Ongelmia ruiskiksen kanssa!

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Ongelmia ruiskiksen kanssa!

Viesti Kirjoittaja pasic » Su Heinäkuu 16. 18:37:03 2006

Onko tietoa mistä voi johtua sellainen homma kun asentelin sierraan megaquirt moottorin ohjaus systeemin ja kaikki johdotukset pitäisi olla ok mutta kun käännän virrat päälle niin bensapumppu ei reakoi mitenkään. Kaikki mahdollinen on testattu pumppu toimii rele toimii ja johdotuksen ovat oikein. Ainut juttu mitä tapahtuu kun kääntää virrat päälle on että toinen rele vetää ja boxi herää mutta toinen rele vain tekee nopean liikkee eli päälle ja pois niin nopeasti että pumppu ei ehdi edes pyörähtää. Missä vika? voiko softa olla jotenkin sekaisin tai löytyykö jostain ohjelmasta sellasta säätöä millä saa bensa pumpun toimintaa ohjattua? ja jos jollain on kiinnostusta tulla vilkaisemaan niin tervetuloa vaan.



Lahti 16.7.2006
puh: 0404141481

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Heinäkuu 16. 19:13:39 2006

Itellä ei oo tosta vielä mitään muuta kokemusta kuin mitä tänään oon lueskellu ja muistelisin jossain olleen maininnan että bensapumpun ohjauksen kans oli kans jotain ongelmaa ollu ja oli sen erikseen joutunu vetään tjsp. en ees muista tarkalleen miten se ny oli ja vielä vähemmän muistan missä se oli. :P


Itellä on vielä eessäpäin MegaSquirtin kans leikkiminen mutta sörmet syyhyää jo. :]


Edit :

Ja mitä softaan tulee, niin sehän voi olla oman kokemuksen pohjalta sekaisin oli kyseessä sittä MS-ohjelmisto tai windows käyttö järjestelmä. ;]
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Heinäkuu 17. 6:54:47 2006

Mikä koodi sulla on ruutassa? ja mitä ominaisuuksia käytössä?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasic » Ti Heinäkuu 18. 22:42:47 2006

versio on muistaakseni 2,2 mutta en ole säätänyt ollenkaan poksia ja en tiedä mitään noista säädöistä. eli jos jostain löytäis jotain tietoa miten tota vois testata tai jotain et sais ees auton käyntiin. pitäs saada joku ammattimies kattomaan tota hommelia..

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 19. 13:21:47 2006

Kaikissa megan koodeissa ei ole oletuksena sitä pumpun pyöritystä. Se täytyy erikseen kytkeä päälle jostain, mutta en muista mistä. Pumppu kyllä lähtee pyörimään siinä vaiheessa, kun konetta pyöritetään.

Kuitenkin pari perusasiaa, vaikka kytkennät onkin tarkistettu:
Releen ohjausnasta tarjoaa releelle maita. Sen pitää siis toiseen napaansa saada jännitettä jostain.

Sitten toinen tärkeä asia, se jännite sille releen ohjausnastalle pitää tulla jostain sellaisesta paikasta, joka on yhteydessä megan jännitteensyöttölinjaan, kuten esimerkiksi suoraan päävirtareleen lähtevältä nastalta. Jos sille kelalle tuo jatkuvan virran jostain muualta, niin mega saa jatkuvasti jonkunlaista virtaa. Johtuu relelähdön suojadiodista.
Viimeksi muokannut olafu, Ke Heinäkuu 19. 13:31:30 2006. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #606

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ongelmia ruiskiksen kanssa!

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Heinäkuu 19. 13:28:53 2006

pasic kirjoitti:Onko tietoa mistä voi johtua sellainen homma kun asentelin sierraan megaquirt moottorin ohjaus systeemin ja kaikki johdotukset pitäisi olla ok mutta kun käännän virrat päälle niin bensapumppu ei reakoi mitenkään. Kaikki mahdollinen on testattu pumppu toimii rele toimii ja johdotuksen ovat oikein. Ainut juttu mitä tapahtuu kun kääntää virrat päälle on että toinen rele vetää ja boxi herää mutta toinen rele vain tekee nopean liikkee eli päälle ja pois niin nopeasti että pumppu ei ehdi edes pyörähtää. Missä vika? voiko softa olla jotenkin sekaisin tai löytyykö jostain ohjelmasta sellasta säätöä millä saa bensa pumpun toimintaa ohjattua? ja jos jollain on kiinnostusta tulla vilkaisemaan niin tervetuloa vaan.



