äänenvaimentimet

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

äänenvaimentimet

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Heinäkuu 14. 23:22:17 2006

onko tietoa mistä sais halvat ja hyvin vaimentavat läpivirtaavat mahdollisimman pitkät vaimentimet? :lol:

pitäis 2" tai 2.5" vaimentimia saada 2kpl mahdollisimman pitkiä ja ns. huilu mallisia.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Heinäkuu 15. 0:42:15 2006

varmasti oletkin jo katsonut simonssin ja marteliuksen valikoiman? mulla on marteliuksen vaimennin, missä on sisään ja ulos lähdöt 2x 2 tummaselle putkelle. eli kiikari malli, niin kuin jjs ne nimesi.
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

pönttö

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Heinäkuu 15. 2:41:43 2006

Martelius. Ei muita vaihtoehtoja.

(JOS NÄKYY HYMIÖITÄ niin pönttökaaviot eivät näy oikein!!!! eli poistakaa hymiömoodi )

Kiikari, huilu eli LÄPIVIRTAAVA --->---|::::::|----->- (näkyy läpi suoraan. (suora reikäputki))

Puolittain läpivirtaava ----->---|....---|----->---- Reikäputki tekee MUTKAN, eli sisään tulo ja ulostulo ovaalissa pöntossä siten että sisään on esim oik. laidassa ja ulos vas. laidassa. MUTKA.... (esim: 2x45ast.)


Perusvaimennin, päätevaimennin jne jne.....

---->----||::::::::|
|::::::::::||----->----

Reikäputkia 2kpl. Sisään tuloreikäputken päässä peltilappu. Eli pkaasu pakotetaan reikäputken reistä villoihin ja siten toiseen reikäputkeen...


Marteliusksen yleismallit noin 25-80e.


Jos kiikarimalli houkuttelee niin harkitse sellaista jossa sisäänmeno esim 63mm ja ulos 58mm... Eli pakotat osittain kaasun kiertämään... TAI tee kuten mulla eli valitse putkikoko järkevästi. Itsellä seuraava katin jälkeen:

Katille 65mm, kisa katti 65mm jonka jälkeen supiste 58 ja pöntölle (55mm sisäreikä.) Pönttö suunnillee käsijarrukahvan kohdalla ja siitä puskurille 2" pöntöt (55mm) ja 2" putki.

2,0 vapari 4syl Bensa. Tuollainen suunniteltiin fokukseen itsensä Arto Marteliuksen kanssa ja toimii loistavasti. reilu 10 hv ja 16Nm. _Todella_ hiljainen, paitsi +3500 rpm... Tyhjäkäynnilla matala. Itsellä yhteensä kisakatin lisäksi 2 kiikaripönttöä 2" ja Yksi LYHYT puolittain läpi loivalla kurvilla.

Putkiston pitäisi riittää arton mukaan noin 200hv tuollaisenaan.

2 1/4" noin 250 ja 2,5 siitä ylösp.......


Mikäli pidät maltillisen putkikoon niin virtauspainen putkessa pysyy suurena. Tällöin kiikari pönttö toimii kun pakokaasu pääsee oman paineensa avulla purkautumaan osittain reikäputkesta. Mikäli laitat vakio ohc 2,0 sierraan marteliuksen putken niin tulee aikas kovat pörinät, koska virtauspaine on liian heikko 2,5" putkessa jolloin vaimentajat eivät toimi oikein. Mutta jos pistät räyhemmän nokan ja paranna ruttua ja kantta niin ääni usko tai älä hiljenee..


Käytä järkeä.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » La Heinäkuu 15. 7:59:25 2006

no nyt on putkikoko 2" ja ja 2kpl simonssin läpivirtaavia pönttöjä, eli 1/putki, ääni on ihana kamala, tyhjäkäynnilläkin pitää melkeen huutaa jos haluaa viestin perille :lol:

2" putkella ainakin paine on kohdallaan kun tuntuu että tavarat lentelee sielä pakoputkien läheisyydessä.

marteliuksen valikoima pitäis käydä kyllä läpi, nämä "simons" pöntöt on mun mielestä aikahuonoja, ei tunnu vaimentavan juurikaan mitään.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » La Heinäkuu 15. 23:06:04 2006

saastamoinen/kansiset oy mulle tota kiikari marteliusta suositteli. on kuulemma saatu hyviä vääntöjä tolla. hmm, mulla taitaa olla vikaa vaimentimessa. :lol: martelius on siitä hyvä, kun polkee pimeässä niin ei näy kipinäsuihkua= ei pala villat sisältä. hyvä vaimennin, ainakin jos vertaa simoon. mutta yhdellä vaimentimella toimii mun auto, ja on tarpeeksi hiljaiset äänet. ehkä.. :roll:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Heinäkuu 16. 0:43:53 2006

taneli kirjoitti:saastamoinen/kansiset oy mulle tota kiikari marteliusta suositteli. on kuulemma saatu hyviä vääntöjä tolla. hmm, mulla taitaa olla vikaa vaimentimessa. :lol: martelius on siitä hyvä, kun polkee pimeässä niin ei näy kipinäsuihkua= ei pala villat sisältä. hyvä vaimennin, ainakin jos vertaa simoon. mutta yhdellä vaimentimella toimii mun auto, ja on tarpeeksi hiljaiset äänet. ehkä.. :roll:
onko tällänen kiikari

ja missä kohtaa putkistoa on? alkupäässä vissiin?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Su Heinäkuu 16. 7:54:37 2006

ParDen selvitys Marteliuksen vaimentimista on selventävä ja hyvä. Mielestäni molemmat Martelius ja Simons ajaa asiansa hyvin vapaavirtausvaimentimina. Jos euroja liikaa, niin merkin puolesta Applen vaimentimet.

Mulla alla 4xSimons Motonetistä. Hiljaiset alarundeilla, mut räyhää kun kaasu kaakossa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 16. 10:15:53 2006

mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Heinäkuu 16. 10:32:08 2006

samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
on noita putkistoja tullu tehtyä moneen biiliin motonetin putkiosilla, mutta tuntuu että ei ole vaihtoehtoja ja pitää tehdä taas niistä.

kävi mielessä että jos yhdistäis peltisarjojen 2" lähdöt melkeen hetiyhteen 2.5" putkeen, niin sais 2kpl 2.5" vaimentimia, vaimentaiskohan paremmin, ainakin tulis kevyempi kun tulis vaan 1putki.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Heinäkuu 16. 12:33:41 2006

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja taneli » Ma Heinäkuu 17. 12:25:57 2006

mun matolaatikko ei suostu avaamaan marteliuksen sivuja.. mutta se on sellainen n 60cm pikä mötikkä.. tarkkoja mittoja en muista. aikasta iso kuitenkin. mulla se on taka-akselin jälkeen, eli perä-osastolla.. :lol: äänet on mun mielestä ihan sopivat. naapurin mummelit voivat olla toista mieltä. :wink:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Heinäkuu 18. 0:02:35 2006

noniin, nyt on hiljasemmat äänet kuin koskaan ennen, tein tuningia ja asensin 2.5" marteliuksen vaimentimen.

etuputki + vaimennin vielä kun tekee taka-akselin ylityksen ja toiselle puolelle levoton rallipönttö, niin alkais varmasti olemaan äänet hyvällä mallilla. mistähän nykyisin saa niitä 2.5" sisää ja kartio -> 4" isoja "ralli" vaimentimia?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ti Heinäkuu 18. 15:24:43 2006

oisko kellään tietoa, mistä saisi rosterisia etupönttöjä?

Takapönttöjä löytyy kyllä jokapaikasta, mutta mistä löytäisi 2" etupöntön...

Pitäisi ruveta rakentamaan etuputkea, rosterinen loppuputki jo löytyy... :?
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Heinäkuu 18. 22:25:01 2006

TC:hen oon alkanut jo mielessäni suunnittelemaan putkistoa... Mikä on paras vaimennin joka kestää ja virtaa, mutta myös vaimentaa ääniä?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Heinäkuu 20. 18:50:10 2006

samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
Nuot on varmaan niitä samoja virolaisia rosteri pönttöjä ku mitä täälläkin myydään.

Itel oli tuommonen jäärata riesan takapönttönä. Ainakin villat tuntu olevan vähän löyhässä kun putkenpää oli aina kuin siellä sisällä olis parta kasvanu. Semmoistä nöyhtää pöllyytti pihalle. Liekö sitten ettei välttämättä tykännyt liekityksestä+kovemmasta painepiikistä aina välillä.

Ainakin nuilla rosterisilla saa järkky matalat äänet.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Heinäkuu 20. 22:48:27 2006

Eemeli kirjoitti:
samiharju kirjoitti:mitäs noi motonetin rosteritötteröt on ? kohtuu hinta rst pöntöistä (on seillä taviksiakin) -> http://www.motonet.fi/?id=21&Haku3=00000003
Nuot on varmaan niitä samoja virolaisia rosteri pönttöjä ku mitä täälläkin myydään.
Eikun ne on samoja kiinalaisia pönttöjä joita jokapaikassa myydään. Sieltä Kiinasta saa millaisia pönttöjä haluaa, vaikka Hartza -logolla :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ti Elokuu 1. 9:33:38 2006

aivan loistava putkisto tuli kun pisti heti alusta 2" putket yhteen 2.5" putkeen ja löi takapenkin kohdalle yhden ovaalin 2.5" MARTELIUS vaimentimen ja taka-akseli ylityksen jälkeen toisen 2.5" MARTELIUS pöntön mikä on pyöreä, tuli TODELLA hiljainen. Simonssin pöntöillä ei varmasti olis päässy samaan, niissä on se kuori jotain sellasta alumiinia tai muuta ihmeellistä kamaa kun koputtelee sitä.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

pönttö

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Elokuu 3. 23:02:45 2006

Marteliuksen pöntöissä KAIKISSA paskaratamöyköissä on kaksoislaippa:


Materiaali ferriittirosteri päällä ja alla norm. sinkki.

ilmaa voi olla välissä noin 0,1-0,5mm.

Päädyt sinkittyä 1,6mm.

vaippa: 2x0,75

Putki: normaali musta, noin 2mm seinä.

Kasaus: Prässi./ TIG
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

-Tate-
Viestit: 213
Liittynyt: Ti Maaliskuu 11. 23:23:35 2003
Paikkakunta: Klövskog
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Tate- » Pe Elokuu 4. 7:41:57 2006

Itsellä nyt walkerin suoria vaimentajia benarissa ja en kyllä niitä simonin pönttöjä mihinkään laita enää..Sen verta kauheet äänet niistä saa.

Walkeria saa ainakin vielä 2,5" koossa.
BMW E21 "323i"

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Pe Elokuu 4. 17:02:23 2006

-Tate- kirjoitti:Itsellä nyt walkerin suoria vaimentajia benarissa ja en kyllä niitä simonin pönttöjä mihinkään laita enää..Sen verta kauheet äänet niistä saa.

Walkeria saa ainakin vielä 2,5" koossa.
Noi walkerit vaan ruostuu puhki ennen kun kerkee tarrat ees irtoomaan :cry: .
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 4. 17:12:25 2006

Mikä ero noissa Marteliuksen ja Simonssin saman kokoisissa perus läpivirtaavissa on? Miksi esim. porukkaa sanoo että Simons ei vaimenna niinkuin Martelius? Itse olen onnistunut luomaan Simonssin läpivirtaavilla suht' hiljaisen kokonaisuuden.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Elokuu 4. 21:34:16 2006

vordson kirjoitti:ParDen selvitys Marteliuksen vaimentimista on selventävä ja hyvä. Mielestäni molemmat Martelius ja Simons ajaa asiansa hyvin vapaavirtausvaimentimina. Jos euroja liikaa, niin merkin puolesta Applen vaimentimet.

Mulla alla 4xSimons Motonetistä. Hiljaiset alarundeilla, mut räyhää kun kaasu kaakossa.
samaa mieltä,mulla alla 3 x simons(1x2,5" ja 2x2"),ei valittamista.
vordson,onko meidän autoissa liian vähän voimaa,kun ei saada ääntä aikaan ? :lol:

ovat muuten jo kolmatta kesää käytössä,eli ei siis ihan uudet,ja menee aikalailla pakokaasua läpi niistä :shock: ,en näe mitään syytä miks en jatkaisi simonssien käyttöä,en tietysti vierasta mitaan uutta kokeiluakaan....ja pätee KAIKKEEN :wink:

eli turha simonssia haukkua sen enempää ku muitakaan,tehdään enemmän ja puhutaan vähemmän. :twisted:
Timppa 24V

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Joulukuu 19. 17:19:03 2006

Mites onko purukalla kokemuksia mimmoset äänet lähtis yhellä tommosella simonssin 30cm pitkällä 2'' läpivirtaavalla vaimentimella? vaimentaako tommonen yksinään mitään ja onko ääni enempi matala vai korkee rääyntä?
Kun pitäs tohon talvibemuun saada vähän matalempaa pörinää niin tommosen simonssin sais ainakin suht halvalla mutta tekeekö sillä sitten mitään niin... Kun nykyään siinä on vaan yks tyhjä pönttö takana niin äänet on aika korvia raastavat :D niin aattelin et jos sen korvais tolla simonssilla :?
mitään hiljasia ääniä ei oo tarvetta saada mutta ees vähän sivistyneemmät :wink:

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ti Joulukuu 19. 23:55:02 2006

jesse1987 kirjoitti:Mites onko purukalla kokemuksia mimmoset äänet lähtis yhellä tommosella simonssin 30cm pitkällä 2'' läpivirtaavalla vaimentimella? vaimentaako tommonen yksinään mitään ja onko ääni enempi matala vai korkee rääyntä?
mitään hiljasia ääniä ei oo tarvetta saada mutta ees vähän sivistyneemmät :wink:
Se pitää matalilla kierroksilla voimakasta pörinää, joka voimistuu varsin raastavaksi mekkalaksi kun polkaisee kaasua... Saa niillä Simonsseilla äänenpaineen siedettäväksi kunhan niitä laittaa riittävästi, mutta tuo yksi ei paljoa parane suorista rööreistä

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Joulukuu 20. 0:11:53 2006

juu no pitää vissiin huomenna käydä ostamassa yks tommonen kokeeks ja kattoo mitenkä äänet muuttuu ja jos vielä kaipaa lisää vaimennusta niin sit laittaa eteen toisen kaveriks :wink:
pitäskö sinne eteen muuten sitten laittaa semmonen ohuempi huilu tms. joka poistas vaan niitä ns. korkeita ääniä, et ei laita toista isoa eteenkin vai?

riesamies
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Heinäkuu 19. 14:35:26 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja riesamies » Ke Joulukuu 20. 0:45:05 2006

Kellään kokemuksia remuksen yleismallisista vaimentimista?
CRSC:n jäsen nro 1454

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 20. 7:12:07 2006

Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Joulukuu 20. 9:04:48 2006

MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa. :lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Joulukuu 20. 10:09:32 2006

Hesus kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa. :lol:
Hah hah... Kyllä on heikosti asiat jos auton kulku on muutamasta ekstra kilosta kiinni. =) Oikeesti, jos haluaa tehdä sopivan putkiston läpihengittävillä vaimentimilla, täytyy sinne laittaa muutama enempi. Turbo-autoissa itse ahdin auttaa paljon ja tällöin ei tarvita välttämättä kuin se yksi pönttä sinne ihan päähän. Jos haluaa kevyen putkiston, niin reflektori vaimentimella saa aikaan hyvän, mutta se ei olekaan läpihengittävä enää.

En minä silti mitään vaimentimitsta tiedä. Kuhan kokeilen mita tapahtuu ja jne jne. Ainut mitä nyt oon saanut selville niin jos V-koneessa haluaa sen rääkäisyn pois siinä 3-4000 kohdilla, pitää eteen laittaa yhdet pöntöt.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Joulukuu 20. 13:59:57 2006

MouTine kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Tarpeeks vaan niitä pönttöjä niin vaimenee... On ainakin mulla toi sopivan hiljanen, tosin 80-90 km/h vitosella pitää jumalatonta matalaa murinaa.
Joo..toi on helppo tapa ainakin lisätä painoa. :lol:
Hah hah... Kyllä on heikosti asiat jos auton kulku on muutamasta ekstra kilosta kiinni. =) Oikeesti, jos haluaa tehdä sopivan putkiston läpihengittävillä vaimentimilla, täytyy sinne laittaa muutama enempi. Turbo-autoissa itse ahdin auttaa paljon ja tällöin ei tarvita välttämättä kuin se yksi pönttä sinne ihan päähän. Jos haluaa kevyen putkiston, niin reflektori vaimentimella saa aikaan hyvän, mutta se ei olekaan läpihengittävä enää.

En minä silti mitään vaimentimitsta tiedä. Kuhan kokeilen mita tapahtuu ja jne jne. Ainut mitä nyt oon saanut selville niin jos V-koneessa haluaa sen rääkäisyn pois siinä 3-4000 kohdilla, pitää eteen laittaa yhdet pöntöt.
rääkäsyhän on just hieno,,,..rrrräääähhiiinääää....ja sit mennääääää... :twisted: taidan laittaa suoraa alusta loppuun..ainiin mut vitun tankki on takana tiellä :x

Vastaa Viestiin