Takalasin lämppäri, liitin irti
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Takalasin lämppäri, liitin irti
Eli ikkunassa olevasta elementistä on revennyt liitin irti mihin johto tulee, milläs sen johdon/liittimen kiinnitän uudestaan?
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Voisin kuvitella että saattaisi onnistua raaputtamalla jostain katkenneen liittimen läheltä lasista vastus puhtaaksi (=paljas metalli) ja sitten vaan tinaa jonkin sopivan paksuisen notkean piuhan siihen kiinni. Ja ei muuta kuin vastaisuudessa varovaisuutta sitten sen tinatun piuhan kanssa...
Näin voisin kuvitella menevän, mutta en ole ikinä kokeillut. Tinattaessa kannattanee käyttää riittävästi juoksutetta että jää hyvin kiinni vastuselementtiin lasin puolelle... Alkuun voi tuntua vaikealta saada tinaa kestämään kiinni, mutta riittävästi lämpöä, niin pitäisi onnistua.
Ja edelleen HUOM! Tämä on vain teoriaa eikä käytännössä kokeiltua.
Näin voisin kuvitella menevän, mutta en ole ikinä kokeillut. Tinattaessa kannattanee käyttää riittävästi juoksutetta että jää hyvin kiinni vastuselementtiin lasin puolelle... Alkuun voi tuntua vaikealta saada tinaa kestämään kiinni, mutta riittävästi lämpöä, niin pitäisi onnistua.
Ja edelleen HUOM! Tämä on vain teoriaa eikä käytännössä kokeiltua.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Kuten sanoin, niin se vaatii paljon lämpöä ja riittävästi juoksutetta että ottaa tommoiseen kiinni. Mutta uskoisin ottavan.
Toinen asia tietysti on jos piuha irrotessaan vie aina palan vastuselementtiä mukanaan... Silloin lienee parasta mällätä tinauksen päälle kuumaliimaa tai ehkä mieluummin epoksia tai hartsia että kestää.
Toinen asia tietysti on jos piuha irrotessaan vie aina palan vastuselementtiä mukanaan... Silloin lienee parasta mällätä tinauksen päälle kuumaliimaa tai ehkä mieluummin epoksia tai hartsia että kestää.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Siihen hommaan myydään jotain ihmetinaakin joissain autotarvikeliikkeissä, joka sulaa n. 60 asteessa. Saattaa olla huonompi idea lämmittää lasia kolvilla tulikuumaksi pieneltä alueelta.
Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Voi olla että ihmetinan myynti on loppu... Tinan pitää nykyään olla lyijytöntä joka tarkoittaa entistä kovempia lämpötiloja. Ja jos jossain tuollaista hyllyssä on, niin tuskin tulee enää lisää.jeddah kirjoitti:Siihen hommaan myydään jotain ihmetinaakin joissain autotarvikeliikkeissä, joka sulaa n. 60 asteessa. Saattaa olla huonompi idea lämmittää lasia kolvilla tulikuumaksi pieneltä alueelta.
Kyllä se lasi pitäisi ihan hyvin kestää kunhan ei talvipakkasella tuota hommaa kokeile... Itse ainakin tinailisin lämpimässä tallissa tai kesällä ulkosalla.
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Aiheesta vähän sivuten. Titääkö kukaan mikä ohjaa tuota takalasin lämmitintä? Eli senhän pitäis toima niin, että kerran painaa lämmittimen katkaisijaa, niin se pysyy itestään niin kauan päällä, kunnes on lämmin ja sammuu itestään.
Ongelmani on että, kun painan katkaisijaa, niin lämmitin ei pysy päällä. Mutta sitten kun pidän katkaisijaa pohjassa, niin lämmitinkin toimii ja valo palaa katkaisijassa sen ajan.
Kokeiltu parilla eri releellä, mikä on siellä sulakerasiassa. Myös toisella katkaisijalla kokeiltu.
Ongelmani on että, kun painan katkaisijaa, niin lämmitin ei pysy päällä. Mutta sitten kun pidän katkaisijaa pohjassa, niin lämmitinkin toimii ja valo palaa katkaisijassa sen ajan.
Kokeiltu parilla eri releellä, mikä on siellä sulakerasiassa. Myös toisella katkaisijalla kokeiltu.
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Ainakin noi omassani toimii (naps valo palaa, lasi lämmin sammuu itestään)magelius kirjoitti:Aiheesta vähän sivuten. Titääkö kukaan mikä ohjaa tuota takalasin lämmitintä? Eli senhän pitäis toima niin, että kerran painaa lämmittimen katkaisijaa, niin se pysyy itestään niin kauan päällä, kunnes on lämmin ja sammuu itestään.
Ongelmani on että, kun painan katkaisijaa, niin lämmitin ei pysy päällä. Mutta sitten kun pidän katkaisijaa pohjassa, niin lämmitinkin toimii ja valo palaa katkaisijassa sen ajan.
Kokeiltu parilla eri releellä, mikä on siellä sulakerasiassa. Myös toisella katkaisijalla kokeiltu.
luulin eka et oli rikki tai jotain..
Ohjausta en tiedä, luultavammin ajastettu rele tmv..

