oharin seuraajia.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
oharin seuraajia.
Pitäs kansi niputtaa läjään ja seuraajat uupuu. Minkä merkin seuraajia uskaltaa ostaa ja mitkä kestää? Mitää pitkäpintasia ja erikois kovia en tarvitse koska nokat mitä käytän ei oo vielä niin jyrkkiä.
Crane Camsin seuraajista on itellä hyvä maku, mitkäs muut on samaa luokkaa?
Crane Camsin seuraajista on itellä hyvä maku, mitkäs muut on samaa luokkaa?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Ape importista ostin joskus ne halvat seuraajat, ja toimivat nätisti tiukemmankin nokan kanssa. Todennäköisesti myyvät vielä saman valmistajan tuotetta.
p.
http://www.ape-import.com/Ford%20viriosat.htm
p.
http://www.ape-import.com/Ford%20viriosat.htm
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Mulla on semmonen käsitys että seuraajat ei mene ihan helposti rikki vaikka ne olis minkä valmistajan jos kaikki on kunnossa.
Eli jos seuraajia alkaa kulumaan siihen on etsittävä syitä ensin muualta kuin niiden laadusta.
Hyvä olisi aloittaa siitä että tarkistaa nokkan osumisen liukupinnalle mahdollisimman keskelle, eikä missään tapauksessa mene liukupinnan reunan ohi.
Mikäli nokka ei osu liukupintaan venttiilin mittaa täytyy muuttaa että saadaan osumaan kohdalleen. Joko venttiilin päätä lyhentämällä tai käyttämällä venttiilin päässä jatko holkkia (lätskäppejä?).
Sitten seuraava asia on öljyn tulo venttiilikoneistoon. Usein nimittäin se helvatan öljyputki on tukossa jonkun reiän kohdalta (moottorin kasaus silikoonia tms.) ja se oi riitä että tökkäät sen klöntin mikkilangan pärkällä sinne putken sisään pois siitä reiän edestä! Se on kohta siinä tai jonkun muun reiän kohdalla takaisin. Vaan se putki pitää ottaa irti ja puhdistaa huolellisesti niin että roskia sinne ei jää.
Sitten on venttiili välykset, jos foordin oohoocee on tosi hiljainen käydessään niin valmistaudu seuraajan vaihtoon! Tyyntä myrskyn edellä pätee tässä, nimittäin useimmiten venttiilivälys on kadonnut venttiilin seetin kuluessa kannesta (nyky bensat) ja kun ei oo välystä ei pääse öljyä nokan ja seuraajan väliin ja rouh rouh... kohta on välystä!
Tää on sitte kirjotettu kieli poskessa, että en epäile kenenkään ammattitaitoo mutta itelläni kaikki biltemankin nokkasarjat kestäny ihan kohtuu hyvin.
Eli jos seuraajia alkaa kulumaan siihen on etsittävä syitä ensin muualta kuin niiden laadusta.
Hyvä olisi aloittaa siitä että tarkistaa nokkan osumisen liukupinnalle mahdollisimman keskelle, eikä missään tapauksessa mene liukupinnan reunan ohi.
Mikäli nokka ei osu liukupintaan venttiilin mittaa täytyy muuttaa että saadaan osumaan kohdalleen. Joko venttiilin päätä lyhentämällä tai käyttämällä venttiilin päässä jatko holkkia (lätskäppejä?).
Sitten seuraava asia on öljyn tulo venttiilikoneistoon. Usein nimittäin se helvatan öljyputki on tukossa jonkun reiän kohdalta (moottorin kasaus silikoonia tms.) ja se oi riitä että tökkäät sen klöntin mikkilangan pärkällä sinne putken sisään pois siitä reiän edestä! Se on kohta siinä tai jonkun muun reiän kohdalla takaisin. Vaan se putki pitää ottaa irti ja puhdistaa huolellisesti niin että roskia sinne ei jää.
Sitten on venttiili välykset, jos foordin oohoocee on tosi hiljainen käydessään niin valmistaudu seuraajan vaihtoon! Tyyntä myrskyn edellä pätee tässä, nimittäin useimmiten venttiilivälys on kadonnut venttiilin seetin kuluessa kannesta (nyky bensat) ja kun ei oo välystä ei pääse öljyä nokan ja seuraajan väliin ja rouh rouh... kohta on välystä!
Tää on sitte kirjotettu kieli poskessa, että en epäile kenenkään ammattitaitoo mutta itelläni kaikki biltemankin nokkasarjat kestäny ihan kohtuu hyvin.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
TVR oikeilla jäljillä. Yleensä toimii jos kaikki perusasiat kunnossa.
On toki kuultu harvinaisista yksittäisistä laatuvika seuraajistakin mutta yleensä pelaavat.
