Cometic ja kannenpulttien kiristysmomentti (OHC)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Cometic ja kannenpulttien kiristysmomentti (OHC)
Tiedoilla olisi kiire. Pultit ovat tiheäkantaiset originaalit.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
on kiinni jo, eikai se mitää haittaa jos se vaa ulos vuotaa, ku ei sisällä mee sekasi
Kunnon koneissa pitää pieniä öljyvuotoja ollakkin.
(kauankohan tässä menee jos sen huomena sais tulille, että tulee taas jonkun sortin mossahdus...) 
Lohko prakaa varmaan seuraavaksikin, on 92mm 205 lohko jossa ei ole betonia. Toivottavasti nyt kestää kumminkin.




Lohko prakaa varmaan seuraavaksikin, on 92mm 205 lohko jossa ei ole betonia. Toivottavasti nyt kestää kumminkin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Olafu ei turhia tumpeloi kun on uus mosa kasassaolafu kirjoitti:on kiinni jo, eikai se mitää haittaa jos se vaa ulos vuotaa, ku ei sisällä mee sekasiKunnon koneissa pitää pieniä öljyvuotoja ollakkin.
![]()
(kauankohan tässä menee jos sen huomena sais tulille, että tulee taas jonkun sortin mossahdus...)
Lohko prakaa varmaan seuraavaksikin, on 92mm 205 lohko jossa ei ole betonia. Toivottavasti nyt kestää kumminkin.

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Noinkohan on yhtään pyöreää sylinteriä noilla momenteilla...kynsi kirjoitti:Omassa vetasin kiristykset moneen kertaan, kun ei alkanut pitään. Oljyt alkoi pysyä kirkkaina, kun avain naksahteli 140nm korvilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vetäsin tunti sitten tuon itsesyttyvän OHC:n Cometicin momenttiin. Hissukseen 45nm, 65nm, 85nm ja 105nm. Puoli tuntia ja uudelleen 105nm; ilman löysäämistä kiristyivät vielä 5-10 astetta. Ja dödöä on välissä.
Saa nähdä mitä kestää...
Se kuparidödön käyttö olisi auttanut (ehkä) tuohon olafun nesteprobleemiin.
Saa nähdä mitä kestää...
Se kuparidödön käyttö olisi auttanut (ehkä) tuohon olafun nesteprobleemiin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tosta coppergasketin käytöstä on montaa mieltä, toiset käyttää toiset ei, toiset vasta uudelleen käytön yhteydessä.jjs kirjoitti:Vetäsin tunti sitten tuon itsesyttyvän OHC:n Cometicin momenttiin. Hissukseen 45nm, 65nm, 85nm ja 105nm. Puoli tuntia ja uudelleen 105nm; ilman löysäämistä kiristyivät vielä 5-10 astetta. Ja dödöä on välissä.
Saa nähdä mitä kestää...
Se kuparidödön käyttö olisi auttanut (ehkä) tuohon olafun nesteprobleemiin.
100-110nm momentti pitää riittää. Jos ne kuuluisat perusasiat on kunnossa, toimiihan se.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Katsotaan kuin käy. Eli mikä mahdollinen haitta voi seurata copperin suihkimisesta?SHR kirjoitti:Tosta coppergasketin käytöstä on montaa mieltä, toiset käyttää toiset ei, toiset vasta uudelleen käytön yhteydessä.jjs kirjoitti:Vetäsin tunti sitten tuon itsesyttyvän OHC:n Cometicin momenttiin. Hissukseen 45nm, 65nm, 85nm ja 105nm. Puoli tuntia ja uudelleen 105nm; ilman löysäämistä kiristyivät vielä 5-10 astetta. Ja dödöä on välissä.
Saa nähdä mitä kestää...
Se kuparidödön käyttö olisi auttanut (ehkä) tuohon olafun nesteprobleemiin.
100-110nm momentti pitää riittää. Jos ne kuuluisat perusasiat on kunnossa, toimiihan se.
