Ruisku sierran nokka-akseleista

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Ruisku sierran nokka-akseleista

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Su Toukokuu 8. 21:22:24 2005

Auto on 2 litranen ruisku ohc. ja nokka-akselin hankinta edessä. Eli mitkä nokat on esim. burtonin ja pipercamssin mallistossa sellasia jotka toimis hyvin ton ruiskun kanssa?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ke Elokuu 9. 21:22:08 2006

joo onko kellään tietoa tai kokemuksia mikä nokka toimii vielä ton ohc vakioruiskun kanssa? meinaan että saa vielä päästötestistäkin läpi.
ja missä halvimmalla nokkia saatavilla..

Vilkki
Viestit: 173
Liittynyt: Ke Heinäkuu 16. 5:22:40 2003

Viesti Kirjoittaja Vilkki » Ke Elokuu 9. 21:53:24 2006

Mulla on nyt OHC:ssä Burtonin BF134. Se ainakin toimii ihan hyvin ja tuo vääntö lisää. Olisko ollu huonolla vakio alakerralla ja portatulla kannella 130hv ja vääntö 170Nm pintaan. Granadassa ei kyllä tunnu niin kauheesti mutta jossain kevyemmässä kyllä.

Joku muu tekee samalla mallilla ja on saatavissa 2:lla eri nostolla. Kun sellanen toisen merrkkinen oli viime vuonna.

Moposport ja Rallyrace sieltä olen itse ostanu. Eikä kai hyvää saa halvalla??

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Elokuu 9. 23:46:19 2006

Pysykää ruiskun kanssa 266 eli vakio asteissa

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Elokuu 9. 23:47:38 2006

Mä oon ny kohta 20 tkm rullannu Kent camssin fr34 nokalla ja hyvin on pelannu ton ruiskun kans. Tuli siinä samalla tehtyä kansi uudestaan( isot venttiilit, 2 mm lasku ja kanavien porttaus) yhdistettynä ehjättyyn alakertaan niin ihan tyytyväinen saa olla. Päästöt ei oo muodostunu ongelmaks.
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

sierrakuski
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Tammikuu 7. 0:25:27 2005
Paikkakunta: lempäälä

Viesti Kirjoittaja sierrakuski » To Elokuu 10. 1:58:00 2006

piper cams 134 12.19 mm nosto ja asteita 266. ruisku / turbo nokka...VÄÄNTÖ nokka. niin ja se on lisäksi valmistettu paremmanluokan materiaalista. laatukeppi!
ford sierra 3d -85 laser ikuisuusprojekti
ford 4500 -72
ford 5000 -71

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » To Elokuu 10. 10:57:10 2006

sierrakuski kirjoitti:piper cams 134 12.19 mm nosto ja asteita 266. ruisku / turbo nokka...VÄÄNTÖ nokka. niin ja se on lisäksi valmistettu paremmanluokan materiaalista. laatukeppi!
...ja myös laatu hinta. :wink:

No miten sen laatukepin luokittelee. Nyt kun ostin tuoho turboon Burtonin Bf134 nokan oli se Kent Camsin laatikossa. Myyjä oli sitä ihmetellyt kans ja soitellut maahantuojalle niin oli meinannu vain et "Sattu Kent Camsillä olemaan Burtonin laatikot loppu. Kent Camsihän ne nokat valmistaa Burtonille."

Ja taitaapa se olla lähes kaikissa nokissa niin burton/Kent, Crane/Cat ja Pipereis sama aihio mistä ne hiotaan, elikkä se mis kyljessä valettuna lukee EP28 yms. Joten kait ne materiaalitkin on samaa.
Karkaisu on sitten asia erikseen.

Ainakin itel toi Burtonin BF134 pelitti ihan mainiosti vakio IS ruutalla.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Elokuu 10. 20:32:57 2006

mitkä muut firmat suomessa myy burtonin nokkia kun lautamäki? vois vertailla hintoja.

onko kokemusta toimisko vakio ruisku vielä burtonin bf30 nokalla? 300ast./11,68 nostolla.
pitäs tohon talvikäyttikseen kasata pannu ja pientä viriä tietysti, mutta sattus kerralla sellanen mieto virinokka joka varmasti toimii ton orkkisruiskun kanssa ettei tarvi ruveta aukoon kantta sen takia.
Viimeksi muokannut hilteri, Pe Elokuu 11. 14:27:14 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » To Elokuu 10. 21:45:43 2006

Burtonin nokkia myy ainakin Ape-Import ja Rallyrace myös. Junnikkalallakin on jotakin Burtonin malleja.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Pe Elokuu 11. 23:52:04 2006

hilteri kirjoitti:mitkä muut firmat suomessa myy burtonin nokkia kun lautamäki? vois vertailla hintoja.

onko kokemusta toimisko vakio ruisku vielä burtonin bf30 nokalla? 300ast./11,68 nostolla.
pitäs tohon talvikäyttikseen kasata pannu ja pientä viriä tietysti, mutta sattus kerralla sellanen mieto virinokka joka varmasti toimii ton orkkisruiskun kanssa ettei tarvi ruveta aukoon kantta sen takia.
Mullon ollu tappelun alla pari-kolme vuotta pipercamin 285 asteinen nokka. Täys mahdottomuus saada vakioruiskulla alle 1000rpm tyhjäkäyntiä tai edes yleensäkkään saada päästöjä läpi.

Edes säädettävällä kunnon ruiskulla ei saa kunnon alle 1000rpm tyhjäkäyntiä edelleenkään. Päästöjä en ole vielä päässy mittaamaan.