Crane ja Camtec leveää sekä ihan orkkisvipuja on yleisesti käytetty.
TVR kirjoittaa aika osuvasti että jos on äänetön ohc niin kohta hajoo, varsinkin kireillä nopea ramppisilla nokilla sopiva mekaaninen ääni 0.25-0.3mm välyksillä kuuluu asiaan ja jos osat ja geometria on kunnossa äänet on ihan siedättäviä.
Aina kun rassaa ohc konetta varmistettava öljy kannessa (putki kunnossa sekä pumppu tosiaan työntää riittävästi ilmatonta öljyä).
Reilua välystä testasin aikanaan Enem A8 nokalla joka on hyvä nokka mutta rajun rampin takia vaatii hyvät jouset ja reilun välyksen (0.3mm). Käytin annettuja 0.2-0.25 välyksiä niin vippa meni paskaks vaikka kuinka oli kaikki kunnossa, kasvatin välystä jolloin mekaaninen ääni kasvoi mutta vehkeet pelas.
Vakioon riittää että kaikki on todellakin kunnossa ja mielellään pakopuolella terässeeti, niin kestää kyllä hyvin melkein millä vaan vakio-osilla.
On toki kuultu harvinaisista yksittäisistä laatuvika seuraajistakin mutta yleensä pelaavat.
Crane ja Camtec leveää sekä ihan orkkisvipuja on yleisesti käytetty.
TVR kirjoittaa aika osuvasti että jos on äänetön ohc niin kohta hajoo, varsinkin kireillä nopea ramppisilla nokilla sopiva mekaaninen ääni 0.25-0.3mm välyksillä kuuluu asiaan ja jos osat ja geometria on kunnossa äänet on ihan siedättäviä.
Aina kun rassaa ohc konetta varmistettava öljy kannessa (putki kunnossa sekä pumppu tosiaan työntää riittävästi ilmatonta öljyä).
Reilua välystä testasin aikanaan Enem A8 nokalla joka on hyvä nokka mutta rajun rampin takia vaatii hyvät jouset ja reilun välyksen (0.3mm). Käytin annettuja 0.2-0.25 välyksiä niin vippa meni paskaks vaikka kuinka oli kaikki kunnossa, kasvatin välystä jolloin mekaaninen ääni kasvoi mutta vehkeet pelas.
Vakioon riittää että kaikki on todellakin kunnossa ja mielellään pakopuolella terässeeti, niin kestää kyllä hyvin melkein millä vaan vakio-osilla.
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
"Sitten seuraava asia on öljyn tulo venttiilikoneistoon. Usein nimittäin se helvatan öljyputki on tukossa jonkun reiän kohdalta (moottorin kasaus silikoonia tms.)"
Tuo putkihan ei muistaakseni maksa kuin pari egee ja se todellakin kerää paskaa kitusiinsa.
Tuo putkihan ei muistaakseni maksa kuin pari egee ja se todellakin kerää paskaa kitusiinsa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Kyllä laitteet on itelläkin kestänyt. Voortin omat seuraajat on kans hyviä, vaatii vaan jäykemmät jouset kun vakiona että ei pääse "leijumaan" ja lyömään seuraajaa poikki.
Alumiiniset venttiilinlautaset on tulossa ja tuplajouset, pitäs suht hyvin pelata omassa käytössä varsinkin noilla nokilla mitä ite käytän.
Taidanpa kilauttaa/laittaa postia ape-importille ja kysyä mitä sillä ois tarjolla ja mihin hintaan.
Alumiiniset venttiilinlautaset on tulossa ja tuplajouset, pitäs suht hyvin pelata omassa käytössä varsinkin noilla nokilla mitä ite käytän.
Taidanpa kilauttaa/laittaa postia ape-importille ja kysyä mitä sillä ois tarjolla ja mihin hintaan.
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Tais Eskolla(Ape-import) olla juurikin noita "Burton" pitkäpinta seuraajia noin 60-70e hintaan/settiytte kirjoitti:Kyllä laitteet on itelläkin kestänyt. Voortin omat seuraajat on kans hyviä, vaatii vaan jäykemmät jouset kun vakiona että ei pääse "leijumaan" ja lyömään seuraajaa poikki.
Alumiiniset venttiilinlautaset on tulossa ja tuplajouset, pitäs suht hyvin pelata omassa käytössä varsinkin noilla nokilla mitä ite käytän.
Taidanpa kilauttaa/laittaa postia ape-importille ja kysyä mitä sillä ois tarjolla ja mihin hintaan.
