Ongelmia rst:n kanssa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Ongelmia rst:n kanssa

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ma Heinäkuu 10. 1:17:00 2006

osaisko joku sanoa missä vika pilee kun kiihdyttäessä veto loppuu kun seinään siinä 4000 kiekan kohdalla?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Heinäkuu 10. 8:34:13 2006

Katkeaako sytkä? Eli tippuuko kiekkamittari nollaan? Jos näin niin ahtopaineraja on voinut tulla vastaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ke Heinäkuu 12. 13:42:11 2006

JesseT kirjoitti:Katkeaako sytkä? Eli tippuuko kiekkamittari nollaan? Jos näin niin ahtopaineraja on voinut tulla vastaan.
ei sen kyllä pitäisi olla sytkän katkeaminen autossa on superchipsin lastu. ahtoja on 1bar ja ahdot on jo siellä kilossa ennen sitä 4000 kiekkaa jonkun aikaa että eikös sen pitäisi katkaista sytkät heti kun ylittää sen ahto rajan?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Heinäkuu 12. 15:27:59 2006

jarno84 kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Katkeaako sytkä? Eli tippuuko kiekkamittari nollaan? Jos näin niin ahtopaineraja on voinut tulla vastaan.
ei sen kyllä pitäisi olla sytkän katkeaminen autossa on superchipsin lastu. ahtoja on 1bar ja ahdot on jo siellä kilossa ennen sitä 4000 kiekkaa jonkun aikaa että eikös sen pitäisi katkaista sytkät heti kun ylittää sen ahto rajan?
Ei se heti katkaise, vaan kun on ollut rajan yli noin 1-2s. Mutta joka tapauksessa sytkän katkeamisen näet kiekkamittarista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » La Heinäkuu 15. 21:25:24 2006

ei taida olla sytkän katkeaminen kun ei kiekka mittari laske. ahdot kyllä heittää äkkiä alas että oisko vuoto jossain?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Heinäkuu 16. 0:55:06 2006

Jospa siellä vaikka imulämmöt hiipii taivaisiin nyt kun lämmin sääkin on ollut ja boksi rajoittaa ahtoja åmålin kautta? Ihan vaan veikkaus... mikä kühler siellä on?

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Su Heinäkuu 16. 14:26:29 2006

ei ole åmalia enää. ja vakio kuuleri siellä on

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Heinäkuu 16. 17:12:23 2006

Nää on taas näitä juttuja, kun ei voi tietää mitä "loppuu kuin seinään" toiselle tarkoittaa...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Su Heinäkuu 16. 18:24:42 2006

Apukuski nykii käsijarrua huomaamatta ??


Joo, eehhehe et oon taas hauska...


Voisitko mahdollisesti tarkentaa tuota määritelmää, "veto loppuu~". Vois auttaa suuresti. ^^
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Heinäkuu 17. 14:45:55 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti: Voisitko mahdollisesti tarkentaa tuota määritelmää, "veto loppuu~". Vois auttaa suuresti. ^^
Samalla tavalla kuin löysäis kaasun niin alkaa hidastumaan.

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Ma Heinäkuu 17. 21:07:25 2006

sitä ku on niin huono selittämään.. :oops: mutta yritetään eli kun kiihdyttää ja kierrokset menee yli 4000 niin veto loppuu kokonaan ei sammu mutta mitään ei tapahdu vaikka kuinka kaasua polkee sit vasta pelaa taas kun löysää kaasusta.. en tiedä ymmärtääkö siitä vieläkää...

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Heinäkuu 20. 9:38:46 2006

jarno84 kirjoitti:sitä ku on niin huono selittämään.. :oops: mutta yritetään eli kun kiihdyttää ja kierrokset menee yli 4000 niin veto loppuu kokonaan ei sammu mutta mitään ei tapahdu vaikka kuinka kaasua polkee sit vasta pelaa taas kun löysää kaasusta.. en tiedä ymmärtääkö siitä vieläkää...
Mun RST:n "kestovika" on tällä hetkellä vähän samantyyppinen. En oo huomannu tosin mitään kierrosrajaa, vaan ykkösellä ja kakkosella jaksaa vielä ampasta liikkeelle edes joten kuten, mutta kolmosella meno sitten hyytyy vaikka ahdotkin pysyy ylhäällä. Vuoden verran on yritetty selvitellä mikä vikana (pari alakertaa menny siinä sivussa --> johtui ilmeisesti ainakin osittain ahtojen karkaamisesta kun mittari ei vissiin pysyny ihan mukana :o ), mutta korkeintaan vikaa on saatu muuteltua vähän eri tyyppiskesi. Ahtoja on säädelty, kokeiltu eri bokseja, anturit käyty läpi (mittailtu/vaihdeltu), samoin suuttimet, ahtoputket, virranjakaja, tulpat, bensanpaine tsekattu, jne. Nyt oon jo luovuttanu ja odottelen, että saa Megasquirtin hilppeet kasaan... Että jos vika löytyy niin kerro ihmeessä mullekin... :wink:
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

tuke
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja tuke » To Heinäkuu 20. 11:40:57 2006