Edelleen suosittelen 266 nokkaa. mikäli vehje tulee kadulle.

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » La Elokuu 12. 10:53:40 2006

Eemeli kirjoitti:
No miten sen laatukepin luokittelee. Nyt kun ostin tuoho turboon Burtonin Bf134 nokan oli se Kent Camsin laatikossa. Myyjä oli sitä ihmetellyt kans ja soitellut maahantuojalle niin oli meinannu vain et "Sattu Kent Camsillä olemaan Burtonin laatikot loppu. Kent Camsihän ne nokat valmistaa Burtonille."

Ja taitaapa se olla lähes kaikissa nokissa niin burton/Kent, Crane/Cat ja Pipereis sama aihio mistä ne hiotaan, elikkä se mis kyljessä valettuna lukee EP28 yms. Joten kait ne materiaalitkin on samaa.
Karkaisu on sitten asia erikseen.
Häh.. eikös jokainen firma valmista itse osat, mitä myyvät ominaan?? (Biltema) :wink: :lol: :lol: :lol:

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » La Elokuu 12. 17:34:23 2006

Bootsi kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:
No miten sen laatukepin luokittelee. Nyt kun ostin tuoho turboon Burtonin Bf134 nokan oli se Kent Camsin laatikossa. Myyjä oli sitä ihmetellyt kans ja soitellut maahantuojalle niin oli meinannu vain et "Sattu Kent Camsillä olemaan Burtonin laatikot loppu. Kent Camsihän ne nokat valmistaa Burtonille."

Ja taitaapa se olla lähes kaikissa nokissa niin burton/Kent, Crane/Cat ja Pipereis sama aihio mistä ne hiotaan, elikkä se mis kyljessä valettuna lukee EP28 yms. Joten kait ne materiaalitkin on samaa.
Karkaisu on sitten asia erikseen.
Häh.. eikös jokainen firma valmista itse osat, mitä myyvät ominaan?? (Biltema) :wink: :lol: :lol: :lol:
:lol: Nää napapiiriläiset näköjään kovia poikia alkaa soittelee. :D
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Elokuu 22. 23:00:57 2006

Taralabs kirjoitti:Burtonin nokkia myy ainakin Ape-Import ja Rallyrace myös. Junnikkalallakin on jotakin Burtonin malleja.
ei junnikkalalla ole noita lelunokkia,vaan pelkästään ralli kamaa.
ape-import halvin ,tilasin siltä burton bf 134 . 165e maksoi.

rallyrace,moposport.autoracing näissä useita kymmeniä euroja kalliimpia!
ja ei antaneet klubialennuksia rallyrace tai autoracing..

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 23. 19:48:04 2006

kaasari(turbo)pelissä 8,1 puristuksilla toimi hiottu 288 ast ja 12mm nostolla nokka ok.. hieman römpsötti seksikkäästi tyhjäkäynnillä.. päästömittauksessa en käyny.. :-)

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ti Heinäkuu 17. 19:20:13 2007

Jatketaas tähä... Eli mulla on nyt OHC IS Sierrassa kansi seuraavanlainen:
kanavat avarrettu/muotoiltu, venttiilinohjurit uusittu. Piper 134i
-nokka asteita 263, nostoa reilu 12mm. Crane venttiilijouset (jäykemmät & harvemmat). Kannesta plaanattu reilu 1mm pois, puristussuhde n. 10:1.

Onko tuohon saatavilla vakioruiskun kanssa mitään hyviä nokkia, että vielä sais toimiin ja menis päästöistä? Kun meikä haluais kovasti lisää vetoja vähän ylemmäs, vaikka alapään vääntöön oonkin tyytyväinen. Taitaa tuo Burtonin BF63 olla aika mahdottomuus? Kun ei oo rahaa ostaa parempaa ruiskua/kaasareita, niin pelkään että jää tuo koneen jatkojalostus vuosien päähän.

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ti Heinäkuu 17. 19:50:06 2007

Muistaakseni aiheesta on juttua enemänkin muualla mutta en nyt äkkiseltään löytänyt,Ehkä joku muu tietää paremmin?Tosiaan itseäkin hieman kiinnostaa kyseinen asia.Oletteko joutuneet seoksien/sytkän kanssa pelaamaan paljon?Saako seoksia säädeltyä bensanpaineella pelaamalla kuinka hyvin?

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Re: Ruisku sierran nokka-akseleista

Viesti Kirjoittaja VesQ » Ke Heinäkuu 18. 16:54:22 2007

Hoppamiäs kirjoitti:Auto on 2 litranen ruisku ohc. ja nokka-akselin hankinta edessä. Eli mitkä nokat on esim. burtonin ja pipercamssin mallistossa sellasia jotka toimis hyvin ton ruiskun kanssa?
Jos vakionokka vaihtoehto (ei vissiin sitä tässä haettu) niin motonetistä nokkasarja, hinta huimat 100e sisältäen nokan, nostajat ja öljyputken

Kestää kyllä siinä missä muutkin nokat/nostajat kun vaan katsoo että venttiilien pituudet on just eikä melkeen ja voitelu oikeasti pelaa

Ford is God
Viestit: 4022
Liittynyt: Pe Elokuu 6. 22:05:35 2004

Re: Ruisku sierran nokka-akseleista

Viesti Kirjoittaja Ford is God » Ke Heinäkuu 18. 17:21:47 2007

VesQuu... oisit ny lukenuu. :)

Vastaa Viestiin