Escortin kulutus ja tyhjäkäynti.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Escortin kulutus ja tyhjäkäynti.
Paljonkohan tuo mun käyttis mahtaa kuluttaa bensaa noin suurinpiirtein?
Sit siinä oli pieni ongelma tyhjäkäynnin kanssa, mutta se ratkesi tyhjäkäynti venan vaihdolla.
Sen vaihdon jälkeen tuli sellainen piirre autoon että kun lähestyy risteystä ja painaa kytkimen pohjaan sekä nostaa kaasun pois niin kierrokset jää 1500 ja vasta sitten kun auto pysähtyy niin ne tippuu sinne 900:n.
On aivan sama tekeekö tuon 30 metriä enne vai 5 ennen, sama juttu.
Ja vielä, miten mitataan tuo kaasuläpän asentotunnistin?
Ja miten auto oireilee jos tuo tunnistin ei toimi kunnolla.
Sit siinä oli pieni ongelma tyhjäkäynnin kanssa, mutta se ratkesi tyhjäkäynti venan vaihdolla.
Sen vaihdon jälkeen tuli sellainen piirre autoon että kun lähestyy risteystä ja painaa kytkimen pohjaan sekä nostaa kaasun pois niin kierrokset jää 1500 ja vasta sitten kun auto pysähtyy niin ne tippuu sinne 900:n.
On aivan sama tekeekö tuon 30 metriä enne vai 5 ennen, sama juttu.
Ja vielä, miten mitataan tuo kaasuläpän asentotunnistin?
Ja miten auto oireilee jos tuo tunnistin ei toimi kunnolla.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Escortin kulutus ja tyhjäkäynti.
Mistä ihmeestä ME voidaan tietää mitä SUN auto kuluttaa?wekku kirjoitti:Paljonkohan tuo mun käyttis mahtaa kuluttaa bensaa noin suurinpiirtein?
Mielestäni noin sen kuuluu ollakin. Olettaisin että toikin "vika" tuli kuntoon sillä tyhjäkäynninsäätimellä.wekku kirjoitti: Sit siinä oli pieni ongelma tyhjäkäynnin kanssa, mutta se ratkesi tyhjäkäynti venan vaihdolla.
Sen vaihdon jälkeen tuli sellainen piirre autoon että kun lähestyy risteystä ja painaa kytkimen pohjaan sekä nostaa kaasun pois niin kierrokset jää 1500 ja vasta sitten kun auto pysähtyy niin ne tippuu sinne 900:n.
On aivan sama tekeekö tuon 30 metriä enne vai 5 ennen, sama juttu.
Oireilusta on paha sanoa, koska se menee jollekin fail-safe moodille todennäköisesti jos se on rikki. Se tunnistin on aivan tavallinen potentiometri, eli äärimmäistä nastojen välillä on aina asennosta riippumatta sama resistanssi X kOhm. Keskimmäisestä nastasta toiseen äärimmäiseen nastaa pitäisi resistanssi muuttua kaasua avatessa 0-X kOhm ja toiseen äärimmäiseen päinvastoin X-0 kOhm.wekku kirjoitti: Ja vielä, miten mitataan tuo kaasuläpän asentotunnistin?
Ja miten auto oireilee jos tuo tunnistin ei toimi kunnolla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: Escortin kulutus ja tyhjäkäynti.
No tais tulla vähän väärä sanan valinta.
Eli tarkoitin että paljonko muilla on tuolla ko. moottorilla varustettu auto kuluttanut polttiainetta L/100 km.
Hmm, siis tuo ominaisuus tuli VASTA venttiilin vaihdon jälkeen.
Ok, kiitos tiedota.
Otamma yleismittarin ja mittaamme tunnistimen.
Eli tarkoitin että paljonko muilla on tuolla ko. moottorilla varustettu auto kuluttanut polttiainetta L/100 km.
Hmm, siis tuo ominaisuus tuli VASTA venttiilin vaihdon jälkeen.
Ok, kiitos tiedota.
