtikuu 4. 22:12:56 2005

Miksei cossun ruisku/moottorinohjaus? Helppo, melko edullinen ja aika pitkälle pärjää silläkin :?
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Ma Huhtikuu 4. 22:14:15 2005

emmä hae ku tonne 200hp tienoon! kaasarit kyl toimii ihan hyvin tonne asti..., pitäs vaa ne suuttimet hankkia ja säätää... 8)

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Huhtikuu 4. 22:16:00 2005

ford_86 kirjoitti:emmä hae ku tonne 200hp tienoon! kaasarit kyl toimii ihan hyvin tonne asti...
Mutta nälkä kasvaa syödessä 8) Ei se sit riitäkkään kun olet tottunu... :wink: Niin ne väittäävät :roll:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Huhtikuu 5. 8:50:01 2005

Ares kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Ares kirjoitti: Lisäsuutin kytkettynä säädettävällä paineanturilla on paras vaihtoehto! Useampi tietysti jos meinaa jopa yli 0.5 bar ajella. Suuttimeksi ainakin 300cc mieluiten isompia...
Eiköhän ohjelmoitava moottorinohjaus ole kuitenkin parempi vaihtoehto...
Siis tarkoitin että jos aikoo pitää tuon IS roskoppi ruiskun...

Ilman muuta kunnollinen jos kukkaro ja pää kestää :D
No eiköhän silloinkin ns. "piggy pack" ole parempi vaihtoehto...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

ford_86
Viestit: 305
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 22:39:03 2003

Viesti Kirjoittaja ford_86 » Pe Huhtikuu 15. 4:46:54 2005

minkäköhän kokoinen downpipe toho ahtimeen kantsiis laittaa 2-2.5"... :? putkistoks tulee toi mikä tallissa lojuu eli 2.5" ja ulostulo on siinä kolmisen tuumaa...!!

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ma Syyskuu 26. 12:09:18 2005

Mitkä ovat tuollaisen japanilaisen pikkuturbon (ihi rhb6:sen) siipikoot ?

ihan mielenkiinnosta..

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ma Syyskuu 26. 23:24:36 2005

jos meinaa jalostaa is:n vakio ruiskun niin kannattaa ehdotomasti laittaa lisärikastus 0.3bar ensinmäinen, ja pitää ruisku muuten vakiona niin toimii ja pelaa sitten ilman ahtoja ajellessakin niinku pitää, ettei rupee mitään cossun suuttimia sinne laittelemaan... Ja seuraava lisäsuutin aukeamaan 0.6bar.

säädettävät paine anturit maksaa 30e/kpl joilla saa hoidettua suuttimen maadoituksen, ja on todella vaivaton ja nopea ratkaisu.

100cc lisärikastus suutin toi itellä 30hp teholisän 0.3-0.6bar (penkissä koitettua), ja myöhemmin vaihdoin tuon suuttimen 300cc jolloin rupesi toimimaan paremmin, mutta nakutusta tuli jo 0.7bar paineilla.

lisähelmenä tos is:n ruiskus vielä sytkänmyöhästys jonka saa kytkettyä tohon lisärikastus piiriin, eli myöhästää samalla ku paine nousee, ja meno ei mitenkään ole nykivää tälläkään raitkaisulla, eli ei huomaa kun myöhästää ja lyö lisää bensaa koneeseen.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 27. 8:33:33 2005

ford_86 kirjoitti:minkäköhän kokoinen downpipe toho ahtimeen kantsiis laittaa 2-2.5"... :? putkistoks tulee toi mikä tallissa lojuu eli 2.5" ja ulostulo on siinä kolmisen tuumaa...!!
downpipes riittää tossa 2.5":n mutta ei 3":nkaan ole turha tulevaisuutta ajatellen.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ti Syyskuu 27. 11:14:22 2005

kondis kirjoitti:jos meinaa jalostaa is:n vakio ruiskun niin kannattaa ehdotomasti laittaa lisärikastus 0.3bar ensinmäinen, ja pitää ruisku muuten vakiona niin toimii ja pelaa sitten ilman ahtoja ajellessakin niinku pitää, ettei rupee mitään cossun suuttimia sinne laittelemaan... Ja seuraava lisäsuutin aukeamaan 0.6bar.

säädettävät paine anturit maksaa 30e/kpl joilla saa hoidettua suuttimen maadoituksen, ja on todella vaivaton ja nopea ratkaisu.