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Quick&dirty fiksaus olisi että otat vaikka jostain ylimääräisen takasumarin katkaisijan ja vaihdat siihen takalasin lämppärin logon... Voilá sinulla on katkaisin joka pysyy pohjassa.magelius kirjoitti:Aiheesta vähän sivuten. Titääkö kukaan mikä ohjaa tuota takalasin lämmitintä? Eli senhän pitäis toima niin, että kerran painaa lämmittimen katkaisijaa, niin se pysyy itestään niin kauan päällä, kunnes on lämmin ja sammuu itestään.
Ongelmani on että, kun painan katkaisijaa, niin lämmitin ei pysy päällä. Mutta sitten kun pidän katkaisijaa pohjassa, niin lämmitinkin toimii ja valo palaa katkaisijassa sen ajan.
Kokeiltu parilla eri releellä, mikä on siellä sulakerasiassa. Myös toisella katkaisijalla kokeiltu.
Okei. Ei korjaa vikaa, vaan hoitaa seurausta. Vähän kuin jättäisi käymättä suihkussa ja lisäisi dödön määrää

Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vanhaa aihetta käyttäen.
Scorpiosta lopetti eilen lopullisesti takalasin lämmitin toimimasta. Samasta napista lämpiää myös peilit. Pari kertaa teki ennen toiminnan loppumista, että meni hetki ennen kuin alkoi kytkimessä palamaan keltainen valo. Ihmettelin jo silloin, että mitä hittoa, mutta kohta valo kuitenkin syttyi. Eilen alkoi sitten tekemään sitä, että kun painaa napista, niin vilahtaa vain keltainen valo nopeasti ja se siitä. Jos kytkintä painaa tosi hitaasti pikku hiljaa, niin keltainen valo palaa kirkkaammin ja aavistuksen pidempään, mutta lämmitin ei jää päälle. Esim. katon sisävalo ehtii hieman himmentyä ikään kuin virta menisi päälle, mutta ei sen enempää. Tuolla tosi hiljaa kytkintä painamalla sain kerran lämppärin päälle, mutta en enää saanut toistettua tätä uudelleen kokeillessa.
Katsoin eilen illalla (kaikki) sulakkeet läpi ja lämmittimen sulake oli silmämääräisesti ehjä (en sitten kuitenkaan sitä tullut mitanneeksi). Sulakerasian sisäkannessa oli hieman kosteutta...
Sitten aloin jo epäillä, että rele on rikki. Kun kytkintä painaa ohjaamosta, niin sulakerasiasta kuuluu naksahdus eli jotain siellä yrittää tapahtua. Otin takalasin lämmittimen rele irti ja ei enää kuulu naksahdusta. Kävin tänään ystävällisessä voorti liikkeessä kokeilemassa uudella releellä ja ei mitään muutosta.
Olisiko vielä jotain ideoita tai muita kokemuspohjaiseen tietoon perustuvia vinkkejä? Voisiko tuo kojetaulun kytkin olla sittenkin rikki, vaikka sulakerasiassa rele naksuukin? Pitää purkaa se seuraavana irti ja mitata.
Scorpiosta lopetti eilen lopullisesti takalasin lämmitin toimimasta. Samasta napista lämpiää myös peilit. Pari kertaa teki ennen toiminnan loppumista, että meni hetki ennen kuin alkoi kytkimessä palamaan keltainen valo. Ihmettelin jo silloin, että mitä hittoa, mutta kohta valo kuitenkin syttyi. Eilen alkoi sitten tekemään sitä, että kun painaa napista, niin vilahtaa vain keltainen valo nopeasti ja se siitä. Jos kytkintä painaa tosi hitaasti pikku hiljaa, niin keltainen valo palaa kirkkaammin ja aavistuksen pidempään, mutta lämmitin ei jää päälle. Esim. katon sisävalo ehtii hieman himmentyä ikään kuin virta menisi päälle, mutta ei sen enempää. Tuolla tosi hiljaa kytkintä painamalla sain kerran lämppärin päälle, mutta en enää saanut toistettua tätä uudelleen kokeillessa.
Katsoin eilen illalla (kaikki) sulakkeet läpi ja lämmittimen sulake oli silmämääräisesti ehjä (en sitten kuitenkaan sitä tullut mitanneeksi). Sulakerasian sisäkannessa oli hieman kosteutta...

Sitten aloin jo epäillä, että rele on rikki. Kun kytkintä painaa ohjaamosta, niin sulakerasiasta kuuluu naksahdus eli jotain siellä yrittää tapahtua. Otin takalasin lämmittimen rele irti ja ei enää kuulu naksahdusta. Kävin tänään ystävällisessä voorti liikkeessä kokeilemassa uudella releellä ja ei mitään muutosta.
Olisiko vielä jotain ideoita tai muita kokemuspohjaiseen tietoon perustuvia vinkkejä? Voisiko tuo kojetaulun kytkin olla sittenkin rikki, vaikka sulakerasiassa rele naksuukin? Pitää purkaa se seuraavana irti ja mitata.