Otamma yleismittarin ja mittaamme tunnistimen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Meillä olis 1,8 zetec escort farkku, tosin sillä uudemmalla mustakantisella koneella. Se vei normaali nurkka-ajossa koko ajan semmosta 7,6-7,8 sadalle, mutta maantie ajossa pääsi alle 6 litran, kun tuli jotain pidempiä reissuja tehtyä. Emäntä ajoi sillä joskus kotkan meripäiville ja takasin yhteensä 560 km ja ihmettelin kun en saanut tankattua siihen kuin karvan vajaan 30 litraa...
Taloudellisin ford mitä meillä on ollut. Toi nykyinen mondeo sitten viekin kaiken sen minkä escortilla muutamassa vuodessa säästi 
Edit: ja niin, muistelin että meillekin iski joskus samanlainen "vika" eli kierrokset jäi ylös, kun paino kytkimen pohjaan risteystä lähestyttäessä.
Muistaakseni just jotain kaasuläpänasentotunnistimen liitintä putsailin ja vikä hävis, eikä tullut meidän aikana enää takaisin.


Edit: ja niin, muistelin että meillekin iski joskus samanlainen "vika" eli kierrokset jäi ylös, kun paino kytkimen pohjaan risteystä lähestyttäessä.
Muistaakseni just jotain kaasuläpänasentotunnistimen liitintä putsailin ja vikä hävis, eikä tullut meidän aikana enää takaisin.
Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Joo kaasuläpän asentotunnistin on yks mikä kyllä aiheuttaa ton vian.
Jos se ei laske signaalin jännitettä tarpeeks alas tyhjäkäynnillä niin ecu ei osaa asettaa tyhjäkäyntinopeutta.
Mun mielestä se anturi kannattas mitata ihan jännite testillä niin saa varmasti oikean tuloksen.
Eli keskimmäiseen nastaan vaikka neulalla kuoren läpi mittarin toinen johto ja toinen runkoon.
Tyhjäkäynnillä pitäs olla n. 0,5V jännite ja siitä kun painaa hitaasti kaasua niin jännitteen pitäis nousta 0.01V välien kunnes kaasu pohjassa pitäs olla n.4,7V.
Jos tossa matkallakin tulee pienikin "piikki" eli arvo hyppää yhtäkkiä niin anturi on paskana. Samoin kun jos raja-arvot ei pidä paikaansa.
Mittaa toi ensin nin ihmetellään sitte lisää.
Jos se ei laske signaalin jännitettä tarpeeks alas tyhjäkäynnillä niin ecu ei osaa asettaa tyhjäkäyntinopeutta.
Mun mielestä se anturi kannattas mitata ihan jännite testillä niin saa varmasti oikean tuloksen.
Eli keskimmäiseen nastaan vaikka neulalla kuoren läpi mittarin toinen johto ja toinen runkoon.
Tyhjäkäynnillä pitäs olla n. 0,5V jännite ja siitä kun painaa hitaasti kaasua niin jännitteen pitäis nousta 0.01V välien kunnes kaasu pohjassa pitäs olla n.4,7V.
Jos tossa matkallakin tulee pienikin "piikki" eli arvo hyppää yhtäkkiä niin anturi on paskana. Samoin kun jos raja-arvot ei pidä paikaansa.
Mittaa toi ensin nin ihmetellään sitte lisää.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Joo, taytyy mittailla tuo jännite homma.
Yleismittarilla jo vastusarvot mittasinkin.
Kävin äsken tankkaamassa ja ryhdyin pitämään samalla kirjaa litroista ja kilometreistä.
Ajattelin noin 2 vko:n jakson käyttää tuohon.
Yleismittarilla jo vastusarvot mittasinkin.
Kävin äsken tankkaamassa ja ryhdyin pitämään samalla kirjaa litroista ja kilometreistä.
Ajattelin noin 2 vko:n jakson käyttää tuohon.
Viimeksi muokannut wekku, To Syyskuu 28. 23:17:19 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1492
- Liittynyt: Ti Helmikuu 26. 23:08:03 2002
- Paikkakunta: Lohja
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No niin, mittauksia suoritettu.
Lähtöjännite oli 1,01 V ja läppä täysin auki 4,81 V.
Eli tuo lähtöjännite on kyllä sen 0,51 V isompi kun pitäis olla.
Onko normaalia kun laittaa kaasuläpän asentotunnistimen kiinni imusarjaan, niin sitä joutuu hieman kääntämään potikan jousta vastaan että saa ruuvit kiinni?
Saako ECU jotain noupeus tiedon kun tuo tyhjäkäynti laskee vasta kun auto pysätyy.
Ja termari pitää kans vaihtaa kun lämmöt nousee paikallaan melkein puoleen väliin mutta ajaessa laskee siihen sinisen yläreunaan.
Lähtöjännite oli 1,01 V ja läppä täysin auki 4,81 V.
Eli tuo lähtöjännite on kyllä sen 0,51 V isompi kun pitäis olla.
Onko normaalia kun laittaa kaasuläpän asentotunnistimen kiinni imusarjaan, niin sitä joutuu hieman kääntämään potikan jousta vastaan että saa ruuvit kiinni?
Saako ECU jotain noupeus tiedon kun tuo tyhjäkäynti laskee vasta kun auto pysätyy.
Ja termari pitää kans vaihtaa kun lämmöt nousee paikallaan melkein puoleen väliin mutta ajaessa laskee siihen sinisen yläreunaan.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tarkista myös matkamittarivirhe. Jonkinlaista osviittaa saa kun ajaa 10 kilsan matkan ja katsoo matkan kilometritolppien mukaan. GPS on sitten jo hieman tarkempi. Helposti matkamittari heittää sen 5% suuntaan tai toisen ja tästä sitten heittoa kulutukseenkin.wekku kirjoitti: Kävin äsken tankkaamassa ja ryhdyin pitämään samalla kirjaa litroista ja kilometreistä.
Ajattelin noin 2 vko:n jakson käyttää tuohon.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No en nyt viitti vielä niin tarkalle vetää kulutus mittausta..
Ja jos oikein pilkulleen viilataan lukemia niin laitan kunnon kulutusmittarin kiinni.
En sitten tiedä miten tuohon bensamittariin voi luottaa, mutta huolestuttavaa vauhtia se laskee.
Ja jos oikein pilkulleen viilataan lukemia niin laitan kunnon kulutusmittarin kiinni.
En sitten tiedä miten tuohon bensamittariin voi luottaa, mutta huolestuttavaa vauhtia se laskee.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Äläs ny vielä.
Mulla on ainakin ihan samanlaiset arvot korpparissa. En sitte tiedä onko sama ongelma itellä. Sama homma on, että joutuu vähän kiertämään akselia pänniin kun pistää paikkaan. Irrallaan ollessa jännite tippu jo 0,7 hujakoille.

Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No sama juttu mulla.
Irroitin tänään se anturin ja jännite tippui 0,68 V.
Nyt ei enää kierrokset jää ylös mutta ei meinaa pysyä kylmänä tyhjäkäynnillä.
Myös nykimistä ilmenee koneen ollessa kylmä.
Tyhjäkäyntiventtiili toimii ainakin lämpöisenä.
Ja jos lämpöisenä tyhjä käynnillä nykäsee MAF:in piuhan irti niin käynti muuttuu epävakaaksi.
Oliskohan jompi kumpi lämpötila antureista epävakaa.
Irroitin tänään se anturin ja jännite tippui 0,68 V.
Nyt ei enää kierrokset jää ylös mutta ei meinaa pysyä kylmänä tyhjäkäynnillä.
Myös nykimistä ilmenee koneen ollessa kylmä.
Tyhjäkäyntiventtiili toimii ainakin lämpöisenä.
Ja jos lämpöisenä tyhjä käynnillä nykäsee MAF:in piuhan irti niin käynti muuttuu epävakaaksi.
Oliskohan jompi kumpi lämpötila antureista epävakaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
No tosta anturien irti nyppäämisestä ei oikein selviä mitään, koska ecu menee aina siinä tapauksessa vikatilaan ja ottaa oletus asetukset käyttöön.
Oikeestaan ainoa mitä anturin irrottamisella selviää on , että jos käynti EI muutu mitenkään niin ecu on jo vikatilassa. Eli joku antureista ei toimita sille tietoa.
Oikeestaan ainoa mitä anturin irrottamisella selviää on , että jos käynti EI muutu mitenkään niin ecu on jo vikatilassa. Eli joku antureista ei toimita sille tietoa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Hei, sori, ihan OT:na tähän väliin. Mimmonen tuo FDS testikeskus on? Siis sen kuvan oon nähny mitä vilauttelit aikoinaan, mutta tarviiko se esim. 230v seinäsähköä? Tuli sellanen idea mieleen että olisko ideaa jos ottaist sen mukaan vaikka johonkin ens vuoden clubin tapahtumaan? Jotain olematonta korvausta vastaan saisi lukea. Aai..?TeRoK kirjoitti: Mullakin olis toi FDS testikeskus, mutta taitaapi tulla vähän liika matkaa
Mutta jatkakaa nyt itse asiaa...
Kiitos näkemiin, nam.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Jos oikein muistan niin olikohan jossain ohje miten nuo vikakoodit voi purkaa kotikontein.
Huomasin vielä sellaisen ongelman kun kiihdytin motarille, niin täysi kaasulla tuntui että puutuu pikkuisen, mutta kun kaasua nosti aavistuksen niin lähti vetämään nätisti.
Lambda on vaihdettu uuteen noin 2 kk sitten.
Huomasin vielä sellaisen ongelman kun kiihdytin motarille, niin täysi kaasulla tuntui että puutuu pikkuisen, mutta kun kaasua nosti aavistuksen niin lähti vetämään nätisti.
Lambda on vaihdettu uuteen noin 2 kk sitten.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Moutine: On se aika hemmetin iso laitos ja tarvii verkkovirran, mutta kai se tonne korpparin takapenkille just mahtuisi. Eli voishan sen joku kerta ottaa mukaan tapaamiseen niin porukka sais lueskella vikakoodeja.
wekku: Joo on siihen jossain ohjeet millä pystyy ihan jollain led virityksellä lukemaan koodit. En vaan muista missä.
wekku: Joo on siihen jossain ohjeet millä pystyy ihan jollain led virityksellä lukemaan koodit. En vaan muista missä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Ja lisää juttua..
Pitäsköhän tää siirtää projektit osioon
Vaihdoin tänään uuden termarin kun ne lämmöt seilas ihmeellisesti..
Noh, nyt ei enää seilaa niin radikaalisti mutta ei kuitenkaan nouse normaaliin.
Huomasin että jäähdytysjärjestelmässä ei ole ollenkaan painetta vaikka kone käy ja on lämmin.
Kävin hakemassa romikselta jo toisen paisarin korkin mutta ei auttanut.
Paljonkohan järjestelmässä pitää olla painetta??
Tilasin tänään uuden jäähdytysnesteen lämpötilaanturin.
Huomasin muuten että nopeusmittarin vaijerin ja laatikon välissä on anturi.
Varmaankin juuri se nopeuden tunnistus.
Pitäsköhän tää siirtää projektit osioon

Vaihdoin tänään uuden termarin kun ne lämmöt seilas ihmeellisesti..
Noh, nyt ei enää seilaa niin radikaalisti mutta ei kuitenkaan nouse normaaliin.
Huomasin että jäähdytysjärjestelmässä ei ole ollenkaan painetta vaikka kone käy ja on lämmin.
Kävin hakemassa romikselta jo toisen paisarin korkin mutta ei auttanut.
Paljonkohan järjestelmässä pitää olla painetta??
Tilasin tänään uuden jäähdytysnesteen lämpötilaanturin.
Huomasin muuten että nopeusmittarin vaijerin ja laatikon välissä on anturi.
Varmaankin juuri se nopeuden tunnistus.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No vittu joo..
Kulutus on 10L/100 Km.. Ei hyvä..
Tuli väärä anturi, tuli imuilman lämpötunnistin.
Noh, ei siinä mitään, se olikin vaihto listalla.
Havaitsin että kampikammion huohotusvenan jousi oli kuoleentunut.
Vaihdoin ehjän venttiilin ja lämpösenä käyntiin lähtö parani.
Vaikuttais sille että se kaasuläpän asentoanturi ei oo reilassa.
Töissä oli juttua että sen vois tehä ite.
Kulutus on 10L/100 Km.. Ei hyvä..
Tuli väärä anturi, tuli imuilman lämpötunnistin.
Noh, ei siinä mitään, se olikin vaihto listalla.
Havaitsin että kampikammion huohotusvenan jousi oli kuoleentunut.
Vaihdoin ehjän venttiilin ja lämpösenä käyntiin lähtö parani.
Vaikuttais sille että se kaasuläpän asentoanturi ei oo reilassa.
Töissä oli juttua että sen vois tehä ite.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No ei se kyl ole sama ainakaan eskossa.
Tai siis arvot on samat mutta liitin ei käy ristiin,
ja ilmaanturin päätä ei ole suojattu samallalailla kun nesteanturin päätä.
Voin vaikka ottaa pari kuvaa todisteeksi.
Ai niin, muistan nähneeni Ford clubin sivuilla jossain vaiheessa vastusarvot
noille lämpötunnistimille tietyille lämpötiloille, mutta en löytänyt niitä enää.
Ethän TeroK sattuis muistamaan sitä topikkia missä ne on??
Tai siis arvot on samat mutta liitin ei käy ristiin,
ja ilmaanturin päätä ei ole suojattu samallalailla kun nesteanturin päätä.
Voin vaikka ottaa pari kuvaa todisteeksi.
Ai niin, muistan nähneeni Ford clubin sivuilla jossain vaiheessa vastusarvot
noille lämpötunnistimille tietyille lämpötiloille, mutta en löytänyt niitä enää.
Ethän TeroK sattuis muistamaan sitä topikkia missä ne on??
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Voi vittu saatana!
Vaihoin imuilman lämpöanturin ja resetoin ECU:n.
Mentiin ojasta suohon..
Huomasin samalla että bensanpaineen säätimen O-rengas vuotaa, tuli sitten vaihdettua sekin.
Kävin resetoinnin jälkeen ajamassa noin 20 min lenkin ja ei enää toimi täys kaasulla..
Huomenna meen bosch carservicelle josko ne pystyis lukemaan vikakoodit..
Missäs muuten se testipistoke oikein sijaitseen?
Ja paljonko tuossa pitäis olla bensanpaineet?
Vaihoin imuilman lämpöanturin ja resetoin ECU:n.
Mentiin ojasta suohon..
Huomasin samalla että bensanpaineen säätimen O-rengas vuotaa, tuli sitten vaihdettua sekin.
Kävin resetoinnin jälkeen ajamassa noin 20 min lenkin ja ei enää toimi täys kaasulla..
Huomenna meen bosch carservicelle josko ne pystyis lukemaan vikakoodit..
Missäs muuten se testipistoke oikein sijaitseen?
Ja paljonko tuossa pitäis olla bensanpaineet?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Joo niinhän se tais korppareissakin olla, että anturin pää oli toisessa suojattu. Arvot on kyllä samat.
http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... +venttiili
Tuolla oli ne arvot.
Onko eskoissa siis testitöpseli kuskin puolella? Korpparissa ainakin on abs testitöpseli kuskin puolella ja ecun testitöpseli hanttarin puolella akun vieressä. Molemmat samannäkösiä.
http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... +venttiili
Tuolla oli ne arvot.
Onko eskoissa siis testitöpseli kuskin puolella? Korpparissa ainakin on abs testitöpseli kuskin puolella ja ecun testitöpseli hanttarin puolella akun vieressä. Molemmat samannäkösiä.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Joopa, joo..
Paineet on 1,9 bar oli alipaineletku kiinni tai ei..
Otin siitä paineesäätimen vierestä paluuletkun irti, eikä sieltä tule bensaa missään vaiheessa vaikka antaa kaasua.
Oliskohan säädin jumissa.
Mutta jos säädin ei aukeasi yhtään niin eikös bensanpaineitten pitäis olla silloin ihan tapissa?
Käytin ton säätimen irti, eikä se kara ainakaan jumissa ole, hyvin liikkuu.
Eli pumppu ei jaksa ilmeisesti tuottaa enämpää painetta kun tuo 1,9 bar.
En oo vielä kerenny kattelemaan auton alle, että missä se pumppu pitää majaansa.
Motonetissä pumpun hinta 74€.
Pitänee pistää tilaukseen.