100cc lisärikastus suutin toi itellä 30hp teholisän 0.3-0.6bar (penkissä koitettua), ja myöhemmin vaihdoin tuon suuttimen 300cc jolloin rupesi toimimaan paremmin, mutta nakutusta tuli jo 0.7bar paineilla.

lisähelmenä tos is:n ruiskus vielä sytkänmyöhästys jonka saa kytkettyä tohon lisärikastus piiriin, eli myöhästää samalla ku paine nousee, ja meno ei mitenkään ole nykivää tälläkään raitkaisulla, eli ei huomaa kun myöhästää ja lyö lisää bensaa koneeseen.
No olikos sulla myöhästys käytössä kun rupesi "jo" 0,7bar nakuttaan ?

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Syyskuu 27. 21:39:39 2005

Jaakkoki kirjoitti:
kondis kirjoitti:jos meinaa jalostaa is:n vakio ruiskun niin kannattaa ehdotomasti laittaa lisärikastus 0.3bar ensinmäinen, ja pitää ruisku muuten vakiona niin toimii ja pelaa sitten ilman ahtoja ajellessakin niinku pitää, ettei rupee mitään cossun suuttimia sinne laittelemaan... Ja seuraava lisäsuutin aukeamaan 0.6bar.

säädettävät paine anturit maksaa 30e/kpl joilla saa hoidettua suuttimen maadoituksen, ja on todella vaivaton ja nopea ratkaisu.

100cc lisärikastus suutin toi itellä 30hp teholisän 0.3-0.6bar (penkissä koitettua), ja myöhemmin vaihdoin tuon suuttimen 300cc jolloin rupesi toimimaan paremmin, mutta nakutusta tuli jo 0.7bar paineilla.

lisähelmenä tos is:n ruiskus vielä sytkänmyöhästys jonka saa kytkettyä tohon lisärikastus piiriin, eli myöhästää samalla ku paine nousee, ja meno ei mitenkään ole nykivää tälläkään raitkaisulla, eli ei huomaa kun myöhästää ja lyö lisää bensaa koneeseen.
No olikos sulla myöhästys käytössä kun rupesi "jo" 0,7bar nakuttaan ?
oli. coolerin lisäyksellä tuokin varmasti olisi helpottanut.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 28. 13:07:27 2005

Jaakkoki kirjoitti:Mitkä ovat tuollaisen japanilaisen pikkuturbon (ihi rhb6:sen) siipikoot ?

ihan mielenkiinnosta..
Ei mulla ole siipikokoja, mutta tietääkseni RHB6 vastaa pientä TO3:sta, RHB5-sarja on sitten pienempi.

Mitenhän IS:n 170cm3 suuttimilla 200hv tehoja saadaan, ehkä märissä unissa, Cossun vakiolla pitäisi sitten irrota reilusti yli 300hv??

Toimiiko ne EEC ECUn sytkän myöhästys liittimet vauhdissa varmasti, vai luetaanko ne käynnistyksen yhteydessä?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Syyskuu 28. 13:17:40 2005

SLEI kirjoitti:Mitenhän IS:n 170cm3 suuttimilla 200hv tehoja saadaan, ehkä märissä unissa, Cossun vakiolla pitäisi sitten irrota reilusti yli 300hv??
Kiitos kysymästä, eipä ilman tujua lisärikastusta ole täälläkään päästy noihin lukemiin, vaikka paineet suutinten takana on olleet ~5bar...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Syyskuu 28. 13:45:11 2005

SLEI kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Mitkä ovat tuollaisen japanilaisen pikkuturbon (ihi rhb6:sen) siipikoot ?

ihan mielenkiinnosta..
Ei mulla ole siipikokoja, mutta tietääkseni RHB6 vastaa pientä TO3:sta, RHB5-sarja on sitten pienempi.

Mitenhän IS:n 170cm3 suuttimilla 200hv tehoja saadaan, ehkä märissä unissa, Cossun vakiolla pitäisi sitten irrota reilusti yli 300hv??

Toimiiko ne EEC ECUn sytkän myöhästys liittimet vauhdissa varmasti, vai luetaanko ne käynnistyksen yhteydessä?
Eikai kukaan ole väittänytkään että nuilla vakiosuuttimilla pääsisi 200hevosen tuntumaan tai yli, niiden lisäksi on yleensä muutama iso lisäsuutin jotka ruiskuttelevat sitten lisää kakkua paineiden noustessa..

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Syyskuu 28. 14:17:07 2005

"Mitenhän IS:n 170cm3 suuttimilla 200hv tehoja saadaan, ehkä märissä unissa, Cossun vakiolla pitäisi sitten irrota reilusti yli 300hv?? "

Tämä ym. oli tarkoitettu lähinnä topicin aloittajalle, tietääkseni ruisku Stokka turboissa oli lisärikastusohjain(EMS5 tai 6) ja suutin jo 150hv tehoilla.
Jos turbokaasareita ei ole valmiina ja ne pitää hankkia ja repullinen suuttimia niin ruvetaan menemään jo Megasquirt hintoihin. IS TPSon 5k ja käy suoraan Megaan ja anturitkin pystyy käyttämään, kun kalibroi ne tai sitten hommaa Cossun tarvikeanturit. IS paineensäädin ei taida käydä turbon kanssa ilman säätökantta eli kannattaako niiden vakio-osien kanssa painia, kun sen kuitenkin saa toimimaan vain tyydyttävästi?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ke Syyskuu 28. 21:14:31 2005

SLEI kirjoitti:
Jaakkoki kirjoitti:Mitkä ovat tuollaisen japanilaisen pikkuturbon (ihi rhb6:sen) siipikoot ?

ihan mielenkiinnosta..
Ei mulla ole siipikokoja, mutta tietääkseni RHB6 vastaa pientä TO3:sta, RHB5-sarja on sitten pienempi.

Mitenhän IS:n 170cm3 suuttimilla 200hv tehoja saadaan, ehkä märissä unissa, Cossun vakiolla pitäisi sitten irrota reilusti yli 300hv??

Toimiiko ne EEC ECUn sytkän myöhästys liittimet vauhdissa varmasti, vai luetaanko ne käynnistyksen yhteydessä?
toimii ajossakin. nimim. metrin ketunhäntä putkesta 8)
Viimeksi muokannut kondis, Ke Syyskuu 28. 21:43:39 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Ke Syyskuu 28. 21:32:27 2005

omassa escossa oleva Rhb6:n on ulkoisesti cossun vakioturbon kokoinen, voinhan minä ne mitata kun käyn tallilla.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Syyskuu 28. 22:48:30 2005

J kirjoitti:omassa escossa oleva Rhb6:n on ulkoisesti cossun vakioturbon kokoinen, voinhan minä ne mitata kun käyn tallilla.
Kiitoksia.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ma Toukokuu 29. 10:15:46 2006

wihii täällähän olisin heti voinut kysyä tekemättä omaa topiccia :oops: sorry amatöörimaisuuteni.
näin 4tunnin crsc lukusession jälkeen kysynkin
minkälainen homma aloittelijalla on rempata tuo IHI RHB6 ahdin elikkä laakerit, siivet ja mitä siihen remppa pakettiin sitten tuleekaan?
tai sattuisko jollakin olemaan halpaa kyseistä ahdinta ehjänä?

