Mittaa kumpi noista liittimistä on yhteydessä tohon alimmaiseen pulttiin. Kumpikaan EI ole maa, toinen on heräte.
Ja se toinen on puolalle, eli se, mikä on suoraan yhteydessä tohon alempaan pulttiin, josta lähtee johtokin tohon itte moottoriin. On tarkoitettu etuvastuksella varustetuille puolille ohittamaan etuvastus startatessa. Kärjettömissä ja etuvastuksettomissa turha liitin.
Kuvasta luettuna:
"+12V" on jatkuva virta akulta
"1" se etuvastuksen ohitus
"2" heräte virtalukolta
Maan startti saa rungosta.
Jos itse moottorista on hiilet jumissa/loppu, startti ei välttämättä edes napsahda. Jos ei tosiaan mitään tapahdu niin johto on jostain irti tai solenoidi palanut. (Solenoidi on tuo pienempi pyöreä pötkö tossa startin päällä)
Systeemihän toimii kutakuinkin niin, että solenoidissa on kaks käämiä; pitokäämi ja vetokäämi. Pitokäämi on heikko, jaksaa pitää solenoidin pohjassa, muttei jaksa vetää sitä päälle. Maadoittuu suoraan solenoidin runkoon. Vetokäämi on paksu, ottaa paljon virtaa ja se maadottuu itse varsinaisen moottorin kautta. Tällä kytketään startin ratas kehälle ja vedetään kärjet kiinni.
Kun kärjet menee kiinni, niin virta kulkee ylimmäisestä pultista alempaan pulttiin itse moottorille, jolloin vetokäämi putoaa pelistä pois. Pitokäämi sitten pitää systeemin päällä niin kauan, kun herätejohtoon tuodaan virtaa.
EDIT: Ja siis alkuvaiheessa ennenkuin solenoidi on liikahtanut, vetokäämi ja pitokäämi ovat rinnakkain. Saavat molemmat virtansa herätejohdosta.
EDIT2: Korjattu kytkentää.