Mondeo GT -97 ongelmat mittaristossa ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Mondeo GT -97 ongelmat mittaristossa ?
Missä on mahdollisesti vika eli onko jollakulla muulla Mondeon omistajalla ollut samaa ongelmaa. Nopeusmittari lopettaa toiminnan aina aika ajoin ja samalla mittaristoon syttyy bensan merkkivalo. Vika ilmenee aina silloin tällöin ja katoaa taas ja ilmestyy satunnaisesti. (Onkohan kyseessä jokin kosketushäiriö tai muu vastaava?) Ilmoitelkaa jos jollakulla on tietoa tai omaa kokemusta vastaavasta viasta sähköpostilla
kartsu76@luukku.com
Kiitokset
kartsu76@luukku.com
Kiitokset
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Tänään teki sitten tuo oma mondeon ensimmäisen kerran tuo, että alkoi mittaristo temppuilemaan.
Onko joku korjannut omasta mondeostaan mittariston itse? jos on ,niin voisitko laittaa tänne vahän neuvoja korjaukseen.
Niin ja oireet on juuri samat, kuin tuossa ensimmäisessä viestissä ja auto on vm-97 2.0 GT mondeo.

Onko joku korjannut omasta mondeostaan mittariston itse? jos on ,niin voisitko laittaa tänne vahän neuvoja korjaukseen.
Niin ja oireet on juuri samat, kuin tuossa ensimmäisessä viestissä ja auto on vm-97 2.0 GT mondeo.
Viimeksi muokannut HaV, Ke Lokakuu 4. 17:31:56 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Ylläpitäjä
Ilmeisesti kukaan ei ole koskaan nähnyt mondeon mittariston korjausta? Kävin paikallisella fordilla ja sielläkin ihmettelivät ko. mittaristo ongelmaa. Eivät ole kuulemma koskaan ennen kuulleet moisesta viasta.
No minä nyt purin mittariston irti ja lähen tekulle tinailemaan liitoksia.. Saa nähä toimiiko tuo mittaristo enää koskaan
Jos jollakin on tietoa mikä komponentti siitä mittaristosta menee, niin laita tietoa tulemaan..
-Harri-
No minä nyt purin mittariston irti ja lähen tekulle tinailemaan liitoksia.. Saa nähä toimiiko tuo mittaristo enää koskaan

Jos jollakin on tietoa mikä komponentti siitä mittaristosta menee, niin laita tietoa tulemaan..
-Harri-
-
Menee vähän OffTopic, mutta eikös tän clubin yks juju oo se että ohjeet annetaan tähän kaikkien jäsenten nähtäväksi, eikä vain jollekin yhdelle emailiin.....HaV kirjoitti:...niin voisitko laittaa minulle vahän neuvoja korjaukseen joko YV:llä tai siten suoraan mailiin harriv@luukku.com
-
- Ylläpitäjä
No voi että kun on taas yhdellä vaikeeta. Tietenkin ne ohjeet voi ja pitääkin laittaa tänne palstalle kaikkien nähtäväksi. Laitoin vain maili osoitteeni siksi, että jos jollain olisi laittaa ko. asiasta kuvia.Jekki kirjoitti:Menee vähän OffTopic, mutta eikös tän clubin yks juju oo se että ohjeet annetaan tähän kaikkien jäsenten nähtäväksi, eikä vain jollekin yhdelle emailiin.....HaV kirjoitti:...niin voisitko laittaa minulle vahän neuvoja korjaukseen joko YV:llä tai siten suoraan mailiin harriv@luukku.com
Tässäpä vähän ohjeistusta siitä mitä tein omalle mittaristolle ( En ota kyllä vastuuta, että oliko tämä sitten 100% oikea toimenpide )
No joka tapauksessa minä otin autostani mittariston irti ja purin sen vielä osiksi. Nopeusmittarin piirilevyltä löytyi yksi vastus jossa oli kylmäjuotos. ( R2 220 ohm ) Tinasin kylmäjuotoksen irti ja mittasin vastuksen. Vastus oli kunnossa, joten ei muuta kuin huolellinen tinaus ja mittaristo takaisin paikalleen.
Ennen tuota korjausta mittaristo pätki noin 2 min välein ja nyt tuon tinailun jälkeen kun kasasin mittariston ja kävin ajamassa n. 40 km testin, niin mittaristo ei pätkinyt kertaakaan. No toivottavasti se vika oli sitten tuossa vastuksessa

-Harri-
-
- Ylläpitäjä
-
- CRSC jäsen 2016
-
Re: Mondeo GT -97 ongelmat mittaristossa ?
Sellanen tuli mieleen kun omasta mondeosta mittaristoa näpläsin tänään niin siellä on niitä tyhjiä valokantojen paikkoja oikeessa alakulmassa mittaristossa joku "sport" teksti siel näky valoo vasten sit se jos lyö tyhjää ni syttyy valo. yms. mitäs kun niihin lykkis niitä valokantoja ku ovat nyt tyhjiä ni palaaks ne siel sit vai eivät edes syty jos niitä "lisävarusteita" ei oo.?

Edit: Vähä väärään paikkaan ehkä emt.

Edit: Vähä väärään paikkaan ehkä emt.

Kaarat:
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
Ford Consul coupe 2.0 -72
Ford Granada gl 2.0 -82
Ford sierra 2.0 -89 Ex
Ford mondeo -96
Jäsen#1774.
-
- Viesti:
Re: Mondeo GT -97 ongelmat mittaristossa ?
-01 Focuksessa oli pari vuotta sitten sama ongelma, eli kesken ajon mirttari lakkasi toimimasta, bensamittari tipahti nollaan ja bensavalo syttyi (juuri tankattu). Vika oli bensatankin alla (tai kyljessä, en muista) olevassa bensa-anturissa, joka vaihtamalla ongelma korjaantui. Liekö saanut jostain osumaa tai liikaa kosteutta.
Ford Focus 1.8i Trend -01
http://users.jyu.fi/~hatapalo/
http://users.jyu.fi/~hatapalo/