Ongelmia rst:n kanssa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Ongelmia rst:n kanssa
osaisko joku sanoa missä vika pilee kun kiihdyttäessä veto loppuu kun seinään siinä 4000 kiekan kohdalla?
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
ei sen kyllä pitäisi olla sytkän katkeaminen autossa on superchipsin lastu. ahtoja on 1bar ja ahdot on jo siellä kilossa ennen sitä 4000 kiekkaa jonkun aikaa että eikös sen pitäisi katkaista sytkät heti kun ylittää sen ahto rajan?JesseT kirjoitti:Katkeaako sytkä? Eli tippuuko kiekkamittari nollaan? Jos näin niin ahtopaineraja on voinut tulla vastaan.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei se heti katkaise, vaan kun on ollut rajan yli noin 1-2s. Mutta joka tapauksessa sytkän katkeamisen näet kiekkamittarista.jarno84 kirjoitti:ei sen kyllä pitäisi olla sytkän katkeaminen autossa on superchipsin lastu. ahtoja on 1bar ja ahdot on jo siellä kilossa ennen sitä 4000 kiekkaa jonkun aikaa että eikös sen pitäisi katkaista sytkät heti kun ylittää sen ahto rajan?JesseT kirjoitti:Katkeaako sytkä? Eli tippuuko kiekkamittari nollaan? Jos näin niin ahtopaineraja on voinut tulla vastaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Samalla tavalla kuin löysäis kaasun niin alkaa hidastumaan.Zimi Da Guitara kirjoitti: Voisitko mahdollisesti tarkentaa tuota määritelmää, "veto loppuu~". Vois auttaa suuresti. ^^
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Mun RST:n "kestovika" on tällä hetkellä vähän samantyyppinen. En oo huomannu tosin mitään kierrosrajaa, vaan ykkösellä ja kakkosella jaksaa vielä ampasta liikkeelle edes joten kuten, mutta kolmosella meno sitten hyytyy vaikka ahdotkin pysyy ylhäällä. Vuoden verran on yritetty selvitellä mikä vikana (pari alakertaa menny siinä sivussa --> johtui ilmeisesti ainakin osittain ahtojen karkaamisesta kun mittari ei vissiin pysyny ihan mukanajarno84 kirjoitti:sitä ku on niin huono selittämään..mutta yritetään eli kun kiihdyttää ja kierrokset menee yli 4000 niin veto loppuu kokonaan ei sammu mutta mitään ei tapahdu vaikka kuinka kaasua polkee sit vasta pelaa taas kun löysää kaasusta.. en tiedä ymmärtääkö siitä vieläkää...


Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Ylläpitäjä
Pysyykö teillä bensanpaineet myös kiihdytettäessä kohdallaan?
Minulla oli muutamia vuosia sitten vika, joka ilmeni seuraavasti: kun autolla oli ajettu n.100km tai enemmän, ei sillä pystynyt enää lähtemään ohittamaan, sillä veto loppui kuin seinään kesken ohituksen. Kun kaasun löysäsi, pelasi taas oikein kunnes tuli ahtoja tarpeeksi ja vika toistui. Oireet pahenivat niin ettei auto enää lopulta pysynyt käynnissäkään ennen kuin se oli ollut sammuksissa n. 10min.
Vikana oli bensapumppu. Alle 100km ajolla auto toimi täysin oikein eikä pumpun äänikään ollut poikkeava toimivaan.
Pari vuotta sitten tuli samantapainen ongelma, elikkä reilusti(=täysillä) kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella ei ollut mitään ongelmia, mutta suuremmilla pykälillä veto loppui kuin seinään ja kone alkoi röpöttämään kun ahdot nousi n. 0,7bar. Sen alapuolella auto toimi oikein. Viaksi paljastui jännitehäviö bensapumpun johdoissa/releessä, tyhjäkäynnillä jännite pumpun navoissa oli n. 12V, mutta kun kuormitus kasvoi kiihdytyksessä, ei pumppu joko saanut pumpattua tällä jännitteellä tarpeeksi bensaa tai jännite notkahti lisää.
Uudella releellä ja johdotuksella/kontakteilla ei ole ollut sen jälkeen ongelmia!
PS! ja tätä jälkimmäistä vikaa piti etsiä myös jonkin aikaa
Toivottavasti näistä olisi apua.