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ke Kesäkuu 7. 23:35:13 2006

enpä viitsi itte rempata tuota IHI RHB6 ahdinta ni olisko kelään tietoa paljonko mahdollisesti maksaisi sen täydellinen huolto?

Ajattelin sen Reijon dieseliin viedä ni sais ainaski takuuna toimivan vehkeen.

( jos nyt oikein viksu olisin ni soitan huomenna ja kysyn paljonko se maksaa)

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Kesäkuu 28. 13:39:30 2006

Eli tää IHI RHB6 riittää sinne karvan yli 200hv? Tuollainen ahdin olisi itselle tulossa ja tehotavoitteet sinne karvan yli 200hv.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Kesäkuu 28. 17:03:15 2006

Sultzi kirjoitti:Eli tää IHI RHB6 riittää sinne karvan yli 200hv? Tuollainen ahdin olisi itselle tulossa ja tehotavoitteet sinne karvan yli 200hv.
RHB6 ahtimiakin on monenlaisilla eri hyrrillä, mutta kyllä sillä ainakin toi 200hv pitäisi irrota. Tietääkseni RHB6 on about yhtä suuri kuin to3.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ke Kesäkuu 28. 18:52:00 2006

itel ois tarvetta ihi rhb6 ahtimelle ku oma oli ihan rikki ainoastaan runko ehjä, joten jos joltain sattuu sisusta löytyy tai koko hoito niin YV:tä

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Kesäkuu 28. 19:16:41 2006

SLEI kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Eli tää IHI RHB6 riittää sinne karvan yli 200hv? Tuollainen ahdin olisi itselle tulossa ja tehotavoitteet sinne karvan yli 200hv.
RHB6 ahtimiakin on monenlaisilla eri hyrrillä, mutta kyllä sillä ainakin toi 200hv pitäisi irrota. Tietääkseni RHB6 on about yhtä suuri kuin to3.
No kuvasta suurinpiirtein katsomalla näyttäisi olevan kompurasiipi ~36mm ja pako ~50mm.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Kesäkuu 29. 1:04:26 2006

SLEI kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Eli tää IHI RHB6 riittää sinne karvan yli 200hv? Tuollainen ahdin olisi itselle tulossa ja tehotavoitteet sinne karvan yli 200hv.
RHB6 ahtimiakin on monenlaisilla eri hyrrillä, mutta kyllä sillä ainakin toi 200hv pitäisi irrota. Tietääkseni RHB6 on about yhtä suuri kuin to3.
Itsellä oli RHB6:n(pakopesä "20") ja sen vaihto to3:seen(2wd cossun) oli suuri vaikutus.
Sen mitä tuolla ihillä sai ulos 1,4 bar niin to3:lla veti jo samalla lailla 0,9 kohdalla.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Kesäkuu 29. 12:23:36 2006

Hmm, eli kannattaisiko samantien iskeä to3. Taitaisi olla järkevämpää, ettei tarvitse vaihtaa heti alkuun sitä :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 29. 18:12:05 2006

Sultzi kirjoitti:Hmm, eli kannattaisiko samantien iskeä to3. Taitaisi olla järkevämpää, ettei tarvitse vaihtaa heti alkuun sitä :)
Kannattais,mielummin vielä vähän isompi esim. T03/04...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Pe Kesäkuu 30. 12:45:44 2006

Onko tuon to3 ja to4 välissä jotain kokoa vielä? Mihin tehoihin asti tuollainen to4 suunnilleen jaksaa?

Mitenkäs on pakosarjan kanssa, onko käytännön merkitystä onko sarja itse tehty mutkista vai stockmannturbon (1.6l) sarja?

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Kesäkuu 30. 12:59:01 2006

Suurimmalla (58mm?) siivellä nelkusta ilma riittää jonnekkin 550hv tienoille.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » La Heinäkuu 1. 23:24:55 2006

käykö t03 2,0 stokkan pakosarjaa? Aikasemmin siinä on ollu IHI RHB6

Vastaa Viestiin