Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 19:45:39 2006
oisiko mitään ideaa tuupata euro foorttiin 3.8v6 SC Thundebirdin mottia keulille?

lupahakemuksia postiin...

vee niiku voima?
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 12. 20:00:41 2006
Saisikohan semmoisen sinne laillisesti?
Tehoahan siinä ei ole kuitenkaan mahdottomasti.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 20:04:15 2006
210hv,427nm

remmarilla...

koneen tilavuus varmaan esteenä

-
Arska
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Viesti
Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 12. 20:36:18 2006
Mikään ei ole esteenä jos moottoritilan tilavuus riittää, harrastus on hyväksi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
MouTine
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja MouTine » Ti Syyskuu 12. 20:48:09 2006
Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.
Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ti Syyskuu 12. 21:10:25 2006
Mites olis 3.4 L V8 1996-99 Taurus SHO:sta? 235hp/312Nm...
Tuollajuttua. Jotain nokkavikaa noissa ollut, mutta etsii sopivasti sisäänajetun padan, josta lastentaudit jo poistuneet.

Koneessa muuten samat mitoitukset (poraus, isku,männät), kuin 2.5L mondeon koneessa...
Ja
tuolla Sitten vielä siitä nokkaviasta lisää. Ilmeisesti nokka-akselin käyttöratas on joissakin koneissa alkanut pyörimään nokka-akselissa ja tuhonnut koneita.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 21:37:40 2006
MouTine kirjoitti:Koneen tilavuus teettää byrokraattisia ongelmia. Helpommalla pääsee kun tekee vaan siitä omavalmistemoottorin näköisen ja keksii tilavuuden päästänsä.
Ei muuten yhtään hullumpi kone-vaihtoehto jatkoa silmällä pitäen... Hmmm...
Arvasin että moutine innostuu

mulla näitä tekniikan vaihto vaihtoehtoja riittää päässä

-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ti Syyskuu 12. 21:50:28 2006
Se kuormuri masukan manuaali aski jota tossa S/C:ssä käytetään vaatii varmaan isomman vian vasaraa Sierran tunneliin...
Mut siihen harrastuksen piikkinhän se menee.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:06:53 2006

mitä vaan harrastuksen puolesta

heh,nyt on hyvää aikaa miettiä minkä motin oman sierran nokalle heittää ensi kesänä kun alkaa armoton talven yli kestävä peltien naputtaminen,onhan noita vaihtoehtoja

-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:09:48 2006
tuli vaan toi SC mieleen siitä kun täällä päin eräs heppu laitto semmosella päihin t5 volvoa niin että raiku

oli siinä volvo mies ihmeissään. tuo vääntö:(427nm) tuntuu hyvältä

-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Ti Syyskuu 12. 22:18:43 2006
tosta koneesta saa vissiin ihan hyvin jerkua kun tekee putkiston uusis. Menevät ihan hyviä aikoja jenkeissä ja saa stroukattua 4.7litrases

-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 22:25:23 2006
ytte kirjoitti:tosta koneesta saa vissiin ihan hyvin jerkua kun tekee putkiston uusis. Menevät ihan hyviä aikoja jenkeissä ja saa stroukattua 4.7litrases

aina vaan paranee

huhhuh...mahtokohan muuten se sc vetää voiton alhaalta vääntävällä remmiahdetulla moottorilla siitä t5 volvosta

ite huomasin pakokaasuahtimen nolouden siinä ku veljen työkaverin neliveto turbo calibra jäi vauhdista kiihdytettäessä sierralle,onneks oli just n.4000rpm mittaris ku alettin vetää,ei paljo boa miettiny ku oikasin oikean jalan

katoin vaa että löikö se calibra liinat kiinni vai mitä?!?!

-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » Ti Syyskuu 12. 23:06:55 2006
hmm..toi Tauruksen v8 kattila lämmittää mieltä ja sitä paitsi se on laillinen toteuttaa

Viimeksi muokannut
vordson, To Syyskuu 14. 11:02:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Syyskuu 12. 23:09:21 2006
vordson kirjoitti:hmm..toi Tauruksen v8 kattila lämmittää mieltä ja sitä paitsi se on laillinen totetuttaa

Niinhä se on

-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Ke Syyskuu 13. 11:06:12 2006
Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.
Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.
-
jive
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja jive » Ke Syyskuu 13. 13:31:18 2006
2.9x1.25 = 3,65. Tuolla sen Tauruksen V8 saisi tuupattua. Taurusta mielestäni saa näillä perinteisimillä eli euro foordi yhteensopivilla padoillakin, joten ei kait se laatikko mikään valtava ongelma voi olla? Duratec V6 on jo kohtuu messevän kokoinen pata ja jos tuo porauksen koko todella on näissä sama, täytyy jopa Tauruksessa tulla ahdasta, jos moista yrittää kangeta konehuoneeseen poikittain

-
pau
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
Viesti
Kirjoittaja pau » Ke Syyskuu 13. 14:56:30 2006
Koskahan tulee eka etuveto Mondeo, jossa olis toi SHO v8 poikittain keulilla, kun askin jakokin sopii
Olis varmaan jo työstämistä, mutta varmasti harvinainen...
p.
-
STOCKMANN
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Syyskuu 13. 22:07:15 2006
Arto65FB kirjoitti:Eipä taida SC:n motti mahtua Sierraan max +20% tilavuutta lisää mukaan. Lisäksi 3.8V6 on kannentiivisteiden osalta surullisenkuuluisa (nimim. yksi sellainen odottaa tallin nurkalla). Sinänsä varsin kevyt kone, vapari 3.8V6 taitaa painaa enintään saman kuin 2.3OHC. Eikös max kone Sierraan ole 2.9*1,2= mitä lienee. En tiedä, menisikö läpi sellainen, että offset-hioisi (mahd. täytehitsaisi) kampuran iskua pienemmäksi jotain 0.2 tuumaa, jolloin tulisi 3.6V6.
Tuo SHO:n Yamaha-motti olisi kieltämättä aika namu. Laatikon kanssa voisi tulla pientä työstämistä, kun sitä on ollut käsittääkseni vain etuvetoisessa Tuhruksessa.
Teettää jokku paremmat tiivisteet mikkä kestäis?luin kyllä siit viasta..leimalle vaan ja sit tuuppa motin sierran keulalle ku leima paprus,ajelee kesän,pistää talviseisontaan, alkup.motti taas vaihtoon ja leimalle seuraavana vuonna

buhuhaahhaa

kyllä sen hauskuuden edestä vaihteleeki konetta

mutta se on laitonta

-
Arto65FB
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Arto65FB » Pe Syyskuu 15. 14:06:23 2006
Noita on vähän paha mennä ostamaan varaosiksi, koska
Fordilla on ollut tohon koneeseen 10 erilaista lohkoa, neljä kampea, neljä täysin erilaista nokkaa, neljää mäntää, kahta eri veiviä, kahta tasapainoakselia (plus ne missä sitä ei ollut ollenkaan ja kahdeksaa eri kantta. Ja tossa ei edes ole mukana toi SC-malli.
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » Pe Syyskuu 15. 16:26:37 2006
elämässä pitää olla haasteita :S
-
FroZ
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja FroZ » Pe Syyskuu 15. 17:38:58 2006
Koneen kokoahan saa kasvattaa 25% ja vielä 10% päälle.. koska silloin vielä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa

Mielestäni bemari poijjaat ovat näin laittaneet e30:seen 3.5 litrasia pannuja. Tosin onko menty 2.5-> 3.4->3.5 reittiä... kuitenkin...
-
Bliz
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja Bliz » Pe Syyskuu 15. 23:23:17 2006
ois kiva saada jostain tämmönen 25% ja 10% päälle paperi. voisin maksaakkin siitä.
bemari hepuille ilmeisesti kaikki on mahdollista...

Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
-
FroZ
- Viestit: 146
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 20:06:35 2002
- Paikkakunta: JKL
Viesti
Kirjoittaja FroZ » La Syyskuu 16. 11:34:54 2006
Tuossa 10% jutussa taitaa eteen vaan tulla se ongelma että pitää löytää kone esmes se karvan verran päälle 3.6 litraa jolla auton leimaa.. ja sen jälkeen kasvattaa sen tilavuutta maks 10% niin auto pysyy "laillisena" neljä litraisena. (ei oo tullu perehdyttyä näihin voortin v-koneisiin.. )
bimmereillähän on samassa lohkossa 3.2 ja 3.5 litraiset mallit. E30:sen raja 25%:lla on n. 3.375 litraa.. ja se ylimääräinen 10% kasvattaa sen sinne noin 3.7 litraan.
-
vordson
- Viestit: 1756
- Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
- Paikkakunta: Hesa - stadika
Viesti
Kirjoittaja vordson » La Syyskuu 16. 20:30:54 2006
FroZ kirjoitti:Koneen kokoahan saa kasvattaa 25% ja vielä 10% päälle.. koska silloin vielä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa

Mielestäni bemari poijjaat ovat näin laittaneet e30:seen 3.5 litrasia pannuja. Tosin onko menty 2.5-> 3.4->3.5 reittiä... kuitenkin...
hmm..jaa että saisi kasvattaa vielä 10% lisää. sittenhän tässä voisi alkaa virittää toden teolla ja katsella vaparilla kympin aikoja

Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää
-
Sierra XR
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sierra XR » Su Syyskuu 17. 8:51:13 2006
pau kirjoitti:Koskahan tulee eka etuveto Mondeo, jossa olis toi SHO v8 poikittain keulilla, kun askin jakokin sopii
Olis varmaan jo työstämistä, mutta varmasti harvinainen...
p.
asiallista suunnittelua...ja mielellään tekniikanvaihtona vanhaan taksi-Mondeoon,takapuskuri noessa SHO pellin alla parkuen!
