Sierran vaihdekeppi

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SamiS
Viestit: 89
Liittynyt: To Marraskuu 24. 14:42:08 2005
Paikkakunta: Tuusula

Sierran vaihdekeppi

Viesti Kirjoittaja SamiS » Su Lokakuu 8. 0:26:41 2006

Eli miten lähtee pakkilukollinen vaihdekeppi irti laatikosta? Kyseessä -93 Sierra 2.0 DOCH
Escort xr3i -86
Jäsen #1281

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Lokakuu 8. 2:50:13 2006

muistaakseni se on sokalla kiinni siellä juuressa..korjatkaa jos olen väärässä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SamiS
Viestit: 89
Liittynyt: To Marraskuu 24. 14:42:08 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SamiS » Su Lokakuu 8. 12:59:57 2006

Yhden sokan otin irti sieltä juuresta mutta ei irronnut silti. Koitin ottaa myös pakkilukon sokkaa pois, mutta ei se lähteny.
Escort xr3i -86
Jäsen #1281

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Su Lokakuu 8. 13:51:53 2006

Itekin tommosta joskus repisin tuloksetta pois. Tyydyttiin laskemaan laatikkoa vähän enempi ni mahtus alakautta pois.

Sittemmin olen kuullut että keppiä täytyy lämmittää/kylmentää et ne sisäkkäiset osat lähtee irti toisistaan...

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Su Lokakuu 8. 14:05:15 2006

Saattaa olla tiukassa, mutta putkipihdeillä kitkuttamalla on ainakin tähän asti irronnut (kunhan tuo sokka on ensin naputeltu irti).
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

SamiS
Viestit: 89
Liittynyt: To Marraskuu 24. 14:42:08 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SamiS » Ma Lokakuu 9. 11:51:46 2006

Joo, lähti putkitongeilla kun vitkutti ja kaveri nosti samalla, oli kyllä tiukassa.
Escort xr3i -86
Jäsen #1281

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ma Lokakuu 9. 12:14:31 2006

SamiS kirjoitti:Joo, lähti putkitongeilla kun vitkutti ja kaveri nosti samalla, oli kyllä tiukassa.
Pari oikeaa vastausta onkin tullut, mutta lisään, että näin on.
On siinä pojat ollu tehtaalla ihmeissään kun tuommosta ovat väsänneet.

SamiS
Viestit: 89
Liittynyt: To Marraskuu 24. 14:42:08 2005
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja SamiS » Ma Lokakuu 9. 19:49:14 2006

Joo, vähän omituinen ratkaisu toi tommonen kiinnitys.
Escort xr3i -86
Jäsen #1281

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ma Lokakuu 30. 15:04:25 2006

mikähän syynä kun tuossa dokissa(mt-75) tuo vaihdekeppi on kuin 100a datsunissa,vaikka pykälä päällä niin keppi löysä kuin mikä? onko siinä keppi systeemissä puslia tai jotain mitkä vois olla väljiä? kakkos ja nelos vaihteen kun laittaa päälle niin keppikin ottaa melkeen käsijarruun kiinni.. loota muuten toimii hyvin.
tietäs hommata osat valmiiksi ennen kuin purkaa.

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ma Lokakuu 30. 15:26:30 2006

hilteri kirjoitti:mikähän syynä kun tuossa dokissa(mt-75) tuo vaihdekeppi on kuin 100a datsunissa,vaikka pykälä päällä niin keppi löysä kuin mikä? onko siinä keppi systeemissä puslia tai jotain mitkä vois olla väljiä? kakkos ja nelos vaihteen kun laittaa päälle niin keppikin ottaa melkeen käsijarruun kiinni.. loota muuten toimii hyvin.
tietäs hommata osat valmiiksi ennen kuin purkaa.
Tästä voisi löytyä selitys:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=102069
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » To Marraskuu 16. 21:36:48 2006

Nyt on homma sitten edessä omassa autossa.

Varmistan vielä itsestäänselvyyden. Kuvassa näkyvä vihreällä merkattu sokka on se mikä pitää poistaa. Ja irtoava osa lähtee sinisellä merkatusta saumasta ylöspäin, voimalla. Eikö?
Viimeksi muokannut Latexi, Pe Marraskuu 17. 8:54:52 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Marraskuu 16. 22:25:21 2006

Juuri näin. Voi olla tiukassa, tai sitten ei. Hyvillä pihdeillä nitkuttamalla voi myös irrota.
Pedal tu tö metal!

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

juu

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Marraskuu 17. 1:14:07 2006

Lukoilla kiinni ja vasaralla perään
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Marraskuu 17. 8:58:24 2006

Kiitoksia! Illalla kokeilemaan.

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » Pe Marraskuu 17. 17:14:15 2006

Ja homma on valmis. 5 minuuttia. Vaikein homma oli saada nuppi irti kepistä ku halusin saada kaikki kumilirpakkeet edestä pois.

Sokka lähti miltei puhaltamalla ja keppi kans. Vedin pakkilukkoa ylös ja työnsin ruuvarin siitä raosta läpi ja näin sain käännettyä kepin liikkeelle.

Tosin kun tutkiskelin keppiä ni on ollut ennenkin pois, päätellen pihtienjäljistä ku oli siinä kepissä.

Latexi
Viestit: 648
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Latexi » To Marraskuu 23. 17:45:15 2006

DiiJayJay kirjoitti:On siinä pojat ollu tehtaalla ihmeissään kun tuommosta ovat väsänneet.
Ei voi kuin olla samaa mieltä. Nyt on siis varaosaautossa sama rojetkti työnalla. Menin kepein askelin "ottamaan" sen pois, ku lähti omassakin niin helposti(oli ollut aikasemminkin irti), mutta tän kanssa täytyykin ottaa isompi leka käyttöön...

Täytyy vaan evakuoida keskikonsoli pois alta ku se tarttis vielä siirtää (ehjänä) omaan autoon.


EDIT:

Nyt löytyi voittamaton resepti:

-vaihdelaatikon ja rungon väliin jotain tavaraa, vaikka puukiiloja. ettei laatikko nouse ylöspäin
-keskikonsoli pois
-isoimmilla putkipihdeillä mitä löytyy, kaveri kiinni keppiin sopivasta kohtaa
-joku sopiva tukipiste vaihdekepin takapuolelle koria vasten ja sorkkaraudalla nostaa kepin yläosaa siitä saumasta.


-tuolla periaatteella seitsemän miehen voimin ja suomalaisittain kiroillen sorkkarauta tuulilasista läpi. No ei sentään käynyt niin vaikka mieleen kyl tuli et koska kopsahtaa

Vastaa Viestiin