Minulla oli muutamia vuosia sitten vika, joka ilmeni seuraavasti: kun autolla oli ajettu n.100km tai enemmän, ei sillä pystynyt enää lähtemään ohittamaan, sillä veto loppui kuin seinään kesken ohituksen. Kun kaasun löysäsi, pelasi taas oikein kunnes tuli ahtoja tarpeeksi ja vika toistui. Oireet pahenivat niin ettei auto enää lopulta pysynyt käynnissäkään ennen kuin se oli ollut sammuksissa n. 10min.
Vikana oli bensapumppu. Alle 100km ajolla auto toimi täysin oikein eikä pumpun äänikään ollut poikkeava toimivaan.
Pari vuotta sitten tuli samantapainen ongelma, elikkä reilusti(=täysillä) kiihdyttäessä ykkösellä ja kakkosella ei ollut mitään ongelmia, mutta suuremmilla pykälillä veto loppui kuin seinään ja kone alkoi röpöttämään kun ahdot nousi n. 0,7bar. Sen alapuolella auto toimi oikein. Viaksi paljastui jännitehäviö bensapumpun johdoissa/releessä, tyhjäkäynnillä jännite pumpun navoissa oli n. 12V, mutta kun kuormitus kasvoi kiihdytyksessä, ei pumppu joko saanut pumpattua tällä jännitteellä tarpeeksi bensaa tai jännite notkahti lisää.
Uudella releellä ja johdotuksella/kontakteilla ei ole ollut sen jälkeen ongelmia!
PS! ja tätä jälkimmäistä vikaa piti etsiä myös jonkin aikaa

Toivottavasti näistä olisi apua.
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
korjaantuu, kun vaihdat autoaMiksu kirjoitti:Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 159
- Liittynyt: Su Elokuu 3. 15:57:45 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
niin kyllähän se vika täytyisi näkyä seosmittarilla jos se poltoainepuolella on...Miksu kirjoitti:Virittelin juuri tätä asiaa tutkiakseni bensanpainemittarin kabiiniin ja se kyllä näyttää tasan 6 bar aina kun auto käy sekä tasakaasulla, että kiihdytyksissä. Sitä tässä jälkikäteen mietin että otinkohan paineen oikeasta paikasta siitä määränjakajasta. Olisin ottanut suoraan yhestä suutinputkesta, mutta ei löytyny hiflexistä sopivaa banjoliitintä siihen. Tosin se, että 6 bar pysyy koko ajan kertoo jo sen ettei vika oo b-pumpussa, mutta se onkin uusi. Lähinnä oon alkanu epäillä että jos itse määränjakajassa olisi häikkää, koska bensapulalta kyseinen ongelma tosiaan vaikuttaa. Tosin kun laittaa tallan tiskiin niin seosmittari pomppaa kyllä rikkaan puolelle (täyskaasurikastus), mutta kulku melkeinpä heikkenee tai ei ainakaan parane...pintakaasulla tuntuisi toimivan parhaiten.
ford escort´79 tic
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
- Paikkakunta: Helsinki
No itekin oon epäilly vuoroin sytkäpuolen, vuoroin bensapuolen vikaa ja järkevämmältä se sytkävika ehkä kuulostais mm. paukkumisen takia, mutta kuulemma laiha seos aiheuttaa samaa. Tohon omaan seosmittariin en hirveesti luota, mutta mitä kerran testattiin kaverin laajakaistalambdalla niin näytti vetävän jonkin verran laihalle. Sillon taisi tosin olla kaasuvaijerin kiinnitys vähän löysällä niin ettei mennyt asentotunnistin ihan pohjaan asti (huomasin sen sitten myöhemmin).adh kirjoitti: niin kyllähän se vika täytyisi näkyä seosmittarilla jos se poltoainepuolella on...
En tiedä onko kukaan perehtynyt tarkemmin ton sytkäboksin toimintaan, eli millä perusteella se sytkää säätelee (muun kun paineen mukaan). Perusennakko on ainakin säädetty kohdalleen ja ahtoilman lämpötila-anturia oon ainakin vaihdellu, mutta ei ole auttanut. Amal-vena on poistettu, mutta senhän on todettu olevan "turvallista" eli ei vaikuta sytkään. Kai se selviäis jos veis johonkin säädettäväks, että olis kunnon laitteet millä tutkia, mutta jos nyt yrittäis saada MS:n ensin kiinni ja katsoa mitä ongelmia sitten ilmestyy.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)