105nm en meinaa ylittää, ja kuuluisat perusasiat lienevät nyt paremmin kohdillaan. Tyytyväinen en ole mutta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Omakohtaista kokemusta cometik plus coppergasket ei ole koska ei tarvinnu avata, mutta epäilen joidenkin ajattelevan että pinnat tuhraantuu kun se jämähtää kiinni, ilman mömmöä pinnat jäisi kliinimmäksi. Jos tivaria käyttää uudelleen ja aina suihkii mömmöä, tulisko siitä jotain lieveilmiöitä. En osaa muuta sanoa tältä istumalta.jjs kirjoitti:Katsotaan kuin käy. Eli mikä mahdollinen haitta voi seurata copperin suihkimisesta?SHR kirjoitti:Tosta coppergasketin käytöstä on montaa mieltä, toiset käyttää toiset ei, toiset vasta uudelleen käytön yhteydessä.jjs kirjoitti:Vetäsin tunti sitten tuon itsesyttyvän OHC:n Cometicin momenttiin. Hissukseen 45nm, 65nm, 85nm ja 105nm. Puoli tuntia ja uudelleen 105nm; ilman löysäämistä kiristyivät vielä 5-10 astetta. Ja dödöä on välissä.
Saa nähdä mitä kestää...
Se kuparidödön käyttö olisi auttanut (ehkä) tuohon olafun nesteprobleemiin.
100-110nm momentti pitää riittää. Jos ne kuuluisat perusasiat on kunnossa, toimiihan se.
105nm en meinaa ylittää, ja kuuluisat perusasiat lienevät nyt paremmin kohdillaan. Tyytyväinen en ole mutta...
-
- Ylläpitäjä
Sama tiiviste neljättä kertaa... kop kop hehee.Jari H kirjoitti:Noinkohan on yhtään pyöreää sylinteriä noilla momenteilla...kynsi kirjoitti:Omassa vetasin kiristykset moneen kertaan, kun ei alkanut pitään. Oljyt alkoi pysyä kirkkaina, kun avain naksahteli 140nm korvilla.
Pakko siellä on olla pyöreet pytyt olla, kun ottaa tuo vielä samalla vanhalla tiivisteellä 192 loppuja vartilla.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Kiristin yhteensä 3 kertaa kylmänä (kaikki ennen käynnistystä) uudelleen 105nm:ään (suoraan vetoa, ei löysäystä ensin), meni siis ensin 5-10ast., 2 viimeistä ehkä asteen pari eli juuri havaittavan määrän; liikahdus ja -naks-.
Nyt on lämmityskäytetty, jäähtyköön huomiseen iltaan ja tarkistus vielä. Ajattelin tehdä senkin ilman löysäystä.
Nyt on lämmityskäytetty, jäähtyköön huomiseen iltaan ja tarkistus vielä. Ajattelin tehdä senkin ilman löysäystä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Hurjalle tuntuu prossat.glue kirjoitti:Onko kaikilla nyt sitten ne arpin rasvat vaiko moottoriöljyt välissä?
Toi 140nm öljyllä on kuitenkin melkein sama kun 110nm arp rasvalla jos arpin sivujen 20% sääntöä kunnioitetaan (joojoo ei ole kun 132.. )?
Öljyt välissä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Vedin nyt sitten pultti kerrallaan, auki, ja kiinni 110nm.
Ihan tuhottoman kireälle ja-tai monasti ei kannattane kiristää; tuossa tiivisteessä pitäisi hieman lämpölaaj. ja liikevaraa jäädä, eli ei ihan lyttyyn koko systeemiä.
Kesti nyt sitten katsastusreissun jo; yli 50km. Vau.
Ihan tuhottoman kireälle ja-tai monasti ei kannattane kiristää; tuossa tiivisteessä pitäisi hieman lämpölaaj. ja liikevaraa jäädä, eli ei ihan lyttyyn koko systeemiä.
Kesti nyt sitten katsastusreissun jo; yli 50km. Vau.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe