Nelivedon jarrut katsastuksessa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 141
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 13:12:30 2003
Nelivedon jarrut katsastuksessa
Tekniikkapuolella on juttua nelarin jakolaatikon toiminnasta ja tuli mieleeni kun itselläni neliveto laittoi katsatusmiehen mietteliääksi jarrurullien edessä. Ehdotin rullia toisen akselin alle kun näin semmoiset konttorin nurkassa. Inssi muisteli että fordiin olis ohjeet paljonko jarrutusaika molemmille akseleille yhteensä olisi ja lähti etsimään. Paperi löytyi ja kertoi 60s. Homma oli läpi n.40s yhteisajalla. Koko homma vaikutti ihan asialliselta ja inssi työnsä osaavalta. Joskus nelikon jarruja on kait katsastettu ilman rullilla käyntiäkin. Syynä varmasti pelko jakolaatikon hajoamisesta mutta Foordiin ei ainakaan silloin kohdistettu epäilyksiä kestämisen suhteen. Kokemuksia nelikko-fordeista?
Hartsa
Hartsa
-
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
juu on kokemuksia muutaman viikon takaisesta leimaamisesta ja rullat oli siella 2km/h ja ohje on alle 5km/h
sen eron visko vielä hyväksyy
jos olette vaihtaneet autoon kisa viskon kannattaa sanoa siitä leimalla.
etei käy niinkuin aikoinaan ekoille quatro audeille kun niitä yritettiin jarruttaa.
kumma vehje ku pomppas aina pois rullilta ennenkuin ehti edes jarruun koskee
sen eron visko vielä hyväksyy
jos olette vaihtaneet autoon kisa viskon kannattaa sanoa siitä leimalla.
etei käy niinkuin aikoinaan ekoille quatro audeille kun niitä yritettiin jarruttaa.
kumma vehje ku pomppas aina pois rullilta ennenkuin ehti edes jarruun koskee

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 192
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 30. 23:28:23 2003
- Paikkakunta: Pori
Ettekö te lue käyttäjän käsikirjaa? Sieltä löytyy kyllä ohjeet jarrujen testaamiseen 4x4 malleissa.
Kävin leimalla n. kk sitten ja ei kokeiltu jarruja rullissa lainkaan, inssi kirjoitti katsastus raporttiin että testattu kokeilemalla ts. jarrutteli pihalla koe-ajolenkin yhteydessä.
Kävin leimalla n. kk sitten ja ei kokeiltu jarruja rullissa lainkaan, inssi kirjoitti katsastus raporttiin että testattu kokeilemalla ts. jarrutteli pihalla koe-ajolenkin yhteydessä.
Viimeksi muokannut Spuler, Ti Maaliskuu 9. 18:42:52 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #468
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
XR4x4 2.9i -91<--Eläkkeellä
Mondeo -05<----käyttis
-
- Viestit: 2917
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:13:19 2001
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kun mainitsin että on neliveto, niin testasi suosiolla jarrut ulkona. Vaikutti kai asiaan että oli jo hieman enemmän ajettu Sierra, eikä katsastussetä halunnut vahingossakaan rikkoa mitään
Toisaalta kaikki jarrut oli käyty läpi kuukausi aiemmin eikä niissä ollut todellakaan mitään huomauttamista.

Toisaalta kaikki jarrut oli käyty läpi kuukausi aiemmin eikä niissä ollut todellakaan mitään huomauttamista.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
etuvetarin siselmpi nivel kestää noin 150tkm alkuperäisillä öljyillä.Latexi kirjoitti:Voiko tälläisessa tilanteessa hajota jotain? On hiukan tilanne päällä aiheesta ku olin katsastamassa ja auto laitetettiin rullille --> etuvetonivel (oletettavasti) alkoi rutisemaan.
Jatkoa seuraa alkuviikosta ku menen uudestaan konttorille.
Sen jälkeen vetri pitäisi avata ja vaihtaa vaseliinit sinne.
ne alkuoperäiset vaseliinit on nimittäin öljyä jo ton km jälkeen.
sillon nivelessä alkaa tulla oireita esille mm. narskuntaa.
ei jarru penkki ole sun vetaria hajoittanut ...100% varmuudella.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
itse kävin kysymässä oman paikkakunnan konttorilta nelivedon jarru testauksesta, ja näin tuumasivat.
Ei laiteta penkiin ollenkaan varmuuden välttämiseksi testi kierroksella jarrutellaan ja testataan käsijarru.
Aina ollut hyvä palvelu ja osaava henkilökunta
Ei laiteta penkiin ollenkaan varmuuden välttämiseksi testi kierroksella jarrutellaan ja testataan käsijarru.
Aina ollut hyvä palvelu ja osaava henkilökunta

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
fordilta on ihan selkokielinen ohje että kaikki sierra ja scorpio nelikot saa ajaa testerillä, ei riku mitään. näin mä ainakin teen ja en todellakaan tee väärin; kyllä sen huomaa persiiseensä jos neliveto ei tuosta tykkää. rullat ovat aika tehottomat lopuksi, jos neliveto pökkii vastaan tapahtuu joko auton "hyppääminen" pois rullilta tai rullien sammuminen.. jos neliveto on jo valmiiksi rikki niin voivoi.
sierran nelivedon rikkuminen jarrutesterillä on samaa sarjaa näiden "toi sun iskaritestis rikko mun rekisterikilvenvalon" ja "ravistit jätkä puslat paskaks" juttujen kanssa eli eihän autossa mitään vikaa voi olla vanhanakaan, katsurihan sen rikkoo
sierran nelivedon rikkuminen jarrutesterillä on samaa sarjaa näiden "toi sun iskaritestis rikko mun rekisterikilvenvalon" ja "ravistit jätkä puslat paskaks" juttujen kanssa eli eihän autossa mitään vikaa voi olla vanhanakaan, katsurihan sen rikkoo

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
silti pitää muistuttaa että kaikkia nelivetoja ei voi testata ollenkaan penkissä.samiharju kirjoitti:fordilta on ihan selkokielinen ohje että kaikki sierra ja scorpio nelikot saa ajaa testerillä, ei riku mitään. näin mä ainakin teen ja en todellakaan tee väärin; kyllä sen huomaa persiiseensä jos neliveto ei tuosta tykkää. rullat ovat aika tehottomat lopuksi, jos neliveto pökkii vastaan tapahtuu joko auton "hyppääminen" pois rullilta tai rullien sammuminen.. jos neliveto on jo valmiiksi rikki niin voivoi.
sierran nelivedon rikkuminen jarrutesterillä on samaa sarjaa näiden "toi sun iskaritestis rikko mun rekisterikilvenvalon" ja "ravistit jätkä puslat paskaks" juttujen kanssa eli eihän autossa mitään vikaa voi olla vanhanakaan, katsurihan sen rikkoo
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ti Syyskuu 30. 9:20:25 2003
- Paikkakunta: #803
Ajatko myös silloin jos on mainittu kireemmästä viskosta?samiharju kirjoitti:fordilta on ihan selkokielinen ohje että kaikki sierra ja scorpio nelikot saa ajaa testerillä, ei riku mitään. näin mä ainakin teen ja en todellakaan tee väärin;
Focus 1.6 Ecoboost Titanium "Taxi" -11
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii
-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
Ex. Focus 1.6 -99
ex. Escort 1.4cl
Stolen Sierra 2.0 3D -84(Sierra 013)
-Uudella innolla taas mukana, tiedä taas mitä kesällä keksii

-Jaa-a, intoa vois olla, mut kuka möis aikaa? -19
-If it's illegal to race, only the outlaws could race.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
en. lähtökohta oli se että auto on vakio..nprteam kirjoitti:Ajatko myös silloin jos on mainittu kireemmästä viskosta?samiharju kirjoitti:fordilta on ihan selkokielinen ohje että kaikki sierra ja scorpio nelikot saa ajaa testerillä, ei riku mitään. näin mä ainakin teen ja en todellakaan tee väärin;
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
Tämä tuntuu olevan oikea ikuisuusaihe, mutta samapa se. Tuntuu vaan oudolta, että visko ei muka kestäisi tuollaista rasitusta? Pienellä nopeudella lyhyen aikaa...
Jos vaikka vertaa tuota testiä "normaali" ajossa tapahtuvaan testaukseen - jääradalla revitystä, irtosoralla vedätystä ja tilanteita, jossa pito on syystä tai toisesta erilainen akselista / pyörästä riippuen...
Jos vaikka vertaa tuota testiä "normaali" ajossa tapahtuvaan testaukseen - jääradalla revitystä, irtosoralla vedätystä ja tilanteita, jossa pito on syystä tai toisesta erilainen akselista / pyörästä riippuen...
