OHC is tyhjäkäynti ja "huippukierrokset"

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

OHC is tyhjäkäynti ja "huippukierrokset"

Viesti Kirjoittaja cruiseri » To Syyskuu 28. 19:10:30 2006

Ei voi enää käsittää, mikä tuota vaivaa....

Elikkäs is koneen tyhjäkäynti ei ole tasasta, vaan vaeltelee 800rpm +-200

Ilmavuotoja ei ole, tutkittu koko konehuone moneen kertaan.
Sytkät kohillaan.
Seokset pitäs olla kohillaan, säädelty...
Tyhjäkäyntiventtiili tsydeemi putsattu.

Mutta ei vaan tasotu toi tyhjäkäynti... Minuutin verran käytyään kone alkaa välillä käydä ihan nättiäkin tyhjäkäyntiä, mutta pahimmillaan se on kun esim. jarruttaa liikennevaloihin, meinaa sammua, ja sen jälkeen kierrokset saattaa pompata hetkellisesti reilusti yli tonnin, sit alkaa taas tasottua pikkuhilkaa...

Ideoita? :roll:
Viimeksi muokannut cruiseri, Su Lokakuu 1. 23:04:39 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Syyskuu 28. 20:01:22 2006

Jos seokset todella ovat kohdallaan, niin kannattaa hiukan nostaa perusjoutokäyntiä. Säätely ja säätäminen on 2 eri asiaa. Paljon ajetuissa saattaa joutua tiukkaamaan ilmamäärämittarin vieteriä yhden pykälän.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Syyskuu 28. 21:05:18 2006

EIHÄN jarrutehostimen kalvo ois puhki? mut se varmaan näkyis kyl pakokaasutestissä

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Syyskuu 30. 13:03:23 2006

yksi mitä voit viellä kokeilla niin otat tyhjäkäynti venttiiilin pistokkeen irti ja säädät kaasuläpän ruuvista sopivan tyhjäkäynnin. Jos käy tasaista niin vika edelleen tyhjäkäynnin säätimessä.

Tyhjä käynti venttiilin kun putsaat niin se pitäisi purkaa kokonaan sieltä prässätyn kannen kautta. Reiìstä törkkimällä tuskin saa tarpeeksi poistettua karstaa tiiviste pinnoilta.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » La Syyskuu 30. 22:36:46 2006

Saakos sen kannen vielä ehjänä takaisin ja tiiviiksi, vai onko mission impossible

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Syyskuu 30. 22:49:48 2006

Kyllä sinne pitää laittaa jotain räkää väliin. Mielenkiintoista on se, että kun yhdestä tsetekistä tuota ventiiliä putsasin, niin se päätytulppa ei ollut tiivis tehtaan jäljiltä. Sieltä välistä valui liuotinta ulos kun lutrailin. Saisi se kai tiivis olla, siihen venttiiliin vetäsin tiivistesilikonit saumaan ulkopuolelle.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Su Lokakuu 1. 23:07:52 2006

Dodih, jatketaas samaan topicciin...

Elikkäs miten paljon tuollasen is koneen kuuluis ottaa kierroksia?
Tuolla meikäläisen koneella, joka on peltisatsia lukuunottamatta täysin vakio, "elämä" loppuu ajaessa täysin 4000-4500 kierroksen kohdalla, sen ylemmäs on turha vedättää, kun se ei todellakaan vedä siellä...

Onko normaalia? Ja mitenkäs ylhäällä tuossa on rajoitin?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Lokakuu 1. 23:11:02 2006

eihän ole nokka-akseli kulunut pilalle?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 1. 23:20:44 2006

Nokan ajoitus?
Jäsen #606

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Ma Lokakuu 2. 11:50:17 2006

cruiseri kirjoitti: "elämä" loppuu ajaessa täysin 4000-4500 kierroksen kohdalla, sen ylemmäs on turha vedättää, kun se ei todellakaan vedä siellä...
Paskainen ilmamäärämittarin anturi tekee tuota. En muista minkälainen systeemi IS:ssä on, mutta Volkkarin koneessa loppui veto juuri noin. Puhdistusspray auttaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Lokakuu 2. 12:11:19 2006

Miku kirjoitti:
cruiseri kirjoitti: "elämä" loppuu ajaessa täysin 4000-4500 kierroksen kohdalla, sen ylemmäs on turha vedättää, kun se ei todellakaan vedä siellä...
Paskainen ilmamäärämittarin anturi tekee tuota. En muista minkälainen systeemi IS:ssä on, mutta Volkkarin koneessa loppui veto juuri noin. Puhdistusspray auttaa.
L-jetronic tyylinen jousikuormitteinen läppä joka ajaa diagrammia. Ei kuumalanka-tyyppinen MAF, eikä kalvo-tyyppinen MAP.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Ma Lokakuu 2. 17:27:23 2006

No se nokkakeppi kyllä kilkuttelee siihen malliin, ettei se uutta vastaava ole... :?
Toivottavasti nyt siinä ei vika olis, ei jaksais alkaa laittaa :lol:

Pitänee tarkastella toi vkloppuna...

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » La Lokakuu 7. 19:08:05 2006

Ei perkele, jotain häikkää tuos on...
Kävin tänään varaosiks kattomas yhtä is sierraa, niin se kyllä lähtee ihan eritavalla kun tuo oma... :cry:

Voisko toi pakosarja ja putkisto vaikuttaa huonompaan suuntaan? Kun paikoillaan on peltisarja ja 2½" putkisto :roll:

Huomenna pitää niitten nokan ajotusten kimppuun hyökätä viel... :?

tinpe
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Kesäkuu 23. 22:12:39 2004

Viesti Kirjoittaja tinpe » Su Lokakuu 8. 11:09:47 2006

Tuosta jarrutehostimesta tuli mieleen, pari kertaa tullu vastaan semmonen että imee ylimäärästä ilmaa tehostimen ja pääsylinterin välistä. Siellä on tiiviste joka tiivistää tehostimelta tulevan tangon ja rikki mennessään laskee sitten ilmaa koneeseen ja ei sitten toimi..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Lokakuu 8. 13:45:56 2006

cruiseri kirjoitti:Ei perkele, jotain häikkää tuos on...
Kävin tänään varaosiks kattomas yhtä is sierraa, niin se kyllä lähtee ihan eritavalla kun tuo oma... :cry:

Voisko toi pakosarja ja putkisto vaikuttaa huonompaan suuntaan? Kun paikoillaan on peltisarja ja 2½" putkisto :roll:

Huomenna pitää niitten nokan ajotusten kimppuun hyökätä viel... :?
Kannattaa huomioida että Scorpioiden koneet on yleensä ajettu paljon. sierroilla nyt ei kukaan kehtaa vastaavia kilometrimääriä ajaa, joten niistä löytyy usein parempia koneita. Myös iS sierran perävälitys on tiheämpi.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Su Lokakuu 8. 15:18:06 2006

tinpe kirjoitti:Tuosta jarrutehostimesta tuli mieleen, pari kertaa tullu vastaan semmonen että imee ylimäärästä ilmaa tehostimen ja pääsylinterin välistä.
Jeps, "tuttu juttu", sieltähän se ilmaa veti... Se on nyt tiivistetty...

Ja tuolla koneella on ajettu muistaakseni 260tkm, ja se on pitkän linjan foorumilaisen entisestä autosta, joten... :lol: Nojoo, tiedä sitten tuon koneen kunnosta, pitäs mittailla puristukset ja ohivuodot, ja kattoo ne ajotuksetkin...

Mites muuten sytkän ajotukset tuollasessa, perusennakko?
Näyttäs olevan apatiarallaa 20astetta nyt, liikaa???

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Lokakuu 8. 16:05:20 2006

Ei taida muistaakseen ollakuin 12astetta tehtaan arvo jos oikein muistan.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin