Ahtopaineita pienemmäksi, mutta ei meinaa onnistua

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Ahtopaineita pienemmäksi, mutta ei meinaa onnistua

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Elokuu 15. 21:08:58 2006

Mitähän tuollainen vakio kolmos garretti ahtaa kun kellon tanko on säädetty niin pitkäksi kuin mahdollista? Ei meinaa tulla tulla säätämisestä mitään, kun pitäisi olla niin minimissä kuin mahdollista, mutta silti paineet nousee reilusti yli 1bar (tarkemmin 1,4 kävi mittarissa pahimmillaan ennenkuin kerkesin löysätä). Kokeiltiin kaverin kanssa vetää pari jousta keventään tangon töitä, mutta silti paineet nousee liikaa --> yli 1bar. Kokeilin laittaa paineilmaa, eikä se niitä vuoda. Tosin vaatii painetta n. 0,5-0,8bar ennenkuin tanko alkaa liikkuun.

Kohta niin meinaa lähtee nahka vaihtoon tai tulee vauriota pataan, kun ei ole lähellekkään oikeissa säädöissä ja vakioruttu. Tuo paineennousu 0,5bar:sta tuonne 1bar:iin tapahtuu todella nopeasti, kun yrittää säätää :?

Eikös muuten tuon tangon pitäisi liikkua kohtuullisella voimalla, eli käsin liikuttamalla?

Ideoita?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ti Elokuu 15. 21:13:23 2006

taitaa olla joku -31 tai -34 kello kiinni.

Ei kovin helposti käsin liiku, saa voimaa käyttää aika paljon :P

laita löysempi kello, niin laskee paineet.

Vastaa Viestiin