Ekan kerran ongelmia RST:eessä - R A T K A I S U -

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Ekan kerran ongelmia RST:eessä - R A T K A I S U -

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 2. 11:35:26 2006

Nämäkin ongelmat on perskules vähän ite aiheutettuja :?

Tarina alkaa näin:

Päätin pestä konehuoneen, vedin painepesurilla mitään säästelemättä joka kolon ja paikan ja annoin kuivua yön yli. Aamulla lähtiessä ei vielä ollut ongelmia, mutta varaosaputkaan mentäessä ne alkoivat. Pirusti pätki ja ei meinanut pysyä käynnissä, vetoakaan ei saanut yli 2000 kierroksen. No himaan päästyäni avasin v.jakajankannen ja tietysti siellä oli vettä ja runsaasti. No, kuivasin kaiken ja koetin uudestaan, sama homma. Ajattelin vielä tarkastaa tulpat josko nekin vielä olisivat "vettyneet". Vedettyäni yhden tulpanjohdon irti jäi se käteen eli meni katki. Ajattelin että tässä syypää, kun oli näin hapero. Menin (pyörällä) varaosatiskille ja pyysin tulpanjohtosarjaa. Vaan eipä ole sarjaa koko maassa :shock: eli tilaukseen meni ja tulee vasta syyskuussa näillä näkymin :shock: . No ostin kuitenkin yhden tarvikejohdon, joka oli täsmälleen samanpituinen kuin alkuperäinen ja koetin sillä. Ei, ei hävinnyt ongelma.

ELI, mitä hajotin tai mikä paikka otti itseensä konepesussa, koska mitään ongelmia ennen sitä ei ollut? Tarvitaan vinkkejä kipeesti..
Viimeksi muokannut cossuton, Ti Elokuu 15. 9:55:40 2006. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 2. 11:51:19 2006

Jakajan sisällä päässy vettä? bokseihin päässy vettä?

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 2. 12:03:39 2006

lauri kirjoitti:Jakajan sisällä päässy vettä? bokseihin päässy vettä?
Täytyypi tarkastaa..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 2. 14:43:10 2006

Ja tietysti sekin että jos yksi oli noin hapero niin muutkin voi olla kypsyneitä.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 2. 15:20:05 2006

lauri kirjoitti:Ja tietysti sekin että jos yksi oli noin hapero niin muutkin voi olla kypsyneitä.
Totta joo sekin.. no tarkistin jakajan ja putsasin sen perusteellisesti sekä puhalsin paineilmalla puhtaaksi, boksit myös. Ei vaikutusta.

Lisätään oireisiin se että tyhjäkäynti käy todella alhaalla heiluri malliin eli 3 sekunnin välein ihan siellä sammumispisteessä. Sitten jos polkasee kaasun pohjaan, niin auto sammuu siihen. Jos hieman pumppaa saa aikaan reilummin kierroksia. Kaikki liittimet kävin läpi konehuoneessa ja olivat siistissä kunnossa.

Jos jollain on käytetty ja ehjä tulppienjohtosarja niin voin ottaa vastaan mokoman.. tai vaikka lainata ihan testin vuoksi onko se kiinni noista muista johdoista?

Vittu, ajaa tolla ei pysty ja olis vitusti tarvetta autolle :evil: aina noi paskat tekee tän kiireisimmällä hetkellä :evil: :evil: :evil:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 2. 15:28:33 2006

Saahan noita piuhoja vaikka Motonetistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 2. 15:41:58 2006

En henkilökohtasesti usko että se näistä piuhoista on kiinni, mutta kuka tietää.. ja voitte kutsua meikää kekkoseksi, jos jollain täällä klubissa ei oo ollu samanlaisia oireita koskaan rst:eessä, niinkuin mulla.

Täytyy myös muistaa, että autoahan vaivaisi se käynnistämis ongelma, jossa piti pumpata kaasua ja startata n. 5-10 sekuntia ennenkuin höröhti käyntiin. Eli voisikohan se liittyä tähän?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 2. 16:07:59 2006

Mulla ei ollu piuhoi tallilla... Perskeles. Oma RST kulki sen 160kmh ja kävi huonosti kun ostin sen, vaihdoin tulpanpiuhat niin toimi normaalisti.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Elokuu 2. 17:30:13 2006

lauri kirjoitti:Mulla ei ollu piuhoi tallilla... Perskeles. Oma RST kulki sen 160kmh ja kävi huonosti kun ostin sen, vaihdoin tulpanpiuhat niin toimi normaalisti.
Ok, ei siinä mitään, laitan ostoilmotuksen, kun auto tosiaan tarvis saada ajoon ennen sitä syyskuuta :lol: :x
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Elokuu 2. 17:37:04 2006

cossuton kirjoitti:
lauri kirjoitti:Mulla ei ollu piuhoi tallilla... Perskeles. Oma RST kulki sen 160kmh ja kävi huonosti kun ostin sen, vaihdoin tulpanpiuhat niin toimi normaalisti.
Ok, ei siinä mitään, laitan ostoilmotuksen, kun auto tosiaan tarvis saada ajoon ennen sitä syyskuuta :lol: :x
MOTONET!
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Ke Elokuu 2. 17:37:40 2006

JesseT kirjoitti:Saahan noita piuhoja vaikka Motonetistä.
Nimenomaan...eli vaihda kaikki.
Hanki paikka missä on paineilma ja kuivattele sillä..

Vastedes älä säästelemättä suihkuttelee painepesurilla joka paikkaan surutta :D
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Elokuu 2. 18:07:04 2006

Ja samalla tulpat, voipi olla että tulpan eriste on jostain tulpasta rikki ja nyt kosteus aiheutti ongelmia. Näin kävi kun koneen pesin, mikään ei auttanut nykimiseen ennenkuin vaihdoin tulpat. Ei vaikka kuinka kuivasi ja putsasi...
Nyt voi jopa ostaa halvempia johtoja Motonetista kun Hotwiresistä on päästy eroon :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Elokuu 2. 18:09:28 2006

Oliko vielä lämpöinen kiuas kun aloit peseen?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Elokuu 2. 19:50:58 2006

Helppo olla näin jälkiviisas ja tuskin tilanne paranee kun sanon, että mitäs menit veden kanssa läträämään. Hyvä esimerkki, että vesi ja sähkö eivät kuulu yhteen...

Itse lähtisin uusista tulpanjohdoista ja uusista tulpista ratkaisua hakemaan. Kun taannoin hankin uudet tulpanjohdot, niin eivät ne minusta mitenkään kovin erikoiset olleet. Taisivat olla jopa ihan tavallisen CVH-moottorin johdot, joita nyt luulisi löytyvän joka varaosaputkasta.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Elokuu 2. 19:59:27 2006

On ne ihan tavalliset johdot joita löytyy joka paikasta.
Mm motonetin myymät boschin johdot jotka ostin sopivat bolt on,
puolaan tulevan johdon kumisuoja on vähän liian iso mutta jos sinne nyt vaikka eristysteippiä pistää väliin niin on siisti eikä näy päällepäin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 2. 21:24:41 2006

Ne Motonetin punaiset Magnecorit mitä myydään yksittäin olivat ainakin varsin hyvin istuvat.
Tossa näkyy huonosti:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg

Olisko Hall-anturi saanut iskua jos on painepesurilla hutkittu konehuoneessa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 3. 8:18:30 2006

Okei, yön aikana on näköjään tullut vastauksia, eli:

1. Kone oli kylmä eli ennen pesua ajoin viimeksi 2 päivää sitten.
2. Tulpat ostin uudet, oikein IRIDIUMIT.. luulin aluksi hinnasta, että tulpat on puhdasta 24 karaatin kultaa :shock:
3. Kuivattelin siis konetta yön yli, eli aamulla ei ollut vettä näkyvissä ja aamulla lähdin liikenteeseen.
4. latez: paineilmaa on käytössä ja olen nyt kuivatellut sieltä täältä n. 30 minuutin ajan ympäri konehuonetta :)
5. Missäs tuo hall-anturi oikein sijaitsee ja mitä uusi maksaa tai käytetty, jos jollain olisi testata?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » To Elokuu 3. 8:47:54 2006

cossuton kirjoitti: 5. Missäs tuo hall-anturi oikein sijaitsee ja mitä uusi maksaa tai käytetty, jos jollain olisi testata?
Hall-anturi on virranjakajassa. Pystyy vaihtamaan (hinnasta en tiedä), mutta kokeilua varten ehdottomasti helpoimmalla pääsee kun koittaa toisella jakajalla. Mulla on yks ylimääränen, mitä voin lainata kokeilua varten.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 3. 11:18:48 2006

Miksu kirjoitti:
cossuton kirjoitti: 5. Missäs tuo hall-anturi oikein sijaitsee ja mitä uusi maksaa tai käytetty, jos jollain olisi testata?
Hall-anturi on virranjakajassa. Pystyy vaihtamaan (hinnasta en tiedä), mutta kokeilua varten ehdottomasti helpoimmalla pääsee kun koittaa toisella jakajalla. Mulla on yks ylimääränen, mitä voin lainata kokeilua varten.
Kuulostais hyvältä, mutta mites, oletko käymässä Lohjalla ikinä? Kato itellä ei nyt auto pelaa, niin ei pääse käymään :?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 3. 15:39:31 2006

Vaihdoin vielä tulppien lisäksi jakajan kannen sekä pyörijän = ei vaikutusta. Lauantaina saan lainaksi toisen virranjakajan, koska 90% tuo hall-anturi taitaa olla sökö. Onko muuten jotain keinoja tarkistaa esim. yleismittarilla anturin toimivuutta?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Elokuu 3. 20:19:27 2006

cossuton kirjoitti:Onko muuten jotain keinoja tarkistaa esim. yleismittarilla anturin toimivuutta?
Jotain käsitystä saat kun koplaat niin että anturille tulee jännite (taisi b-pumpun releen kautta tulla eli hyppylanka releen kantaan) ja otat jakajan kannen pois. Huomaat 4 metallilevyä jotka liikkuu pyörijän mukana kun käännät konetta avaimella kammen päästä. Mittaat yleismittarilla jännitettä hallin signalipiuhasta silloin kun metallilevy on hallin (alhaaalla musta mötikkä) kohdalla ja silloin kun se ei ole. Jännitteet pitäisi olla erit, toinen 0V ja toinen varmaan luokkaa 5V tai enemmän, johto anturille täytyy luonnollisesti olla kiinni jotta se saa tarvitsemansa virran.

Edit: mutta kun vika on tuollaista pätkimistä niin ei tämä tapa välttämättä näytä mitään olevan vialla vaikka hall olisikin rikki

Planet
Viestit: 1492
Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Planet » Pe Elokuu 4. 10:15:25 2006

Ostin motonetistä boschin tulpanjohdot, hyvin on toiminu rst:ssä. Hinta oli jotain 30e:n kieppeillä. Toivottavasti ongelma selviää jakajan vaihdolla.
Jäsen #387
Ford Sierra Cosworth 2wd
Mondeo mk4,5 wagon

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Elokuu 6. 18:46:13 2006

Jeps, eli yksi klubilainen kävi eilen (Miksu), ja hänellä oli toinen melko uusi jakaja sekä tulpanjohdot mukana. Koetettiin uudella jakajalla = ei vaikutusta. Sittempä katsottiin aiheelliseksi kokeilla vielä niillä tulpanjohdoilla = alkoi pelittämään :)

Perkele, olis vaan pitäny heti kuunnella täällä viisaampia :twisted: . MUTTA olisinhan heti ostanutkin nuo johdot, mutta kun ei niitä ollut tuossa varaosaputkassa ja pyörällä ei viitsi motonettiin lähteä :)

Nyt pitäis saada vaan sytkä kohdalleen, koska kovassa vedossa (kierrokset yli 4000 rpm/min) alkaa paukuttamaan putkeen ja meno on sen mukaista. Samalla tuli muuten katsottua vähän turboa = heikolta näyttää, klappia on joka suuntaan siipipyörässä :? eli täytynee ensi keväänä irroittaa ja joko korjauttaa tai ostaa volvon/saabin suoraan käyvä uusi turbo. Oli muuten vähän turbo huohottanut putkiin = paksua mustaa möntää putken suilla ja sisäosissa. Putsasin sen minkä pystyin ja laitoin osat kiinni.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 6. 20:07:00 2006

Esiintyikö putkeen paukuttamista myös sillä toisella kokeillulla virranjakajalla? Vika kuulostaa vaan niin samalta, kun minulla oli HAL-anturi (ja virranjakaja) rikki.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 7. 0:52:58 2006

Tarkasta myös tulppien kärkiväli.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 7. 8:09:35 2006

Sine kirjoitti:Esiintyikö putkeen paukuttamista myös sillä toisella kokeillulla virranjakajalla? Vika kuulostaa vaan niin samalta, kun minulla oli HAL-anturi (ja virranjakaja) rikki.
Perskules, ei tosiaan tuota testattu :?
Mutta sitä vaan ihmettelen, että kaikki se tyhjäkäynnin huojuminen, ahtopaineet 0 ja pätkiminen sekä sammuminen häipyivät tulpanjohtojen vaihdolla eli voiko hall-anturi olla "vähän rikki"?

Stefa: pitäis olla oikee kärkiväli, eikös se ole 0,95-1,05mm? Ainakin konepellin alla olevista luvuista selvää ottaen..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Ma Elokuu 7. 9:54:27 2006

cossuton kirjoitti: Perskules, ei tosiaan tuota testattu :?
Mutta sitä vaan ihmettelen, että kaikki se tyhjäkäynnin huojuminen, ahtopaineet 0 ja pätkiminen sekä sammuminen häipyivät tulpanjohtojen vaihdolla eli voiko hall-anturi olla "vähän rikki"?

Stefa: pitäis olla oikee kärkiväli, eikös se ole 0,95-1,05mm? Ainakin konepellin alla olevista luvuista selvää ottaen..
Ai tollanen paukkumisvika siihen jäi sitten kuitenki. Harmi ku et sillon heti käyny pidempää lenkkiä heittämässä, että olis huomattu se, niin olis voinu vielä koittaa sitä toista jakajaa. Tosin sen kanssa oli vähän ongelmia siinä sytkän säädössä, kun siinä päivänvalossa ei oikein tahtonu nähdä mitään sillä ajotuslampulla (ja siinä omassahan sulla oli merkki, joten sehän pitäis olla oikein nyt).
Ekana tuli mieleen, että onko kaikki putket kunnolla kiinni, kun sähän olit putsaillu niitä? Alkaako se paukkumaan jo ykkösellä ja kakkosellakin kun kierrokset nousee vai vaatiiko enemmän ahtoja, että alkaa rötäämään (mulla ainakin alko paukkumaan vasta kolmosvaihteella, kun oli vastaavaa vikaa)? Hukkisen kelloahan et vissiin ollu säädelly, eli ahdot on samat kun aiemminkin? (0,5?)

Sain muuten oman auton toimimaan vähän paremmin kun tiukkasin vähän kelloa...pitäis ottaa pari kierrosta takasin, kun kerran jo pätkäs sytkän vedossa, eli on ihan siinä rajoilla. Prkl ku ei siel Autoracingissakaan ollu ahtopainemittareita hyllyssä...kun sais sen uuden mittarin hommattua niin ei tarvis "korvakuulolla" säätää...toi mittari ei taida yli 0,5 noustakaan. :)
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 7. 9:59:07 2006

Miksu kirjoitti:
cossuton kirjoitti: Perskules, ei tosiaan tuota testattu :?
Mutta sitä vaan ihmettelen, että kaikki se tyhjäkäynnin huojuminen, ahtopaineet 0 ja pätkiminen sekä sammuminen häipyivät tulpanjohtojen vaihdolla eli voiko hall-anturi olla "vähän rikki"?

Stefa: pitäis olla oikee kärkiväli, eikös se ole 0,95-1,05mm? Ainakin konepellin alla olevista luvuista selvää ottaen..
Ai tollanen paukkumisvika siihen jäi sitten kuitenki. Harmi ku et sillon heti käyny pidempää lenkkiä heittämässä, että olis huomattu se, niin olis voinu vielä koittaa sitä toista jakajaa. Tosin sen kanssa oli vähän ongelmia siinä sytkän säädössä, kun siinä päivänvalossa ei oikein tahtonu nähdä mitään sillä ajotuslampulla (ja siinä omassahan sulla oli merkki, joten sehän pitäis olla oikein nyt).
Ekana tuli mieleen, että onko kaikki putket kunnolla kiinni, kun sähän olit putsaillu niitä? Alkaako se paukkumaan jo ykkösellä ja kakkosellakin kun kierrokset nousee vai vaatiiko enemmän ahtoja, että alkaa rötäämään (mulla ainakin alko paukkumaan vasta kolmosvaihteella, kun oli vastaavaa vikaa)? Hukkisen kelloahan et vissiin ollu säädelly, eli ahdot on samat kun aiemminkin? (0,5?)

Sain muuten oman auton toimimaan vähän paremmin kun tiukkasin vähän kelloa...pitäis ottaa pari kierrosta takasin, kun kerran jo pätkäs sytkän vedossa, eli on ihan siinä rajoilla. Prkl ku ei siel Autoracingissakaan ollu ahtopainemittareita hyllyssä...kun sais sen uuden mittarin hommattua niin ei tarvis "korvakuulolla" säätää...toi mittari ei taida yli 0,5 noustakaan. :)
Mnjoo.. pitäis tosiaan kattoo tota hukkista vielä ja koettaa sitäkin säätää, ahdot on nyt 0.7, mutta ei oo mitään tietoa, onko tossa orkkisboksi.. joku sanoo että kolmio ja sydän boksi olis vanhemmassa mallissa eli olisko tosta vaihdettu :? ?

Ja prötääminen alkaa tosiaan millä vaihteella vain ja jos totta puhutaan niin sillon testilenkillä tota ongelmaa ei ollu eli kun lauantaina ajelin illalla niin yhtäkkiä vaan alko hieman nykimään ja sitten vedossa hieman paukkumaan. Ei tosin mitään pahaa paukkumista, mutta ärsyttävää :x
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Elokuu 7. 10:58:38 2006

"hearts and diamonds" boksi oli viimeisin, eli 90 spec. Eli oikea on.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 7. 14:08:25 2006

JesseT kirjoitti:"hearts and diamonds" boksi oli viimeisin, eli 90 spec. Eli oikea on.
Ok, eli ei pidä luottaa essonpaarijuttuihin.

Okei, ruuvasin nyt kelloa pari milliä taaksepäin eli ahtoja pienemmälle. Nyt ihmetyttää tosiaan pari seikkaa:

Ahtopainemittari näyttää ehkä parhaimmillaan 0.4 mutta meno on kuitenkin ihan eriä. Samoin paineet herää "hitaasti, mutta varmasti". Kylmänä tyhjäkäynti seilaa, mutta lämpimänä taas normaali. Nyt ei ainakaan hirveästi pätäillyt, kun lenkin heitin, mutta kyllä tossa vielä jotain vikaa on. Vitun ärsyttävää :evil:

Koetan vielä uudella jakajalla jos jostain sellanen löytyy.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 10. 8:24:03 2006

Hmm.. saako noita hall-antureita mistään erikseen tuohon jakajaan? Ainakaan fordilta ei saa (pitää ostaa kokonaan uus jakaja). Eikös JesseT ole näitä vaihtanut (kuulin vaan huhua)?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 10. 8:55:20 2006

Saa ihan varaosapuljuista kun tilaa 86-90 RS2000:sen hall-anturin. :roll:

edit:
tietämättömille tiedoksi, 86-90 ei ole ollut RS2000 Escorttia, ja kun se taas tuon jälkeen tuli, niin ei siinä mitään virranjakajaa edes ole missä voisi joku hall-anturi olla.
Viimeksi muokannut JesseT, To Elokuu 10. 10:27:40 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 10. 9:46:43 2006

JesseT kirjoitti:Saa ihan varaosapuljuista kun tilaa 86-90 RS2000:sen hall-anturin. :roll:
:D TÄH? Onko tää joku ihan yleinen moka vai mitä helv..?
Onko paha vaihtaa? Tai siis mitä operaatio pitää sisällään?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 10. 10:24:24 2006

On yleinen moka järjestelmässä. Vaihtamisessa ei ole montaa työvaihetta, mutta se tappi pitää painaa pois siitä jakajan akselista ja se voi olla todella tiukassa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Elokuu 10. 12:50:37 2006

JesseT kirjoitti:On yleinen moka järjestelmässä. Vaihtamisessa ei ole montaa työvaihetta, mutta se tappi pitää painaa pois siitä jakajan akselista ja se voi olla todella tiukassa.
Ok, puhutaan siis siitä tapista, jossa pyörijä on mm. kiinni?
No pitää käydä tänään vissiin varaosaputkassa. Onko tuo muuten minkä hintaluokan osa?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Elokuu 10. 13:07:19 2006

cossuton kirjoitti:
JesseT kirjoitti:On yleinen moka järjestelmässä. Vaihtamisessa ei ole montaa työvaihetta, mutta se tappi pitää painaa pois siitä jakajan akselista ja se voi olla todella tiukassa.
Ok, puhutaan siis siitä tapista, jossa pyörijä on mm. kiinni?
No pitää käydä tänään vissiin varaosaputkassa. Onko tuo muuten minkä hintaluokan osa?
muistaakseNI n. 40-50egee
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 10. 13:21:56 2006

cossuton kirjoitti:
JesseT kirjoitti:On yleinen moka järjestelmässä. Vaihtamisessa ei ole montaa työvaihetta, mutta se tappi pitää painaa pois siitä jakajan akselista ja se voi olla todella tiukassa.
Ok, puhutaan siis siitä tapista, jossa pyörijä on mm. kiinni?
No pitää käydä tänään vissiin varaosaputkassa. Onko tuo muuten minkä hintaluokan osa?
Siis pyöriä on kiinni virranjakajan akselissa. Tappi pitää siten sen "vetopyörän" paikoillaan joka tulee nokkaa vasten.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Elokuu 11. 11:34:20 2006

Tein taas vähän lisää tutkimuksia:

1. Irroitin käynnin aikana kaasuläpän asentotunnistimesta johdon = ei mitään vaikutusta käyntiin eli ropottaa samalla tavalla. Siitä ei myöskään kuulu mitään ääntä, vaikka manuaali sanoo, että jotain klik klik tapaista pitäisi kuulua? Miten tuollainen vaikuttaa käyntiin, jos se on hajalla?

2. Haen tänään klo 16:00 aikaan toisen ehjän jakajan, jolla nyt sitten suljen senkin mahdollisuuden poies.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Elokuu 11. 12:14:25 2006

cossuton kirjoitti:Tein taas vähän lisää tutkimuksia:

1. Irroitin käynnin aikana kaasuläpän asentotunnistimesta johdon = ei mitään vaikutusta käyntiin eli ropottaa samalla tavalla. Siitä ei myöskään kuulu mitään ääntä, vaikka manuaali sanoo, että jotain klik klik tapaista pitäisi kuulua? Miten tuollainen vaikuttaa käyntiin, jos se on hajalla?

2. Haen tänään klo 16:00 aikaan toisen ehjän jakajan, jolla nyt sitten suljen senkin mahdollisuuden poies.
Se naksahdus pitäisi muistaakseni kuulua heti kun kaasuläppää alkaa avaamaan, jolloin ruiskulle menee tieto, että kaasua painetaan. Tämän jälkeen vastus muuttuu muistaakseni suht lineaarisesti asennon mukaan. Ilmeisesti siinä anturissa on siis mikrokytkin + potentiometri yhdistettynä. Todennäköisesti siinä on vaan säätö pikkasen pielessä...ei aiheuta mielestäni muuta, kuin että moottorijarrutuksessa bensansyöttö ei katkea, koska boksi luulee, että kaasua painetaan.

Veikkaisin kyllä edelleen sytkäpuolelle sitä vikaa. Ootko vielä saanu hommattua uusia tulpanjohtoja, kun eihän ne multa lainatutkaan johdot ihan uudet oo, vaikka on ne kyllä ihan hyvin toiminu mulla. Tuli vaan vaihdeltua joskus, kun etin vikaa omasta.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 11. 12:37:18 2006

Ei siinä ole ollenkaan mitään potentiometriä, vain kaksi mikrokytkintä. Eli eka naks kuuluu kun kaasua raotetaan vähänkään. Toinen naks kuuluu kun kaasu menee pohjaan asti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Elokuu 11. 12:42:35 2006

JesseT kirjoitti:Ei siinä ole ollenkaan mitään potentiometriä, vain kaksi mikrokytkintä. Eli eka naks kuuluu kun kaasua raotetaan vähänkään. Toinen naks kuuluu kun kaasu menee pohjaan asti.
Hmm. ei kuulu naksuja.. pitää ilmeisesti virrat olla päällä, mutta tarviiko olla käynnissä?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Elokuu 11. 13:03:33 2006

cossuton kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ei siinä ole ollenkaan mitään potentiometriä, vain kaksi mikrokytkintä. Eli eka naks kuuluu kun kaasua raotetaan vähänkään. Toinen naks kuuluu kun kaasu menee pohjaan asti.
Hmm. ei kuulu naksuja.. pitää ilmeisesti virrat olla päällä, mutta tarviiko olla käynnissä?
Niinkö se olikin...ilmeisesti muistan sitten väärin. Ei ne naksahdukset vaadi mitään virtojakaan päälle, koska se ääni tulee ihan mekaanisesti. Ota se mötikkä irti ja koita sitten käännellä ääriasennosta toiseen. Mulla on sellanenkin ylimääräsenä jos tarvii.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Elokuu 11. 13:29:24 2006

Miksu kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Ei siinä ole ollenkaan mitään potentiometriä, vain kaksi mikrokytkintä. Eli eka naks kuuluu kun kaasua raotetaan vähänkään. Toinen naks kuuluu kun kaasu menee pohjaan asti.
Hmm. ei kuulu naksuja.. pitää ilmeisesti virrat olla päällä, mutta tarviiko olla käynnissä?
Niinkö se olikin...ilmeisesti muistan sitten väärin. Ei ne naksahdukset vaadi mitään virtojakaan päälle, koska se ääni tulee ihan mekaanisesti. Ota se mötikkä irti ja koita sitten käännellä ääriasennosta toiseen. Mulla on sellanenkin ylimääräsenä jos tarvii.
Mnjoo.. ei tosiaan tuu naksuja, vaikka oli mötti irti.. eli taitaa olla pashkana?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Miksu
Viestit: 215
Liittynyt: Ti Lokakuu 15. 19:40:21 2002
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Miksu » Pe Elokuu 11. 13:53:22 2006

cossuton kirjoitti: Mnjoo.. ei tosiaan tuu naksuja, vaikka oli mötti irti.. eli taitaa olla pashkana?
No todennäkösesti se on sitten sökö. Mulla oli jossain ne vastusarvotkin, mutta ei nyt oo tässä mukana, voin kyllä käydä mittaamassa ne autosta.

EDIT:
Joo, eli siinä kytkimessä on tosiaan kolme asentoa: kiinni-, väli- ja auki-asennot.
Numeroin pinnit 1-3, siten että 1 on ylin ja 3 alin (kiinni ollessaan).

Vastukset:
1_3 = ääretön

1_2 = 0 , kun kaasuläppä kiinni tai väliasennossa
ääretön, kun kaasuläppä täysin auki

2_3 = 0 , kun kaasuläppä kiinni
ääretön, kun kaasuläppä täysin auki tai väliasennossa

Eikä muuten kuulu naksausta mun anturistakaan täyskaasuasennossa, vaan ainoastaan kun läppä on kiinni.

Sen toimimattomuuden vaikutus riippuu nyt, että mihin asentoon se on jäänyt. Jos se on siinä väliasennossa, niin ei kai sen pitäis vaikuttaa muuten, kun että täyskaasurikastus ja bensankatkasu moottorijarrutuksessa ei toimi. Muissa asennoissa voikin sitten aiheuttaa enemmän ongelmia varmaan, mutta voithan jättää sen liittimen auki ja laittaa hyppyjohdon 1- ja 2- pinnin väliin, niin mun mielestä pitäis toimia normaalisti ilman rikastusta/katkasua. Tämä ei tosin ole tietoa, vaan mutua... Ja mittaile nyt ensin se sun anturi ja kato mitä se sanoo.
Audi S3 - käyttis
Projekti RST -tulossa ehkä myyntiin...
Tekn.vaihto RST -90 (sittemmin purettu)

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Elokuu 11. 19:15:08 2006

Noniin, taas päästiin eteenpäin. Hain sen toisen jakajan ja se oli melko uusi (kunnosta päätellen). Laitoin kiinni ja kokeilin = kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, mutta ajossa pätkiminen loppui :D . Nyt vaan pitäisi saada sytkä kohdalleen, mutta se on kovin hankalaa ilman ajotuslamppua :? . Korvakuulolla meni ja säädin varmuuden vuoksi enemmän ennakkoon, jotta ei sitten paikat hajoo.. ei kellään olis ennen sunnuntaina aikaa säätää tuo?

Sitten tosiaan ihmetyttää tuo tyhjäkäynti että miksi se kylmänä seilaa, mutta lämpimänä ok?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Pe Elokuu 11. 22:09:49 2006

Säädä ennemmin vähemmän ennakkoa eli myöhäisemmälle.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 14. 9:37:48 2006

No joops joops. Nyt on sytkä säädetty 12 astetta ja toimii taas kuin normaalisti, PAITSI:

Kylmänä ei saa pysymään käynnissä, eli startata saa muutaman kerran, ennenkuin alkaa tyhjäkäyntiä rutkuttamaan ja ahtoja ei nouse oikeestaan yhtään (mittarin mukaan), mutta silti tuntuu, että kaikki on kuitenkin kotona. Lämpimänä käy kuin uusi auto, todella tasaista ja siistiä käyntiä.

Aloitanko "korjaamisen" tällä kertaa, mistä? Onko mitään hyötyä sen imusarjan alapuolella olevasta kylmäkäynnistin suuttimen avaamisesta/putsaamisesta? Johtojen tarkistamisesta? Muuta merkittävää?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Elokuu 14. 11:18:57 2006

MIKÄ mittari sinulla on, eQuus????
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 14. 14:28:34 2006

Stefa kirjoitti:MIKÄ mittari sinulla on, eQuus????
Eiku Trisco.. mutta mitä se tähän liittyy? Ennen se näytti täsmälleen oikein lukeman, mutta pesun jälkeen ei? Eli missä vika nykyään??
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ma Elokuu 14. 16:47:34 2006

Kylmäkäynnistinsuutin irroitettu, putsattu (ei tosin ollut kovin likainen) ja kiinnitetty, mutta ei vaikutusta, eli ei pysy kylmänä edelleenkään käynnissä :?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Vastaa Viestiin