Remmiahdin.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Remmiahdin.

Viesti Kirjoittaja wekku » Ma Joulukuu 19. 20:29:50 2005

Onko klubilaisilla mitää kokemusta remmiahtimen asennuksesta..

Tuli vaan tuossa mieleen että voisin lätkäistä tuohon -90 Sierraan sellaisen.
Esim: Toyota SC14 ahdin vois olla sopiva.
Eikä hintakaan ole kovin paha.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ti Joulukuu 20. 0:35:53 2005

Olishan sellanen Minin ahdin (Eaton M45) kova sana ekkeriin, mutta tuos CVH:s on vaan aika huono ottaa sitä vetoa ja sijoitella ahdinta. Tai kyllä se varmana onnistuu, mutta aika kovaa saa säätää :).

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Joulukuu 20. 8:19:52 2005

Onhan siinä laturin ympäristössä tilaa vaikka kuinka, molemmin puolin konetta.

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Joulukuu 20. 8:54:39 2005

No Sierrassa on tilaa ihan hyvin..

Tuossa eilen illalla mittailin ja kiinnikkeet sais hyvin koneen vasemmalle puolella kun siirtää laturia.

Pitää varmaan tilata huomenna sellanen Toyotan remmi..
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

hezzi
Viestit: 115
Liittynyt: Pe Joulukuu 26. 16:19:15 2003
Paikkakunta: kärkölä

remmiahdin

Viesti Kirjoittaja hezzi » La Joulukuu 24. 9:50:42 2005

kerrohan sitte vaiheita rakentelusta,rupes kiinnostaa itseäkin todenteolla.
jäsen#179

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » La Joulukuu 24. 13:12:21 2005

Joo, pitää tehdä jonniin moinen päiväkirja tuosta projektista..

Ens viikolla remmi tilaukseen ja hakemaan 205 konetta..

Kunhan saan tallin tyhjksi ja auton sisälle niin pääsee aloittamaan hommaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Lokakuu 10. 15:41:55 2006

Itselläkin olis pervoajatus...
Mikäs vois olla hyvä laite tuommosen 2.3:sen kylkeen?
Oisko ehdotuksia? Rotrexia joku ehdotellut :wink:
Ja mitä muuten sanoo lakipykälät remmistä? Pakokaasuhyrskytintähän tuohon ei laillisesti saa (tai ainakaan kovin helpolla)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Lokakuu 10. 17:45:24 2006

DiiJayJay kirjoitti:Itselläkin olis pervoajatus...
Mikäs vois olla hyvä laite tuommosen 2.3:sen kylkeen?
Oisko ehdotuksia? Rotrexia joku ehdotellut :wink:
Ja mitä muuten sanoo lakipykälät remmistä? Pakokaasuhyrskytintähän tuohon ei laillisesti saa (tai ainakaan kovin helpolla)
Samat säännöt koskee myös mekaanista-ahdinta.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 10. 18:44:48 2006

vähäpäästöinen moottori ei ole ahtamisen seurauksena enää vähäpäästöinen ellei puolueeton mittauslaitos (esim vtt) toisin todista. ihan sama onko annettu solmua vai remmiä.

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » Ti Lokakuu 10. 19:28:04 2006

samiharju kirjoitti:vähäpäästöinen moottori ei ole ahtamisen seurauksena enää vähäpäästöinen ellei puolueeton mittauslaitos (esim vtt) toisin todista. ihan sama onko annettu solmua vai remmiä.
Tämäpä on harvinaisen selvä. :?
Ois kiva tehdä jotain laillisestikkin :D

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Lokakuu 10. 21:36:15 2006

jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ti Lokakuu 10. 22:41:27 2006

wekku kirjoitti:No Sierrassa on tilaa ihan hyvin..

Tuossa eilen illalla mittailin ja kiinnikkeet sais hyvin koneen vasemmalle puolella kun siirtää laturia.

Pitää varmaan tilata huomenna sellanen Toyotan remmi..
Hmm..farkkuun vois tietysti laittaa turbon kaveriksi remmiahtimen vielä :wink:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Lokakuu 11. 7:58:05 2006

samiharju kirjoitti:jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)
tuo ei aivan ole totta.

vm 1990 ja sen jälkeen valmistetun vähäpäästöisen koneen kylkeen saa jälkikäteen asentaa esim. mekaanisen ahtimen, jos löytyy ennakkopäätös ahtimelle (vaikka mallisarjassa ei ehdettuja koneita). ennakkopäätöksiä voi selailla AKEssa.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Lokakuu 11. 8:54:42 2006

samiharju kirjoitti:jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)
kerros mulle sami yksi asia
leikitellään ajatuksella
jos laittetaan 88 4x4 sierraan boan ja laitetaan siihen remmiahtimen niin mitä kaikkea pitää muuttaa teidän konttorilla että se menee läpi.
auto ei ole vähä päästöinen ja katit ei lue otteessa

toisen kysymys
jos siihen samaan autoon laitetaan vain boa niin mitä silloin pitää muuttaa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ke Lokakuu 11. 9:47:11 2006

Käytiin kaverin kanssa Sunnuntaina kattomassa coupe tanaria missä oli 2 litrasen V6:n päällä Toyotan SC14 remmi.

Sama peli on Nettiautossa myynnissä.

Nyt rupes himottamaan remmin laitto tuohon Capriin.

Jättäis tuo ruiskun käyttöön.
Tosin silloin ei voi remmiä laittaa kansien väliin, eikä tarttis tehdä reikää konepeltiin.

Toi Toyotan remmin kiertotilavuus on 1420 cm3:n ja maksimi ahtopaine 0,7 bar.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 11. 11:25:30 2006

samiharju kirjoitti:jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)
Ei saa nyt kiusata Samia, mutta pakko puuttua ed.main. virheeseen. Nimenomaan "vähäpäästöinen" on se päästöihin ja aikoinaan verotukseen vaikuttanu taikasana. "Katalysaattori" ja muut vastaavat merkinnät ovat muutoskatsastuksella poistettavia, kunhan auto täyttää muutoksen jälkeen ikänsä vastaamat päästöarvot.

Ihan esimerkkinä voin mainita '88 GT Mussen, josta kaverin kanssa muutoskatsastimme katalysaattorit pois autosta sekä myös otteelta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vitone
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Vitone » Su Huhtikuu 8. 22:35:12 2007

Tuollainen olis tallilla.
Hyvinhän tuo tuonne fiestaan mahtuu :?
http://img161.imageshack.us/img161/6314/remmihy5.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/132/fiesta148lw3.jpg
http://img375.imageshack.us/img375/8463/viasko1av3.jpg

Kunhan laturin ja remmin putket saa pois, ni näkee sopisko paremmin :lol:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 9. 8:51:10 2007

MouTine kirjoitti:
samiharju kirjoitti:jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)
Ei saa nyt kiusata Samia, mutta pakko puuttua ed.main. virheeseen. Nimenomaan "vähäpäästöinen" on se päästöihin ja aikoinaan verotukseen vaikuttanu taikasana. "Katalysaattori" ja muut vastaavat merkinnät ovat muutoskatsastuksella poistettavia, kunhan auto täyttää muutoksen jälkeen ikänsä vastaamat päästöarvot.

Ihan esimerkkinä voin mainita '88 GT Mussen, josta kaverin kanssa muutoskatsastimme katalysaattorit pois autosta sekä myös otteelta.
väärin, mikko.. se on eri asia lukeeko otteessa "kolmitoimikatalysaattori" vaiko muuten vaan katalysaattori.. uusissa autoissa lukee kaikissa kolmitoimikatalysaattori eikä vähäpäästöinen.. vängätäänkö lisää? :-)

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Huhtikuu 9. 8:57:19 2007

sierra friikki kirjoitti:
samiharju kirjoitti:jos ahtamista haaveilee laillisesti tehdä niin pitää valita sellainen aihio jossa ei lue "vähäpäästöinen" tai "varustettu kolmitoimikatalysaattorilla" otteessa... 8)
kerros mulle sami yksi asia
leikitellään ajatuksella
jos laittetaan 88 4x4 sierraan boan ja laitetaan siihen remmiahtimen niin mitä kaikkea pitää muuttaa teidän konttorilla että se menee läpi.
auto ei ole vähä päästöinen ja katit ei lue otteessa

toisen kysymys
jos siihen samaan autoon laitetaan vain boa niin mitä silloin pitää muuttaa.
vertailumoottoritodistus jonka mukaiset jarrut yms. mikäli fordin mielipide on että cossu on samaa mallisarjaa niin sit cossun jarrut ym kiinni, tehonmittaustodistus jossa cossun tehot +20% max, "kylmä katti" kiinni välille ja leimalle. niin ja vaihdetun moottorin alkuperä pitää selvittää esim ostokuitti tai auton tiedot josta moottori on peräisin pitää nykyisin olla.

jos fordin kanta on ettei cossu kelpaa verrokiksi niin sit penkkilapussa pitää olla kutosen tehot plus max 20% että saat leiman. siksi "kylmä katti" koska auto on uudempi kuin 7/87 ja moottorin päästöistä pitäis olla selvitys mitä ei muutetusta moottorista saa, katalysaattorin asennus ohittaa em. päästömääräyksen, päästömittaus silti edelleen vanhaan malliin tyhjäkäynnillä co max 3,5 ja hc max 600 = rautakanki läpi katista (ns. kylmä katti).

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Remmiahdin.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Helmikuu 28. 1:50:26 2010

Olisko tähän aiheeseen tullut uutta ja valaisevaa tietoa? Kuvat olis kanssa asiaa.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Vastaa Viestiin