Pysyykö teillä bensanpaineet myös kiihdytettäessä kohdallaan?
Minulla oli muutamia vuosia sitten vika, joka ilmeni seuraavasti: kun autolla oli ajettu n.100km tai enemmän, ei sillä pystynyt enää lähtemään ohittamaan, sillä veto loppui kuin seinään kesken ohituksen. Kun kaasun löysäsi, pelasi taas oikein kunnes tuli ahtoja tarpeeksi ja vika toistui. Oireet pahenivat niin ettei auto enää lopulta pysynyt käynnissäkään ennen kuin se oli ollut sammuksissa n. 10min.
Vikana oli bensapumppu. Alle 100km ajolla auto toimi täysin oikein eikä pumpun äänikään ollut poikkeava toimivaan.

Pari vuotta sitten tuli samantapainen ongelma, elikkä reilusti(=täysillä) kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella ei ollut mitään ongelmia, mutta suuremmilla pykälillä veto loppui kuin seinään ja kone alkoi röpöttämään kun ahdot nousi n. 0,7bar. Sen alapuolella auto toimi oikein. Viaksi paljastui jännitehäviö bensapumpun johdoissa/releessä, tyhjäkäynnillä jännite pumpun navoissa oli n. 12V, mutta kun kuormitus kasvoi kiihdytyksessä, ei pumppu joko saanut pumpattua tällä jännitteellä tarpeeksi bensaa tai jännite notkahti lisää.

Uudella releellä ja johdotuksella/kontakteilla ei ole ollut sen jälkeen ongelmia!

PS! ja tätä jälkimmäistä vikaa piti etsiä myös jonkin aikaa ;)
Toivottavasti näistä olisi apua.

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Heinäkuu 20. 15:58:51 2006

Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Heinäkuu 20. 21:22:37 2006

Miksu kirjoitti:Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.
korjaantuu, kun vaihdat autoa :D
ford escort´79 tic

jarno84
Viestit: 159
Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarno84 » Pe Heinäkuu 21. 13:16:53 2006

täytyypä kokeilla sitä bensapumppua on tullut sitä kyllä joskus sorkittua että jos liitännät ois jääny huonosti.

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Heinäkuu 22. 14:31:47 2006

Miksu kirjoitti:Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.
niin kyllähän se vika täytyisi näkyä seosmittarilla jos se poltoainepuolella on...
ford escort´79 tic

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Heinäkuu 24. 13:33:11 2006

adh kirjoitti: niin kyllähän se vika täytyisi näkyä seosmittarilla jos se poltoainepuolella on...
No itekin oon epäilly vuoroin sytkäpuolen, vuoroin bensapuolen vikaa ja järkevämmältä se sytkävika ehkä kuulostais mm. paukkumisen takia, mutta kuulemma laiha seos aiheuttaa samaa. Tohon omaan seosmittariin en hirveesti luota, mutta mitä kerran testattiin kaverin laajakaistalambdalla niin näytti vetävän jonkin verran laihalle. Sillon taisi tosin olla kaasuvaijerin kiinnitys vähän löysällä niin ettei mennyt asentotunnistin ihan pohjaan asti (huomasin sen sitten myöhemmin).
En tiedä onko kukaan perehtynyt tarkemmin ton sytkäboksin toimintaan, eli millä perusteella se sytkää säätelee (muun kun paineen mukaan). Perusennakko on ainakin säädetty kohdalleen ja ahtoilman lämpötila-anturia oon ainakin vaihdellu, mutta ei ole auttanut. Amal-vena on poistettu, mutta senhän on todettu olevan "turvallista" eli ei vaikuta sytkään. Kai se selviäis jos veis johonkin säädettäväks, että olis kunnon laitteet millä tutkia, mutta jos nyt yrittäis saada MS:n ensin kiinni ja katsoa mitä ongelmia sitten ilmestyy.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

Vastaa Viestiin