hukkaportin kellon tanko!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
hukkaportin kellon tanko!
miten säädetään?
pitääkö olla esijännitykses vai miten?
kyseessä on cossu sierra 4x4 -90
pitääkö olla esijännitykses vai miten?
kyseessä on cossu sierra 4x4 -90
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Re: hukkaportin kellon tanko!
Minun ymmärtääkseni yleensä pitäis laittaa pieni esijännitys, näin olen itse ainakin tehnyt.Kaizu_k kirjoitti:miten säädetään?
pitääkö olla esijännitykses vai miten?
kyseessä on cossu sierra 4x4 -90
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mitä enempi esijännitystä tangosta kiristämällä, sitä lyhempi liikerata. Aiheuttaa paineen karkailua jos liikerata lyhenee liiaksi. Parempi konsti paineiden nostoon on laittaa lisäjousi, niin pysyy paineet tasasempana.
Mutta kohtuullisesti jännitykselle ja kokeilee käsin kuinka paljon tanko liikkuu, niin ei pitäisi tulla ylläreitä.
Mutta kohtuullisesti jännitykselle ja kokeilee käsin kuinka paljon tanko liikkuu, niin ei pitäisi tulla ylläreitä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 165
- Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
- Paikkakunta: Imatra
taitaa olla hukkaportin kello jo aika löysä ku laittaa tolla et puolet tapin halkaisijasta eipä nosta enää ku 0,5 bar paineit vaik vakiossa on 0,7bar...
joutuu vetää aika paljon esi jännitystä et saa paineet kohilleen....
joutuu vetää aika paljon esi jännitystä et saa paineet kohilleen....
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
Jos ei tuu painetta niin sitten vaan kellokauppaan,esijännityksen lisääminen ei onnelliseksi tee vaikka painetta sillä saakin.Liikerata jää silloin vajaaksi joka aiheuttaa pakopaineen nousun koska portinreijästä ei mene enää kamaa läpi koska läppä ei sitten enää liiku ääriasentoonsa.Vaikka ahtopaine nouseekin esijännitystä lisäämällä niin tehonnousu kuitenkin loppuu jo aikaisemmin koska kone menee tukkoon.
+XXXhv
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
No olisin kyllä sitä mieltä, että jäykällä kellolla ahdot saa hieman nopeammin nousemaan. Jos liikerata loppuu kesken, alkaa nousemaan myös ahtopaine, kun ei kaasut pääse virtaamaan hukkaportin kautta ja näin ollen pyörimisnopeus kasvaa.ect kirjoitti:Jos ei tuu painetta niin sitten vaan kellokauppaan,esijännityksen lisääminen ei onnelliseksi tee vaikka painetta sillä saakin.Liikerata jää silloin vajaaksi joka aiheuttaa pakopaineen nousun koska portinreijästä ei mene enää kamaa läpi koska läppä ei sitten enää liiku ääriasentoonsa.Vaikka ahtopaine nouseekin esijännitystä lisäämällä niin tehonnousu kuitenkin loppuu jo aikaisemmin koska kone menee tukkoon.
Ja pakopaineet pysyy samana, jos ahtopaine on sama, olkoonpa kello mikä tahansa. Saman verran se hukkis on auki molemmilla. Yli kiristetty löysä kello ei vaan ecu:n suojatoimintojen kanssa välttämättä toimi, kun ei ehkä pääse avautumaan riittävästi eikä näin pysty tiputtamaan ahtoja tarvittaessa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 611
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Ja näistä venttiileistä Turbosmart BoostTee on aika pätevä rajapaine/bleedi säädin, vieläpä kohtuu hintainen.Maissi kirjoitti:Juu kyllä jäykällä kellolla ahdot nousee nopeemmin, rupeaa hukkaportti aukeamaan myöhemmin kuin löysemmällä. Ja jos haluaa ahdot nousemaan nopeammin, niin kannattaa mielummin hommata rajapaineventtiili, niin ei tartte vehdata sen kellon kanssa.
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Saakos tota Turbosmart BoostTee säädintä muualta kuin hevosvoima.com nettikaupasta? Onko sulla käyttökokemuksia tosta säätimestä fiffe? Mietin että jos tohon omaan rst:hen hommais tollasen..fiffe kirjoitti:Ja näistä venttiileistä Turbosmart BoostTee on aika pätevä rajapaine/bleedi säädin, vieläpä kohtuu hintainen.Maissi kirjoitti:Juu kyllä jäykällä kellolla ahdot nousee nopeemmin, rupeaa hukkaportti aukeamaan myöhemmin kuin löysemmällä. Ja jos haluaa ahdot nousemaan nopeammin, niin kannattaa mielummin hommata rajapaineventtiili, niin ei tartte vehdata sen kellon kanssa.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005
No olisin kyllä sitä mieltä, että jäykällä kellolla ahdot saa hieman nopeammin nousemaan. Jos liikerata loppuu kesken, alkaa nousemaan myös ahtopaine, kun ei kaasut pääse virtaamaan hukkaportin kautta ja näin ollen pyörimisnopeus kasvaa.
Ja pakopaineet pysyy samana, jos ahtopaine on sama, olkoonpa kello mikä tahansa. Saman verran se hukkis on auki molemmilla. Yli kiristetty löysä kello ei vaan ecu:n suojatoimintojen kanssa välttämättä toimi, kun ei ehkä pääse avautumaan riittävästi eikä näin pysty tiputtamaan ahtoja tarvittaessa.
Ai niinhän se tais ollakkin.Ei muuta pojat kun esijännitykset tappiinsa ja baanalle!
Ja pakopaineet pysyy samana, jos ahtopaine on sama, olkoonpa kello mikä tahansa. Saman verran se hukkis on auki molemmilla. Yli kiristetty löysä kello ei vaan ecu:n suojatoimintojen kanssa välttämättä toimi, kun ei ehkä pääse avautumaan riittävästi eikä näin pysty tiputtamaan ahtoja tarvittaessa.
Ai niinhän se tais ollakkin.Ei muuta pojat kun esijännitykset tappiinsa ja baanalle!

+XXXhv
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Sporttiauto myy kanssa tuota Turbosmarttia.joissakin esitteissä vaan ei puhuttu tuosta rajapaine optiosta ollenkaan joten tuli yllätyksenä, mikä vauhditti myös hankintaa. Paineen säätö tottelee kyllä hyvin kun vertaa noihin pneumatiikka osiin.Tietty jos hintaa/kokoa kun vertaa noihin pneumatiikka tarvikeisiin niin edukseen vie. Muutenkin rajapaineen saa säädettyä tuosta venttiilistä jousta kikkailemalla joka on vakiona 0.4bar. Kaikki n.300kmPlanet kirjoitti:Saakos tota Turbosmart BoostTee säädintä muualta kuin hevosvoima.com nettikaupasta? Onko sulla käyttökokemuksia tosta säätimestä fiffe? Mietin että jos tohon omaan rst:hen hommais tollasen..fiffe kirjoitti:Ja näistä venttiileistä Turbosmart BoostTee on aika pätevä rajapaine/bleedi säädin, vieläpä kohtuu hintainen.Maissi kirjoitti:Juu kyllä jäykällä kellolla ahdot nousee nopeemmin, rupeaa hukkaportti aukeamaan myöhemmin kuin löysemmällä. Ja jos haluaa ahdot nousemaan nopeammin, niin kannattaa mielummin hommata rajapaineventtiili, niin ei tartte vehdata sen kellon kanssa.

-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
Jep. Pitää katella, jos hommais itelleenkin tollasen.fiffe kirjoitti:Sporttiauto myy kanssa tuota Turbosmarttia.joissakin esitteissä vaan ei puhuttu tuosta rajapaine optiosta ollenkaan joten tuli yllätyksenä, mikä vauhditti myös hankintaa. Paineen säätö tottelee kyllä hyvin kun vertaa noihin pneumatiikka osiin.Tietty jos hintaa/kokoa kun vertaa noihin pneumatiikka tarvikeisiin niin edukseen vie. Muutenkin rajapaineen saa säädettyä tuosta venttiilistä jousta kikkailemalla joka on vakiona 0.4bar. Kaikki n.300kmPlanet kirjoitti:Saakos tota Turbosmart BoostTee säädintä muualta kuin hevosvoima.com nettikaupasta? Onko sulla käyttökokemuksia tosta säätimestä fiffe? Mietin että jos tohon omaan rst:hen hommais tollasen..fiffe kirjoitti: Ja näistä venttiileistä Turbosmart BoostTee on aika pätevä rajapaine/bleedi säädin, vieläpä kohtuu hintainen.testattu ja hyvin toimii...

Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon