Laatikko kikkailua...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Laatikko kikkailua...
Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.
Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Re: Laatikko kikkailua...
Type-9 on tarkka öljystään, voipi mennä paskaksi pelkästä ilosta kun menee pistämään väärää litkua... Nähdäkseni GX ei ole foordin suosituslistalla..MouTine kirjoitti:Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.
Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: Laatikko kikkailua...
Onko oikeen tosi juttu? Oon käsittänyt että juurikin tuo MT-75 on tarkka, mutta Type-9:iin voi kaataa lähes mitä vaan. Kerro ihmeessä joku toimivampi öljy?PasiZ kirjoitti:Type-9 on tarkka öljystään, voipi mennä paskaksi pelkästä ilosta kun menee pistämään väärää litkua... Nähdäkseni GX ei ole foordin suosituslistalla..MouTine kirjoitti:Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.
Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
mulla oli kerran yks vehje jossa oli laitettu joskus jotkut halpa lisä aineen 4 portaiseen typeen.
sen vaihteet ei toiminu sitten ollenkaan.
pesin laatikon ja laitoin sinne
normi paksut 80/90 öljyt
ja ostin forten laatikko lisä aineen.
sen jälkeen alko menemään vaihteet sisään ja kurahtelu loppui tyystin ja
sen verran mitä itse ajoin ja kaveri jolle sen myin niin se toimi moitteettomasti.
luulen että sulla voisi olla kokeilun paikka fortelle vaan.
sen vaihteet ei toiminu sitten ollenkaan.
pesin laatikon ja laitoin sinne
normi paksut 80/90 öljyt
ja ostin forten laatikko lisä aineen.
sen jälkeen alko menemään vaihteet sisään ja kurahtelu loppui tyystin ja
sen verran mitä itse ajoin ja kaveri jolle sen myin niin se toimi moitteettomasti.
luulen että sulla voisi olla kokeilun paikka fortelle vaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Rattaat kuluneet tai murtuneet jos jurisee, ei taida auttaa öljyjen vaihto.
Mutta STP:tä tai vaseliiniä tai yms. jäykempää kerran kylmänä pelittää hyvin
ENkä jaksa uskoa, että type-9 olisi älyttömän nuuka,
ehkä ei kannata pistää täyssynteettisiä vaihdeöljyjä (onko GX ?) on liian litkuja -70/80 luvun teknologiaan.
Mutta STP:tä tai vaseliiniä tai yms. jäykempää kerran kylmänä pelittää hyvin
ENkä jaksa uskoa, että type-9 olisi älyttömän nuuka,
ehkä ei kannata pistää täyssynteettisiä vaihdeöljyjä (onko GX ?) on liian litkuja -70/80 luvun teknologiaan.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
PasiZ kirjoitti:Ja banaani... kyllä hiljenee...samiharju kirjoitti:taunuksen perän samankaltaisiin vaivoihin auttaa tuore sahanpuru lisättynä öljyn joukkoon XD
Tai sukkahousut.

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- CRSC Jäsen 2021
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
- Paikkakunta: Kärkölä
- Viesti:
Korjauskirja suosittelee Type 9 lootaan API GL-5 öljyä eli ihan tavallinen Tebarin hypoidi kelpaa. Sitä olen itsekin OHC:n laatikkoon kaatanut ja ihan hyvin toimii. Tai no toimii ja toimii mutta ainakin paremmin kuin autoa ostettaessa. Silloin siitä tuntui kuin kakkosen ja kolmosen synkrot olisivat ihan kuolleet. Korkki auki ja pumpulla imemään, vanha kura oli kuin vettä... Liekö ollut jotain alkuperäistä mineraaliöljyä?Ares kirjoitti:Hommaat vain fordin suosittelemat öljyt ja laita sopivan määrän! Johan alkaa toimimaan. Itsellä ei mitään kolahduksia ja jurrausta ole ikinä tulltu

Mertie pub & 3D
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.
Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
- Paikkakunta: Kajaani
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Pistä Pätkis niin vetää molemmillaPasiZ kirjoitti:Ja banaani... kyllä hiljenee...

Palataas topikkiin takaisin, omassa IS sierrassa (5v Type9)kuulu ihmeellinen vinkuna vaihdelaatikosta moottorijarrutuksessa. Ilmeni 1, 2 ja 3 vaihteilla. Tyhjäkäynnillä kuulu myös vihellys kun oli kytkin ylhäällä. Ongelma katosi itsestään, nyt siitä ei enää ole haittaa muutenkaan koska myin auton.
Myös 3 ja 4 vaihteen synkrot olivat käytännössä poissa, tuuttas aina kun noille vaihteille vaihto.
Jäsen #606
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Nyt olis 2.3D riesassa "uusi" Type-9 alla ja pitäisi vähän öljyä lisäillä... Ilmeisesti alkuperäiset tai vastaavat öljyt, ja minulta löytyisi varastosta 80W-90 litkua useampi litra. Uskaltaakohan tuota laittaa sekaan? Tietysti nykyisistä öljyistä ei ole täyttä varmuutta, mutta mitään ATF:ää ne ei kyllä ole.
Mitäpä suosittelisitte? (Niin no, tietysti öljyjen täydellistä vaihtoa)
Mitäpä suosittelisitte? (Niin no, tietysti öljyjen täydellistä vaihtoa)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Hieman samaan liittyen
Mitenkäs paksu tuo type-9sin kuori on, siis laatikko osan alareuna
Tarkoituksena siis porata pohjaan tyhjennysreikä ja siihen kierteet ja pultti kupari tiivisteellä tulpaksi
Mahdolliset poralastut varmaankin poistuu öljyjen mukana ja kierteytyksessäkin syntyvät varmaan saa pois kun pistää tulpan kiinni ja kaataa vaikka litran öljyä ja laskee pois
Tuota paksuutta vaan että kun on valurautaa niin saako niin "syvää" kierrettä jotta kestää kiristää
Ja mitenkäs lähellä siellä pohjassa on rattaita yms muuta varottavaa
Mitenkäs paksu tuo type-9sin kuori on, siis laatikko osan alareuna
Tarkoituksena siis porata pohjaan tyhjennysreikä ja siihen kierteet ja pultti kupari tiivisteellä tulpaksi
Mahdolliset poralastut varmaankin poistuu öljyjen mukana ja kierteytyksessäkin syntyvät varmaan saa pois kun pistää tulpan kiinni ja kaataa vaikka litran öljyä ja laskee pois
Tuota paksuutta vaan että kun on valurautaa niin saako niin "syvää" kierrettä jotta kestää kiristää
Ja mitenkäs lähellä siellä pohjassa on rattaita yms muuta varottavaa
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
VesQ kirjoitti:Hieman samaan liittyen
Mitenkäs paksu tuo type-9sin kuori on, siis laatikko osan alareuna
Tarkoituksena siis porata pohjaan tyhjennysreikä ja siihen kierteet ja pultti kupari tiivisteellä tulpaksi
Mahdolliset poralastut varmaankin poistuu öljyjen mukana ja kierteytyksessäkin syntyvät varmaan saa pois kun pistää tulpan kiinni ja kaataa vaikka litran öljyä ja laskee pois
Tuota paksuutta vaan että kun on valurautaa niin saako niin "syvää" kierrettä jotta kestää kiristää
Ja mitenkäs lähellä siellä pohjassa on rattaita yms muuta varottavaa
kyllä siihen kestää tehdä reikä ja kierre, en muista nyt tarkkaa kohtaa mihin tein mutta tehty on ja ei ole ollut ongelmia.mulla oli 8mm kierteellä oleva proppu.jos on mahollisuus kattoa ko. lootan sisään niin näkee hyvän kohdan.
-
- Viestit: 399
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002
Lähes 150 000 km omaa ajoa Type-9:llä 5 vuodessa ahtimen kanssa, johon ei ole laskettu edellisen omistajan ajoja.MouTine kirjoitti:Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.
Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
60000 km "sintterillä". Toinen jousitettu toinen jousittamaton. Jäykin AP:n asetelma 20000km ollut.
Öljyt vaihdettu kokonaan n. 30 000km välein ja välillä lisäilty vuotojen takia (ylläri ett vuotaa).
Edelleen toimii 100%, ei rutise yms..
Tässä yksi kestävyyden tarina Type9:stä eli riippuu pitkälti käytöstä ja huollosta.
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Nii'i... Jaa'a... Mitä tohon nyt sanoisi? Yleisesti kyllä puhutaan että MT-75 olisi kestävämpi väännön osalta. Mulla ei ainakaan Type-9:it kestänyt. Nyt toi MT-75 on pelannut kuin unelma. Ei minkäänlaista murhetta ja yhtä kovaa kenkää on saanut kuin Type-9:tkin. Itseasiassa rankempaakin, koska ns. toisiovälitys on harvempi.Newis kirjoitti:Lähes 150 000 km omaa ajoa Type-9:llä 5 vuodessa ahtimen kanssa, johon ei ole laskettu edellisen omistajan ajoja.MouTine kirjoitti:Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.
Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
60000 km "sintterillä". Toinen jousitettu toinen jousittamaton. Jäykin AP:n asetelma 20000km ollut.
Öljyt vaihdettu kokonaan n. 30 000km välein ja välillä lisäilty vuotojen takia (ylläri ett vuotaa).
Edelleen toimii 100%, ei rutise yms..
Tässä yksi kestävyyden tarina Type9:stä eli riippuu pitkälti käytöstä ja huollosta.
Tekisi mieleni kirjoittaa tähän yks juttu, mutta useampi jo varmaan arvaa. Tässähän on selvä syy-yhteys.

Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6