is sierran venttiilivälyksistä..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

is sierran venttiilivälyksistä..

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Pe Heinäkuu 21. 14:20:20 2006

mikäkohan on kun venttiilivälykset ei pysy kohdallaan?sääsin välykset ja kävi hienosti n.200km ja taas alkoi naputtaa?

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Pe Heinäkuu 21. 14:58:59 2006

Haulla olis kyl ehkä löytyny. mutt..

Epäilisin tätä...

Vika: nokka ei saa öljyä -> kuluttaa nokkaa ja seuraajia.
Korjaus: uusi öljyputki ja mahdollisesti uusia seuraajia jos kerkesi syödä hajalleen.

Toinen mahdollinen vähän harvinaisempi: venttiilit vajoaa kanteen kiihtyvällä valonnopeudella. :D Eli seetit ihan finaalissa.

Omassa sierrassa riitti 50km kertomaan uuden seuraajan laiton jälkeen että öljyputki tukossa. Oli jo ihan roskapönttö kamaa siinä vaihees.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Heinäkuu 21. 15:30:03 2006

Eikös iS:ssä oo hytraulisest nostimet???? Mites niitä voi säätää......?

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Pe Heinäkuu 21. 16:12:18 2006

Jekki:tää on vanhempi is.seetit kunnossa,oljyputki uusi,mikään ei tunnu auttavan..?

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » Pe Heinäkuu 21. 18:23:56 2006

Näitä voi koittaa

ota öljyputki pois ja paina bräkleeniä/ crc:tä läpitte siten että laitat tiiviin putken väliin niin näet kuinka se suihkuttaa. Ja tarkasta että joka reijästä suihkaa tasaisesti Sitten vaihdat/laitat öljyntuloreikään öljynkestävän, esim nitriilikumisen o-renkaan, että se ölppä putki saakin sitä ööliä eikä ruiski sitä ohitte

säädä vielä kerran lämpöisenä..siten että olet antanut moottorin jäähtyä ajon jäljiltä, mutta se on aika lämmin, ja laita (kireät) 0.20 ja 0.25 välykset.
tehdasvälystä pienempiäkin voi koittaa..omalla vastuulla. Ja käytä esim 15w tai 20w-50W öljyä niin nokka kestää paremmin paksumman voitelukalvon johdosta
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Heinäkuu 21. 22:22:24 2006

Kulunut nokka ja nostajat kannattaa säätää mittaamalla välys keinun ja venttiilinvarren välistä, sinne aavistuksen löysempi sovitus mitä normaalisti nokan ja keinun väliin rakotulkilla sihdataan.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Harju
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Harju » La Heinäkuu 22. 0:03:42 2006

Kun venat uppoo kanteen niin välys pienenee eikä suurene. Mulla oli kerran muutama seuraaja kulunut "pyöreäksi" sivusuunnassa ja ne heilui siinä vähän miten sattui välillä nakutti välillä ei ... kunnes yks hyppäs pois paikoiltaan :)

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Heinäkuu 28. 7:53:51 2006

cosariesa kirjoitti:Jekki:tää on vanhempi is.seetit kunnossa,oljyputki uusi,mikään ei tunnu auttavan..?
No niin mä vähän arvelinkin, mutta oli aivan pakko kysyä silti.... 8)

Vastaa Viestiin