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
miten pieni nopeus muuttaa asian?Pusa kirjoitti:Pienellä nopeudella lyhyen aikaa....
entäs aika?
jos yksi tai kaksi pyörää lukitaan paikalleen auton oman massan lukitsemana niin ei siinä ajalla eikä pyörintä nopeudella ole mitään merkitystä.
ja ei se visko hajoa vaan hammasrattaat ja akselit nivelineen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
sierra friikki kirjoitti: miten pieni nopeus muuttaa asian?
entäs aika?
jos yksi tai kaksi pyörää lukitaan paikalleen auton oman massan lukitsemana niin ei siinä ajalla eikä pyörintä nopeudella ole mitään merkitystä.
ja ei se visko hajoa vaan hammasrattaat ja akselit nivelineen.
Homman pointti oli siinä, että pyrin hakemaan lähinnä jonkinlaista vertailukohtaa tosielämän "testauksista", jotka eivät nekään voimansiirtoa kovin helpolla päästä. Jos ajan ja nopeuden vaikutus testaukseen kiinnostaa niin sitä voi kysyä Fordilta - sieltähän ne ohjeet testaukseen ovat tuleet (tietyllä nopeudella tietyn aikaa jne...).
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79
Ford Escort -79
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
niin ei se akseli tiedä että millä nopeudella se hajoaa.
se mistä ajat tulee on viskon läpeämiseen ja lukkiutumiseen menevä aika.
ja nopeus rullilla vaikuttaa tietysti siihen lukkiutumis aikaan kun kierrosluku vaikuttaa niskon lämpeämiseen.
mutta.
Unohtakaa jarrudynamometrin rikkovan vaikutus "WISKOON" se ei sitä riko.
Jesus voi kertoa miten saa viskoon eloa jos se luistaa.
Hän alkoi aluksi 4wd autolla joka ei taatusti olisi pompannut mistään penkistä ,ei edes 2wd tehopenkistä.
se mistä ajat tulee on viskon läpeämiseen ja lukkiutumiseen menevä aika.
ja nopeus rullilla vaikuttaa tietysti siihen lukkiutumis aikaan kun kierrosluku vaikuttaa niskon lämpeämiseen.
mutta.
Unohtakaa jarrudynamometrin rikkovan vaikutus "WISKOON" se ei sitä riko.
Jesus voi kertoa miten saa viskoon eloa jos se luistaa.
Hän alkoi aluksi 4wd autolla joka ei taatusti olisi pompannut mistään penkistä ,ei edes 2wd tehopenkistä.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
Tänään kävin konttorilla ja foordilla.
Konttorilla ajeltiin pihalla inssin kanssa ympyrää ja kuunneltiin rutinaa. Antoi vahingonkorvaushakemus laput ja näytti heidän neliveto-ohjeistusta missä tosiaan sanotaan että saa ajaa alle 5 kmh ja alle 60s per akseli.
Itsekin ymmärrän ettei periaatteessa penkki riko niveltä, mutta kun olen tuon auton omistanut joitain viikkoja ja kerännyt vikalistaa niin on tullut kuunneltua tarkkaan kaikki äänet. Nivelesta ei ole kuulunut pienintäkään nirskahdust ennen katsastusta ja katsastuksesta ku lähdin ni johan alkoi mylvintä. Inssi vielä totesi että vahinko lappua tutkii lakimies ja ohjeet on tässä mapissa (nelikko ohje) joten voit päätellä tuloksen.
Aluperäinen katsastus tilanne itsessän vaan oli jo aika tyrmistyttävä.
Maksoin katsastuksen ja sama äijä käveli kanssani pihalle, mentiin autoon.
-Sanoin et tämä on sitten neliveto niinkuin varmaan katsoitkin papereista et sen mukaan sitten jarrutesteriin.
*Äijä kysys et mikä häh.
-Nii että tää on neliveto.
*Aijaa. Mikä keskilukko tässä on?
-Visko kait, en oo varma.
*No kyl sit sen hetken varmaan kestää.
Oikeen herätti luottamusta ja ammattitaitoa tuo.
Tänään ku kävin siellä ni kyselin et miks aika monasti (foorumin jutut) nelikkoja ei ajeta rullille. Vastaus: No se on vaan katsastajien laiskuutta ku eivät viitsi etsiä tietoa siitä mapista et saako ko autolla ajaa rullille. Ja hän painotti vielä et siinä on niin suuri työ katsoa se tieto siitä mapista. Samaten kuulin jälkikäteen tutun vastaavaa autoa ei oltu ajettu rullille viime katsastuksessa samalla asemalla.
Fordilla... Kävin jo aiemmin ja eräs huoltoneuvoja sanoi et "ei missään nimessä rullille!" Keskustelusta kävi ilmi et hän oli jotenkin hajottanut yhen nelivedon, käsittääkseni ollessaan katsastajana.
Eräs foordinkorjaamon isommista viskaaleista taas kertoi puhelimessa et kyllä sen voi rullille ajaa, ei pitäisi hajota ainakaan laatikko tai perät. Sanoi että heilläkin sillon tällön on 4x4 scorpioita joita heillä testataan rullilla. Ja sanoi et kuulostaa (kuvailemani perusteella) enemmän niveleltä tai pyörän laakerilta. Vähän ajan päästä korjasi et siis puhutaan "kunnollisesta/nykyaikaisesta" jarrutesteristä jossa molemmat akselit on yhtäaikaa rullilla. Ei missään nimessä yksiakseliseen testeriin. Eikä kunnollisessakaan pitkiä aikoja.
Tänään ku olin taas paikanpäällä siellä foordilla ni tilanne jäi siihen että minulle hankitaan keskiviikoksi asia paperilla missä kerrotaan ettei saa testata yksiakselisella testerillä.
Huh huh näppiksestäkin loppui patterit jo kertaalleen...
Konttorilla ajeltiin pihalla inssin kanssa ympyrää ja kuunneltiin rutinaa. Antoi vahingonkorvaushakemus laput ja näytti heidän neliveto-ohjeistusta missä tosiaan sanotaan että saa ajaa alle 5 kmh ja alle 60s per akseli.
Itsekin ymmärrän ettei periaatteessa penkki riko niveltä, mutta kun olen tuon auton omistanut joitain viikkoja ja kerännyt vikalistaa niin on tullut kuunneltua tarkkaan kaikki äänet. Nivelesta ei ole kuulunut pienintäkään nirskahdust ennen katsastusta ja katsastuksesta ku lähdin ni johan alkoi mylvintä. Inssi vielä totesi että vahinko lappua tutkii lakimies ja ohjeet on tässä mapissa (nelikko ohje) joten voit päätellä tuloksen.
Aluperäinen katsastus tilanne itsessän vaan oli jo aika tyrmistyttävä.
Maksoin katsastuksen ja sama äijä käveli kanssani pihalle, mentiin autoon.
-Sanoin et tämä on sitten neliveto niinkuin varmaan katsoitkin papereista et sen mukaan sitten jarrutesteriin.
*Äijä kysys et mikä häh.
-Nii että tää on neliveto.
*Aijaa. Mikä keskilukko tässä on?
-Visko kait, en oo varma.
*No kyl sit sen hetken varmaan kestää.
Oikeen herätti luottamusta ja ammattitaitoa tuo.
Tänään ku kävin siellä ni kyselin et miks aika monasti (foorumin jutut) nelikkoja ei ajeta rullille. Vastaus: No se on vaan katsastajien laiskuutta ku eivät viitsi etsiä tietoa siitä mapista et saako ko autolla ajaa rullille. Ja hän painotti vielä et siinä on niin suuri työ katsoa se tieto siitä mapista. Samaten kuulin jälkikäteen tutun vastaavaa autoa ei oltu ajettu rullille viime katsastuksessa samalla asemalla.
Fordilla... Kävin jo aiemmin ja eräs huoltoneuvoja sanoi et "ei missään nimessä rullille!" Keskustelusta kävi ilmi et hän oli jotenkin hajottanut yhen nelivedon, käsittääkseni ollessaan katsastajana.
Eräs foordinkorjaamon isommista viskaaleista taas kertoi puhelimessa et kyllä sen voi rullille ajaa, ei pitäisi hajota ainakaan laatikko tai perät. Sanoi että heilläkin sillon tällön on 4x4 scorpioita joita heillä testataan rullilla. Ja sanoi et kuulostaa (kuvailemani perusteella) enemmän niveleltä tai pyörän laakerilta. Vähän ajan päästä korjasi et siis puhutaan "kunnollisesta/nykyaikaisesta" jarrutesteristä jossa molemmat akselit on yhtäaikaa rullilla. Ei missään nimessä yksiakseliseen testeriin. Eikä kunnollisessakaan pitkiä aikoja.
Tänään ku olin taas paikanpäällä siellä foordilla ni tilanne jäi siihen että minulle hankitaan keskiviikoksi asia paperilla missä kerrotaan ettei saa testata yksiakselisella testerillä.
Huh huh näppiksestäkin loppui patterit jo kertaalleen...
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
no nythän toi menee mielenkiitoiseksi.
ton paperin kun saat niin hallelujaa.
Voisko lappis kysellä suoraan helplinesta mikä on niiden kanta asiaan.
vaikka testeri ei hajoittaiskaan autoa niin ei ainakaan tarvi kuunnella nipotusta "anteeksi sami" jarruista kun ei ole ihan kunnossa
(kaikki tietä rauhallisen ajon tuomat ongelmat takajarruLEVYIHIN)
ton paperin kun saat niin hallelujaa.
Voisko lappis kysellä suoraan helplinesta mikä on niiden kanta asiaan.
vaikka testeri ei hajoittaiskaan autoa niin ei ainakaan tarvi kuunnella nipotusta "anteeksi sami" jarruista kun ei ole ihan kunnossa
(kaikki tietä rauhallisen ajon tuomat ongelmat takajarruLEVYIHIN)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 380
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
- Paikkakunta: Nousiainen
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Toukokuussa kävin Escortin katsastamassa Kemin A-katsastuksessa. Sanoin inssille että auto on sitten neliveto. Inssi tuumas vaan että onhan meillä nykysin nuo siirrettävät rullat, mutta eipä viitti alkaa värkkäämään. Käyn sitten pikku lenkin koeajolla. Nosturilla autoa nostaessa inssi tokas että onhan tässä näköjään keulakin ehyt että eiköhän ne jarrutki oo sillon kunnossa.
Eli miksi (laiskan) inssin pitää testata jarrut testerillä jos sen voi suorittaa käytännössäkin? varsinkin epäselvissä (neliveto)tilanteissa
Eli miksi (laiskan) inssin pitää testata jarrut testerillä jos sen voi suorittaa käytännössäkin? varsinkin epäselvissä (neliveto)tilanteissa
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Niin ja tuskin se laiskuuttakaan on jos ei lisä rullia käytetä koska voihan inssi sen käytännössäkin eli siis ajossa testata toimivaksi, kyllähän se huomaa aika nopsaa jos jää esim laahaamaan/puolattaa ym näitä vakiota jarru ongelmia 

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
Niin. Eihän sitä lappua sieltä Foordilta sitten tullut. Soittivat konttorille ja saivat vasta muka sitten selville että se alle 5 ja 60 per akseli -sääntö olikin Fordin/maahantuojan antama. Joten paikallis ford ei oikeen voinut käydä kumoamaan sitä.
Siltikin jäin siihen uskomukseen että ko korjaamon työnjohtalla olevassa sierran testausoppaassa on maininta ettei saisi/suositella yksiakselista jarrutestiä. Tuosta siis minulle piti tulla kopio...
Aina ei voi voittaa. Olisi silti ollut hauska tietää että mitä siinä kirjassa varsinaisesti sanotaan.
Siltikin jäin siihen uskomukseen että ko korjaamon työnjohtalla olevassa sierran testausoppaassa on maininta ettei saisi/suositella yksiakselista jarrutestiä. Tuosta siis minulle piti tulla kopio...
Aina ei voi voittaa. Olisi silti ollut hauska tietää että mitä siinä kirjassa varsinaisesti sanotaan.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
- Viesti:
Aika pahoin pitäs puoltaa että siitä hylky tulis.samiharju kirjoitti:pakko hieman piiskata lisää
mitäs jos se inssi nyt sit teidän vaatimuksesta jättääkin jarrujen arvioinnin testilenkin varaan, huomaakin puoltamista josta syystä hylkää auton. kyllä sitten taas saa huutaa että saatanan kusipää ku hylkäs vaikkei testannu ees dynamolla..
Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
tänään kävin konttorilla.
Tänään kävin leimalla ja ei otettu jarru testiä rullilla, paikalla koitti käsi jarrun ja otti hieman vauhtia ja jarrutus Sanoi vain et Abs toimii ja ei puoltanut. 

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....