mt75 vs. t9

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

mt75 vs. t9

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Lokakuu 7. 21:14:31 2006

kumpi mahtaa olla kestävämpi?? ja mitä mahtaa kestää tehoja??

itellä mt75 huonoja kokemuksia vaihdekepistä kun on niin pletku. kai senkin saa kuntoon kun laittaa lyhentimen ja puslat kuntoon.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Lokakuu 7. 22:43:23 2006

HD mallin T9 todistettavasti kestää +400hv/+500Nm.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Lokakuu 7. 23:05:06 2006

no ei mun sit tarvi suunnitella laatikon vaihtoa projektiini

kiitos vaan
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Lokakuu 8. 8:33:43 2006

molempia mullakin on ollu, yksikään type9 ei oo menny rikki mitenkään, mt75 on nyt kolmas vikainen laatikko alla. tuo kertoo jotain, vaikkakin laatikot eri autoissa aina. lisäksi type9 on "nopeampi" vaihtaa, näin ainakin musta tuntuu. makuasia kai tämäkin on..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 8. 12:13:56 2006

Vakio MT75:lle luvataan 300Nm kestoa, vakiosta Type-9:stä en tiedä sanoa kuin huomattavasti vähempi. Itse olan vahvasti MT75:sen kannalla. Kahden rikotun Type-9:n jälkeen oon haistattanut pitkät sille laatikko formaatille. Varsinkin kun mokoman askin vitonen on väkisin suunniteltu vanhaan nelivaihteisen jatkoksi.

Minullehan ei asialle ole merkitystä, mutta MT75 on huomattavasti kevyempi kuorirakenteensa takia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Lokakuu 8. 13:58:15 2006

En tiedä mikä on mutta taunuksessa alkaa "ehjä" laatikko huutamaan yleensä n. 3:n päivän ajelun jälkeen. Sivuakselin laakeri ilmeisesti kun nelosella ei metelöi. Muita laatikoita en ole tehoilla kiusannutkaan. MT75:sia on ollut kaks ja molemmat synkkavikasia. Tai sitten niitten kuuluukin olla vitun hitaita vaihtaa. Kolmonen rusahtaa.
Jäsen #606

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Lokakuu 8. 22:08:44 2006

kyllähän toi t9 on toimiva ja kestävä laatikko,itsellä ollut 11vuotta t9 2.8i:n jatkeena ja kai sitä virsuakin on annettu... :roll: 6vuotta sitten olin kuulevinani pientä laakeriääntä,aski laakeroitiin ja ääni katosi ja taas on annettu hanaa.mut kai toi t9:kin hajoaa öljyn puutteesta ja sorvaavista vaihdoista mutta niinhän kaiken saa rikki!ja varsinkin jos laittaa puolikuntoisen askin jostain rännin alta jossa puolet öljystä on vettä ym. ym. niin eipä tarvii ihmetellä jos aski jeesustaa... :shock:

Vastaa Viestiin