Paineet on 1,9 bar oli alipaineletku kiinni tai ei..
Otin siitä paineesäätimen vierestä paluuletkun irti, eikä sieltä tule bensaa missään vaiheessa vaikka antaa kaasua.
Oliskohan säädin jumissa.
Mutta jos säädin ei aukeasi yhtään niin eikös bensanpaineitten pitäis olla silloin ihan tapissa?
Käytin ton säätimen irti, eikä se kara ainakaan jumissa ole, hyvin liikkuu.
Eli pumppu ei jaksa ilmeisesti tuottaa enämpää painetta kun tuo 1,9 bar.
En oo vielä kerenny kattelemaan auton alle, että missä se pumppu pitää majaansa.
Motonetissä pumpun hinta 74€.
Pitänee pistää tilaukseen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Eivätpä saaneet vikokoodeja luetuks huollossa.
Ite tekaisin sen ledi hommelin ja sain koodeja ulos.
En sit tiedä tulkitsinko oikein mutta ei sieltä tullu ulos kun 21, 21, 10 ja 21.
Ei muuta.
Eikös se niin mennyt että ne pitkät on kymmeniä ja sen perään lyhyitä.
Mulla tuli vaan 3 pitkää eli ilmeisesti tuo 21 jos tulkitsin oikein.
Ite tekaisin sen ledi hommelin ja sain koodeja ulos.
En sit tiedä tulkitsinko oikein mutta ei sieltä tullu ulos kun 21, 21, 10 ja 21.
Ei muuta.
Eikös se niin mennyt että ne pitkät on kymmeniä ja sen perään lyhyitä.
Mulla tuli vaan 3 pitkää eli ilmeisesti tuo 21 jos tulkitsin oikein.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Kävin heittämässä 30 km koeajolenkin ja purin taas koodit ECU:sta.
Nyt tuli taas erilainen rimpsu, putosin kyllä kärryiltä.
Tuolla olis videon pätkä koodista jos joku viitsisi tulkata mitä se vilkuttelee.
http://www.kolumbus.fi/huotari.vesa/koodi.mpg
Eka on kolme pitkää ja toinen 19, sen jälkeen tipuin rattailta.
Nyt tuli taas erilainen rimpsu, putosin kyllä kärryiltä.
Tuolla olis videon pätkä koodista jos joku viitsisi tulkata mitä se vilkuttelee.
http://www.kolumbus.fi/huotari.vesa/koodi.mpg
Eka on kolme pitkää ja toinen 19, sen jälkeen tipuin rattailta.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
No ton fds käytön perusteella väittäisin seuraavaa. Toi alussa oleva nopea välähtely meinaa vaan testin alkua. Sitten tulee hitaat koodit:
33=Moottorin lämpötila-anturi:jännite liian alhainen (katoin tossa aiemmin väärää moottorimallia kun väitin 21 koodia täksi)
11=järjestelmä kunnossa. Tai sitten se tarkottaa 10= erotuskoodi jonka jälkeen kuuluu painaa hetkellisesti kaasu pohjaan.
Nopeat koodit:
86=ei käytössä
21=sytytyssignaali viallinen (PIP)
11=järjestelmä kunnossa
Ja nämä tulee kahteen kertaan niinkuin fds:kin.
Teetkö ton testin virrat päällä vai auto käynnissä?
Kannattaisi tehdä molemmat testit. Tulee eri tulokset.
Ja oletko painanut kaasua kun testi käskee
33=Moottorin lämpötila-anturi:jännite liian alhainen (katoin tossa aiemmin väärää moottorimallia kun väitin 21 koodia täksi)
11=järjestelmä kunnossa. Tai sitten se tarkottaa 10= erotuskoodi jonka jälkeen kuuluu painaa hetkellisesti kaasu pohjaan.
Nopeat koodit:
86=ei käytössä
21=sytytyssignaali viallinen (PIP)
11=järjestelmä kunnossa
Ja nämä tulee kahteen kertaan niinkuin fds:kin.
Teetkö ton testin virrat päällä vai auto käynnissä?
Kannattaisi tehdä molemmat testit. Tulee eri tulokset.
Ja oletko painanut kaasua kun testi käskee
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 1242
- Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
- Paikkakunta: Loimaa
Korpparissa ainakin painetaan virrat päällä testissä kaasua ja auto käynnissä testissä jarrua.
Koodit mulla on tommosessa kirjasessa joka on fordin maahantuojalta joskus saatu. Siinä on -94 asti eri automallien tekniset tiedot sun muuta
sekä noi vikakoodit.
niitähän on kolmea erilaista:
-2 numeroiset testauskoodit
2,4/2,9 EEC-IV/EFi- Moottorit 83 US saastenormilla ja 1.8 CVH CFI moottorit
-2numeroiset testauskoodit
Kaikki EEC-IV/EFi moottorit ja 1.8 litran dieselmoottori paitsi 2,4/2,9 83 us saastenormilla
-3 numeroiset testauskoodit
2,9 V6 24V ja 1,6/1,8/2,0 Dohc 16V SEFI
Koodit mulla on tommosessa kirjasessa joka on fordin maahantuojalta joskus saatu. Siinä on -94 asti eri automallien tekniset tiedot sun muuta
sekä noi vikakoodit.
niitähän on kolmea erilaista:
-2 numeroiset testauskoodit
2,4/2,9 EEC-IV/EFi- Moottorit 83 US saastenormilla ja 1.8 CVH CFI moottorit
-2numeroiset testauskoodit
Kaikki EEC-IV/EFi moottorit ja 1.8 litran dieselmoottori paitsi 2,4/2,9 83 us saastenormilla
-3 numeroiset testauskoodit
2,9 V6 24V ja 1,6/1,8/2,0 Dohc 16V SEFI
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Ok, täytyy tehä tuo testi uudelleen kummallakin tavalla.
Kaivelin tuossa äsken takapenkin alusta ja joku on joskus leikannu sen pumpun päällä olevan reijän isommaksi, joten pystyn vaihtamaan pumpun ilman tankin irroitusta.
Kätevää.
Tuohon eskoon on vaihdettu bensansuodatin.
Ei vaan ole orkkis kun on pienempi ulkomitoiltaan eikä ole kiinnitetty siihen telineeseen mikä on siinä raidetangon yläpuolella.
Eli ei kait tuolla järjestemässä ole muita suodattimia kuin tuo.
Pitänee vaihtaa sekin samalla kun vaihtaa pumpun.
Kaivelin tuossa äsken takapenkin alusta ja joku on joskus leikannu sen pumpun päällä olevan reijän isommaksi, joten pystyn vaihtamaan pumpun ilman tankin irroitusta.

Kätevää.
Tuohon eskoon on vaihdettu bensansuodatin.
Ei vaan ole orkkis kun on pienempi ulkomitoiltaan eikä ole kiinnitetty siihen telineeseen mikä on siinä raidetangon yläpuolella.
Eli ei kait tuolla järjestemässä ole muita suodattimia kuin tuo.
Pitänee vaihtaa sekin samalla kun vaihtaa pumpun.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
No niin, eihän se Motonetin pumppu sinne käynyt,
oli puoli senttiä liian lyhyt ja liittimet erilaiset.
Mutta vika kuitenkin löytyi, vanhan pumpun ja paineputken välinen kumitiiviste oli pullahtanut osittain pois paikoiltaan.
Laitoin tiivisteen takaisin paikoilleen ja katsos vaan paineet nousi ja auto rupes pelaamaan kunnolla.
Kiitoksia vaan TeRoKille ja muille vastanneille avusta.
Tosin vielä on se lämpöjen seilaus ongelma, mutta maanataina menee mittarin anturi vaihtoon.
oli puoli senttiä liian lyhyt ja liittimet erilaiset.
Mutta vika kuitenkin löytyi, vanhan pumpun ja paineputken välinen kumitiiviste oli pullahtanut osittain pois paikoiltaan.
Laitoin tiivisteen takaisin paikoilleen ja katsos vaan paineet nousi ja auto rupes pelaamaan kunnolla.
Kiitoksia vaan TeRoKille ja muille vastanneille avusta.
Tosin vielä on se lämpöjen seilaus ongelma, mutta maanataina menee mittarin anturi vaihtoon.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82