Lahti 16.7.2006
puh: 0404141481
Onko muuten Cossu Sierra?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Re: Ongelmia ruiskiksen kanssa!

Viesti Kirjoittaja pylvis » Ke Heinäkuu 19. 23:50:25 2006

ukormi kirjoitti:
pasic kirjoitti:Onko tietoa mistä voi johtua sellainen homma kun asentelin sierraan megaquirt moottorin ohjaus systeemin ja kaikki johdotukset pitäisi olla ok mutta kun käännän virrat päälle niin bensapumppu ei reakoi mitenkään. Kaikki mahdollinen on testattu pumppu toimii rele toimii ja johdotuksen ovat oikein. Ainut juttu mitä tapahtuu kun kääntää virrat päälle on että toinen rele vetää ja boxi herää mutta toinen rele vain tekee nopean liikkee eli päälle ja pois niin nopeasti että pumppu ei ehdi edes pyörähtää. Missä vika? voiko softa olla jotenkin sekaisin tai löytyykö jostain ohjelmasta sellasta säätöä millä saa bensa pumpun toimintaa ohjattua? ja jos jollain on kiinnostusta tulla vilkaisemaan niin tervetuloa vaan.



Lahti 16.7.2006
puh: 0404141481
Onko muuten Cossu Sierra?


ei oo , ohc turbo
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasic » To Heinäkuu 20. 20:36:10 2006

Niin siis bensa pumpun pitäisi lähteä pumppaamaan kun käynnistää autoa... Mutta kuuluuko megatune ohjelmassa kierroslukumittari olla pois päältä eli sellainen punainen kun autossa on virrat päällä? vaikka yrittää käynnistää autoa niin mittari ei sano mitään. Voisiko tämä koko homma johtua siitä että megasquirt ei saa kierros luku tietoa. ja missä voi olla vika? johto on kytketty puolan miinus napaan ja muistaakseni boxin nastaan 37.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Heinäkuu 20. 23:24:04 2006

pasic kirjoitti:Niin siis bensa pumpun pitäisi lähteä pumppaamaan kun käynnistää autoa...
-Luonnollisesti (kun rpm tietoa tulee boksiin)
pasic kirjoitti:Mutta kuuluuko megatune ohjelmassa kierroslukumittari olla pois päältä eli sellainen punainen kun autossa on virrat päällä? vaikka yrittää käynnistää autoa niin mittari ei sano mitään.
-Ei todellakaan, kierrokset pitää näkyä kun veivaa, eihän muuten suuttimetkaan aukea
pasic kirjoitti:Voisiko tämä koko homma johtua siitä että megasquirt ei saa kierros luku tietoa. ja missä voi olla vika? johto on kytketty puolan miinus napaan ja muistaakseni boxin nastaan 37.
-Luultavasti johtuukin

Mutta tarkista myös:
Jos on vaan vähänkään uudempi firmware boksissa niin pumpun pitää pyörähtää laittaessa virrat päälle (n.2sec), eikä tarvitse laittaa mistään asetuksista tätä ominaisuutta päälle. Oletko varmistanut että startatessa megaan tulee tarpeellinen jännite? Eli hae real time display valikko, katso sekuntimäärää siitä ja koeta käynnistää, mikäli starttauksen jälkeen/aikana on sekuntimäärä alkanut nollasta niin boksi on resertoitunut (lue: virta katkennut). Muista tuota tarkastaessa että sekuntimäärä nollautuu 255 tai 250 sekunnin jälkeen en muista kumman.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Heinäkuu 20. 23:27:58 2006

255.

pasic
Viestit: 11
Liittynyt: Pe Marraskuu 12. 11:56:46 2004
Paikkakunta: LAHTI
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pasic » To Heinäkuu 20. 23:35:51 2006

jep... no katsastan sen jutun sunnuntaina... Olis kyl kiva jo päästä testailemaan. ;)

Vastaa Viestiin