Poranterät

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Poranterät

Viesti Kirjoittaja j.kangas » To Kesäkuu 29. 16:18:22 2006

Pitäisi HSS teräkseen(ilmeisesti samaa ainetta kuin normaali poranterä) porata reikä ja nyt olisi selvitettävä, että minkälainen terä siihen mahtaisi upota kohtuu helposti. Hyviä ja toimivia ehdotuksia kaivattaisiin kipeästi.
ESCORT MK3/4

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Kesäkuu 29. 16:29:17 2006

koboltti terä ja öljyä
#6
Escort -75

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 29. 16:58:20 2006

ja lisäksi vielä kärsivällisyyttä + perkeleesti leikkuuöljyä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tinpe
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesäkuu 23. 22:12:39 2004

Viesti Kirjoittaja tinpe » To Kesäkuu 29. 18:33:16 2006

kovametallipora.

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » To Kesäkuu 29. 18:36:20 2006

pienellä eka ja sit vähän isommalla mutta elä polta muuten tulee lisää ongelmia
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » To Kesäkuu 29. 21:28:15 2006

pylvis kirjoitti:pienellä eka ja sit vähän isommalla mutta elä polta muuten tulee lisää ongelmia
Kovemmilla aineilla on paree porata kunnollisella (lue: kovametalliporalla) suoraan oikean kokoinen reikä. Kovametalliporat on vaan tavalliselle kuluttajalle turhan kalliita (ainakin isommat koot), joten suosittelisin siltikin poraamaan ehkäpä vain yhdellä normaalilla pikateräsporalla suoraan oikeaan kokoon. Ongelma on siinä kun kovemmilla aineilla pora "narahtaa" pienempään reikään poratessa kiinni ja yleensä katkeaa erittäin vittumaisesti. Kattoo tosiaan, ettei polta, paljon jäähdytysnestettä/leikkuuöljyä ja terottelee sitä terää välillä. Reilusti kevennetyllä kärjellä olevat pinnoitetut pikateräsporat uppoavat yleensä normaaliporia kevyemmin.
#1193

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Kesäkuu 30. 7:25:17 2006

Siitä lähdetään, että jos helpolla haluat selviytyä niin säteisporakone on Todellakovasana. Eli kaiken a ja o poraamisessa on kierrosnopeus ja syöttö jos porataan jotain kunnon värkkejä.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Kesäkuu 30. 16:11:36 2006

Toi koboltti terä ja todella reilusti leikkuuöljyä oli ainakin ihan toimiva ratkaisu tähän tarpeeseen.
Kiitän jälleen kaikkia jotka jakoivat vinkkejä.
ESCORT MK3/4

Vastaa Viestiin