sierra 1.6ohc --> 2.0ohc

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Grazzius
Ylläpitäjä

sierra 1.6ohc --> 2.0ohc

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Su Elokuu 27. 21:06:46 2006

Koneen vaihdoin 88 vuoden sierraan tilalle tuli 89 vuoden sierran 2.0ohc ja kaikki toimii yms. MUTTA tehot tuntuu hieman olevan hakusessa (säädöt) ja kaasarin letkut yms.
Jouduin jättää 1.6 sytkäpoxin kun toisessa oli joku ihan outo iso harmaa mötikkä.
jos jollakin olis kuvia konehuoneesta niin ottaisin mielellään vastaan jotta saisn ne kaasarin kaikki letkut oikeisiin paikkoihin kun muutama puuttuu enkä tiedä mitä minne laittas.

eli onko ne sytkäpoxit samat vai voiko vika olla siinä?
Yksi kaasarin joku sähkömötikkä ei ole kiinni koska vanhassa sytkäpoxissa ei semmosta ollu mikähän se on?

kuvia koitan laittaa kohta

edit: virranjaka piti myös ottaa 1.6 koneesta jotta käy sytkäpoxi mutta mikä letku pitäs laittaa siihen painekelloon vai mikäs nimeltään siinä jakajassa?

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Su Elokuu 27. 21:16:27 2006

tässä kuva siintä sähkömötikästä

ja tuossa kuvassa siinä imusarjan alla roikkuu joku piuha ni mikähän se on ja mihin tulee?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Elokuu 27. 22:02:13 2006

Tuo mötikkä säätää tyhjäkäyntiä boxin ohjaamana. 2.0 johtosarjasta löytyy paikka tuolle punaiselle johdolle. Virranjakajan alipainesäätimelle tulee ottaa alipaine imusarjasta, tuossa imusarjassa on sille letkulle valmis lähtö muistaakseni 1-2 sylinterien kohdalla.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Su Elokuu 27. 22:30:41 2006

kiitoksia huomenna katon saanko liitettyä johonkin.
Kuinka vakava se mötikkä on jos ei ole kiinni siinä mitää?
meinaan vaa että suht hyvä tyhjäkäynti vaikka ei ksiinä mitään ole muta sytkiä en saa säädettyä johtuneisko siinätä kun ei tule painetta sinne painekellolle?

Mitä se punainen johto tekee onko mitään käsitystä, tartteeko sitä edes laittaa mihinkään?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Elokuu 27. 22:38:20 2006

Lähinnä sen mötikän puute ilmenee pakkasilla kun tyhjäkäyntiä pitäisi saada kompensoitua toimimaan ryypyn kanssa yhteen. Tuossa 2.0 kaasarissa on sähköinen ryyppy, joten sekin tarvitsee sähköä. Tämä syöttö tulee laturilta sini-valkoisella piuhalla. Se punainen johto on imusarjan lämmittimelle.

Sytkän säätö onnistuu ihan normaalisti, letku säädön aikana irroitettuna ja tukittuna pistä jotain 10 astetta perusennakkoa sinne.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ma Elokuu 28. 16:05:46 2006

Juu samanlainenhan tuo ryyppy on kuin 1.6 kaasarissakin se musta pyöree 3 pultilla oleva poksi? ja päähän tulee se johto.
Huomasin nyt et kiihytyksessä tuntuu puutuvan kun pääsee tarpeeks ylös ni voisko olla että toinen kurkku ei aukea kun ne letkut on sekasin ja pääsee painetta ohi?

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ma Elokuu 28. 16:09:28 2006

onko muutes 1.6 imusarja samanlainen kuin 2.0 imusarja meinaan et jos laittasin sen tilalle? ni saisin kaikki letkutkin suunnillee kohdillee yms.?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Elokuu 28. 23:04:04 2006

Ei ole samanlainen, eikä se tarvi mitään muuta kuin yhden letkun sinne virranjakajalle. 1.6 imusarjan alla on hämäävä letkuhässäkkä jonka voit heittää helvettiin, siellä on myös lämpötilan mukaan alipaineita ohjaava anturi millä ei ole mitään käytännön virkaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Elokuu 29. 20:40:44 2006

Alkaa menee mielenkiintoiseksi se että mitenkä siin 2.0 kaasarissa ja imusarjassa ne letkut menee.

KUVA

7. ja 9. Jarrutehostin
3. Vesiletku
1.sytkän alipaine (ei kiinni ja pitäs mennä imusarjan alle)
2. = ???
4. tulee imusarjasta ( tällä hetkellä liian ohut putki kun liitin meni poikki) menee minne?
5. tulee imusarjasta (joku mötikkä välissä) ??? menee minne?
6. tulee huohottimelta menee minne?
8. kaasuläpän sähkönen mekanismi? vaikuttaako toisen kurkun aukeamiseen?

eli tuossa nyt kuva ja numerot (hieman sekaisin) jos joku noiden perusteella osais kertoa mikä kuuluisi mennä mihinkin (letkut saattavat olla väärän paksuisia yms.) joten kaikki tiedot tervetulleita. aika pulassa noiden kanssa

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Elokuu 29. 21:14:28 2006

Grazzius kirjoitti:Alkaa menee mielenkiintoiseksi se että mitenkä siin 2.0 kaasarissa ja imusarjassa ne letkut menee.

KUVA

7. ja 9. Jarrutehostin
3. Vesiletku
1.sytkän alipaine (ei kiinni ja pitäs mennä imusarjan alle)
2. = ???
4. tulee imusarjasta ( tällä hetkellä liian ohut putki kun liitin meni poikki) menee minne?
5. tulee imusarjasta (joku mötikkä välissä) ??? menee minne?
6. tulee huohottimelta menee minne?
8. kaasuläpän sähkönen mekanismi? vaikuttaako toisen kurkun aukeamiseen?

eli tuossa nyt kuva ja numerot (hieman sekaisin) jos joku noiden perusteella osais kertoa mikä kuuluisi mennä mihinkin (letkut saattavat olla väärän paksuisia yms.) joten kaikki tiedot tervetulleita. aika pulassa noiden kanssa
Imusarjasta menee alunperin ohut letku boxille, eli tässä tapauksessa virranjakajalle. Tämän letkun välissä on tuo mötikka jossa lukee carb ja tuo tekstin puoli pitää olla imusarjaan päin että toimii. Mötikän voi myös poistaa.

Toinen ohut alipaineletku imusarjasta menee ilmanputsarikoppaan alapuolelle imuilman esilämmityksen systeemille, siis tosi ohut muoviletku jossa molemmissa päissä kumiset mutkakappaleet. Tämä letku tulee muistaakseni kiinni imusarjassa samaan haaraliittimeen, johon tulee huohottimelta n.10mm letku.

Nro 2 on lämpöanturi, ei tarvi miettiä sitä jos ei ole alkuperäinen johtosarja paikoillaan.

Kaasuläpän sähkömoottorisysteemi ei vaikuta 2 kurkun avautumiseen.

2 kurkku saa avautumiseen tarvittavan alipaineen kaasarin sisäisestä ilmakanavasta.

Jos ei vieläkään selviä, niin ota uusi kuva jossa ilmanputsarikotelo on poissa. Äkkiseltään näyttäisi että ovat aika päin persettä nyt nuo letkut ja ylimääräistäkin olisi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Elokuu 29. 21:33:39 2006

juu kiitos . on todellakin päin persettä


elikkä nyt tiedän että öljyhuohotin menee imusarjaan jarrutehostimen vasemmalle puolelle lähteekö mihinkään muualle jollain t-haaralla,
ottaako tästä sen imuilman esilämmityksen?

jakaja tarttee sen alipaineen eli letku numero 5. sillä poksilla.

eli loppujen lopuksi pitäis olla 2 letkua missä minulla 5 :D:D + t-haara Kiitos paljon tiedoista ja jos nyt jotain oon taas ymmärtänyt väärin ni oon kyllä väärän auton ostanut.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Elokuu 29. 21:46:14 2006

Tuossa kuvassa ei näy sitä liitintä mihin huohotinletku tulee, mutta se on imusarjaan ruuvattu alumiinikara, jossa on paksumpi sekä ohuempi lähtö samassa. Erillistä haaraa ei ole.

Paksuun huohotin ja ohuesta ilmanputsarikoteloon sille tunnistimelle joka ohjaa alipainetta lämpötilan mukaan kalvosysteemille, mikä kääntelee ilmaläppää. Se tunnistin on siis putsarikotelon pohjassa, siitä jatkaa sitten samanlainen letku edelleen läpän kalvolle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Elokuu 29. 21:59:05 2006

jep huomenna tutkimaan tärkeintä oli nuo kaasarin letkut ekaks ..

se liitin mitä ei näy ni on poikki ja patentilla letku kiinni jotta pääsee töihin.

se liitinhän on kierteillä? pitää jollain saada avattua se ja laittaa 1.6 imusarjasta samanlainen tilalle.

toivottavasti saan kasaan.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Elokuu 29. 22:05:11 2006

Kierteillä joo, voi olla tiukassa koska on kartiokierre. Jos ei muuten lähde niin kavennetulla rautasahan terällä sahaat sisällä olevan pätkän halki kahdesta kohtaa. Uusi osa sitten silikonin kanssa takaisin. Saattaa kyllä olla ettei kannata nähdä vaivaa 10 euron imusarjan takia.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » Ti Elokuu 29. 22:18:32 2006

no mutta hei joku kellä olis 2.0 imusarja eli siis samanlainen kuin kuvissa ylempänä, ni hakumatkan päästä kotkaa ni nopeasti privaa tai soittoa/viestiä : 050-4679657 olis aika kiire kun tuo patentti on aika arveluttava.

Grazzius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Grazzius » To Elokuu 31. 15:30:09 2006

askarruttaa kovasti että toimiiko toinen kurkku ollenkaan ku kiihtyvyys ns pysähtyy n.5000rpm tai jotakin, niin mitenkä pystyn varmistamaan että toka kurkku aukeaa? oisko siihen jotakin konstia itel ei tuu mitään mieleen apu taas kovasti tarpeen muuten auto jo pelaa aika mainiosti.

Vastaa Viestiin