Ostat "oikeat" Burtonin laatikossa olevat pitkäpintaset ja köyhdyt 110€ ---> ostat muovipussissa samat ilman burtonin merkintöjä saat ne 50€ halvemmalla.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Tuollanen rautaputkenpätkä on ihan sama oli se sitten alkuperäinen tai tarvike. ainoastaan hinta on eri. Tarvike voi olla pehmeempää ainetta, niin se on helpompi taivuttaa lähemmäs nokkaa, jos on hiottu akseli.Mikko R. kirjoitti:Putki Fordilla ~23e -jäsenalennukset, eli ei kovin kallis osa. Tarvikkeena ~10e luokkaa, mutta itse en ala tuollaisten osien kohdalla säästämään, varsinkaan kun kyseessä ei ole mikään huima rahasumma, ottaen huomioon kuinka tärkeästä asiasta on kyse.
Seuraajien kanssa on kans se kovuus yks kriteeri. Eri nokat on eri kovusia, eli jos on nokka ja vipu yhtä kovia niin varmasti lounastaa.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
onko kellään sellasen koneen venakoppaa auki jossa on seuraaja oikeessa asennossa? Tarvis mitata miten korkeelle on säätötappi ruuvattu.
Meinasin jos noista kent camsin uusista sais hiottua sopivat. 38.1 tais olla matalin ja 40.7 korkein säätökohta, sitent voortin omilla oli jotain 39.7, eli toi varmaan aikalailla oikeessa kohtaa mitä katoin seuraajan pinnastakin jossa nokka kulkenut.
Kansi on muuten ihan std mitoissa, ei ole seetipinta uponnu ym...
Meinasin jos noista kent camsin uusista sais hiottua sopivat. 38.1 tais olla matalin ja 40.7 korkein säätökohta, sitent voortin omilla oli jotain 39.7, eli toi varmaan aikalailla oikeessa kohtaa mitä katoin seuraajan pinnastakin jossa nokka kulkenut.
Kansi on muuten ihan std mitoissa, ei ole seetipinta uponnu ym...
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
Kannattaako öljyputken reikiä isontaa vai pitää orkkiksena ja vaihtaa vaan öljy kun meinaa nelospytyn seuraaja saada kipeetä helposti..
vaihdoin kesällä yhden fordin orkkiksen kuluneen tarvikeosan tilalle ja nyt sekin on kololla, mistähän johtuu?
ostin jo uuden fordin orkkiksen että se menee vielä testattavaksi mutta olisiko jotain muuta millä voisi parantaa niiden kestävyyttä?
Mikä öljy olis hyvää ympärivuotiseen käyttöön(merkkinä kendall mut mitkä arvot)? harrasteautoon ajattelin myös vaihtaa 20w50 kendallit.. mutta tuo taitaa olla liian jäykkää talvi käyttöön?
(orttelen jäsenkorttia et sais kendall alennukset)
vaihdoin kesällä yhden fordin orkkiksen kuluneen tarvikeosan tilalle ja nyt sekin on kololla, mistähän johtuu?
ostin jo uuden fordin orkkiksen että se menee vielä testattavaksi mutta olisiko jotain muuta millä voisi parantaa niiden kestävyyttä?
Mikä öljy olis hyvää ympärivuotiseen käyttöön(merkkinä kendall mut mitkä arvot)? harrasteautoon ajattelin myös vaihtaa 20w50 kendallit.. mutta tuo taitaa olla liian jäykkää talvi käyttöön?
(orttelen jäsenkorttia et sais kendall alennukset)
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Joo meni vähän ohi. Siis mitata jostain toisesta kannesta vai? Sehän riippuu ihan millaset keinuvivut sulla on, millanen nokka, paljonko venat painunu, mikä on venan pituus jne. Tussilla vaan katsot, että linja kulkee keskellä ja että keinuvipu on "suorassa". Mulla oli jossain hyvät ohjeetki, mutta katotaan jos löydän ne.
E: joo tossa noin: http://jallu.daug.net/kuvat/KCohje.gif
E: joo tossa noin: http://jallu.daug.net/kuvat/KCohje.gif
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Kerran kevään viimeisillä pakkasilla,kylmiltä 15ast. pakkasesta liikkeelle lähteneenä(lämpötolpasta virrat kateissa) sanon et on paksua tavaraa silloin. Kesti lähes 5min ennen kuin öljyn paineet nousivat kunnolla yli 1,5bar vaikka oli korkeapaine pumppu kiinni. Muutaman kk-päästä korkkasi kk-laakeri liuskat päällekäin 3:sen k-kaulasta.Tiedä sitten oliko sattumaa vai saiko tuolloin kipeää.GYRUS kirjoitti:Mikä öljy olis hyvää ympärivuotiseen käyttöön(merkkinä kendall mut mitkä arvot)? harrasteautoon ajattelin myös vaihtaa 20w50 kendallit.. mutta tuo taitaa olla liian jäykkää talvi käyttöön?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer