mondeo 1.8td lisää voimaa "vähällä"?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

mondeo 1.8td lisää voimaa "vähällä"?

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 9. 11:52:37 2006

käyttöpirssiä eli mondeota ontoilla (ja jäykillä) tulpanjohdoilla vaivaa edelleen mielestäni laiskuus.. naapurifoorumilla oli erittäin hyvät ja selkeät ohjeet pumpun säätämiseen -> http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=2496 ja tuon mukaan teinkin homman ja meno parani kummasti. Ei se siltikään raketti ole..

nyt kuulin hevosmiesten tietotoimistolta että tuossa on imupuolela joku "pullonkaula" eli se ei saa ilmaa tarpeeksi alunperin. ajattelin kysyä ennenku itse tutkailen josko joku muu on löytänyt tuon pullonkaulan että missä se tarkalleen sijaitsee ja onko todellista apua parantaa ilman saantia? sittenhän sais laittaa lisää sapuskaakin kun sais sitä ilmaa.. putkiston luulis riittävän, on se melko suurta vakionakin.

nyt ei siis olla tekemässä superturbo mondeota eli ei suunnitella isompaa turboa tms vaan "helppoja" konsteja siten että käyttömukavuus säilyy mutta voimaa tulee lisää. jo pelkkä syötön lisäys toi sen verran lisää laiskaakin laiskempaan perus vankkuriin että suhteessa sama kun rs turbossa nosti paineet puolesta baarista 0,8:iin :-)

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Heinäkuu 13. 17:13:32 2006

imusarja ja pakosarja ainakin ovat virtausvastaiset, mutta tuskin nekään nyt mitenkään dramaattisesti muodosta pullonkaulaa.
Olen sitä mieltä että polttoainetta pitää saada isompaa annosta pyttyyn, muuten ahtopaineen nostosta ei ole apua, eli jos boschin pumpusta olisi kyse niin nestepää pitäisi vaihtaa jotta saadaan tuntuvampaa tehonlisää. sitten vain maltillinen ahtopaineen nosto ja tehokas völijäähdytin. Minullakin on se homma edessä että tarvii selvittää se että osaako joku muokata luukasta siten että polttoaine annos on isompi, sillä syötön lisäys, ruuvista ei kovasti iloa tuota.
Ilman nestepään vaihtoa ei pitäisi luukaksesta saada merkittävää tehonlisäystä, mutta jos saa niin kerrothan minullekkin miten.
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Heinäkuu 13. 22:35:39 2006

kuristinta ei ilmeisesti ole, sillä korvasin orggis putsarikotelon tuplakartio filterillä.. ei muuttunut edes imuäänet, eli ihan tyhjän kanssa. ja tuon ja turebon välissä ei kuristusta ole.. no, 26eur maksoi simoni sport filteri, perus pahvifilterikin on jo 19e fordilla että ei iso kuolema ollut. ja on tynink.

Vastaa Viestiin