zetec vs cvh sylinteriputket
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Pe Toukokuu 7. 0:24:25 2004
- Paikkakunta: Mikkeli
zetec vs cvh sylinteriputket
kuinka paksut sylinteriputket on 1.8 zetecissä ja 1.6 cvh:ssa? ja onko mitä eroa lohkon kestävyydessä?
Ford Escort -87 / Piristetty föönillä ja megasquirt & spark *myyty
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
Corolla ke20 / zvh turbo projekti
-
- Ylläpitäjä
Vähän aihetta sivuava kymysys: Kun enkkufoorumeilla on ollut hirveästi hälinää siitä, onko aikaisemmat alumiinikoppaset zetecit lohkoltaan kestävämpiä kuin mustakoppaset? Mitä itse on ymmärtänyt, on että mustakantisissa olisi sylinteriputket juuri paljon paksummat ja 2.0l olisi tupla öljysuihkut mäntien alla, jos en aivan väärin muista. Miten siis käytännössä aikaisempi olisi vahvempi? Tarkoitus olisi siis nyt päättää kumpi olisi parempi tuohon punaiseen mk5 projektiin, harmaakantinen vanhempi zetecci eli v.2 vai uudempi mustakantinen v.3, kun lähtökohtana on reipas, korkea puristeinen ahtaminen?
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Olisi mukava nähdä tälle jotakin perusteluja. Mikä noissa veiveissä pettää? Yleisesti 98-> oleva lohko on vahvempi. Focus WRC lohkon voi ostaa Mountunelta ja malliltaan siis tuo 98->. 1.8 Zetecissä on seinämävahvuus sama kuin 2.0 zetecissä, näin siis <-98 koneissa. En ole CVH:n seinämää mitannut mutta lienee samaa luokkaa. Zetecin lohko kun on korkeampi, niin materiaalin ollessa 1:1, CVH kestää enempi ahtoa putkien puolesta.JesseT kirjoitti:Vanhemmassa on suht kestävät veivit toisin kuin uudemmassa, jotka ei juuri ahtamista kestä.