Laatikko kikkailua...

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Laatikko kikkailua...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 28. 0:49:22 2005

Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.

Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Re: Laatikko kikkailua...

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 28. 10:04:43 2005

MouTine kirjoitti:Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.

Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Type-9 on tarkka öljystään, voipi mennä paskaksi pelkästä ilosta kun menee pistämään väärää litkua... Nähdäkseni GX ei ole foordin suosituslistalla..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ti Kesäkuu 28. 10:33:58 2005

Millanen öljy siihen olis hyvää?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: Laatikko kikkailua...

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Kesäkuu 28. 10:46:55 2005

PasiZ kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Mitäs tuommoselle Type-9:lle voisi tehdä kun kylmänä pelaa ihan nätisti, mutta lämpimänä alkaa oireilla. Oireet ovat muunmuassa kolahtelu vaihdettaessa ja joka vaihteella tietyllä nopeudella esiintyvä jurina. Olisko jotain öljyn kanssa tehtävissä? Nyt sisäällä on Mobilin Mobilube GX:t, jos oikein muistin. Mitään ihmeitä ei todellakaan ole tarkoitus tehdä, koska askin ostin halvalla vaan ajoon päästäkseni. Talvea varten suulin nurkassa odottaa MT-75:nen. Ja RVS:t oon heittänyt sisään.

Ja kyyllä mä sen tiedän miksi se tommosta on alkanut pitämään...
Type-9 on tarkka öljystään, voipi mennä paskaksi pelkästä ilosta kun menee pistämään väärää litkua... Nähdäkseni GX ei ole foordin suosituslistalla..
Onko oikeen tosi juttu? Oon käsittänyt että juurikin tuo MT-75 on tarkka, mutta Type-9:iin voi kaataa lähes mitä vaan. Kerro ihmeessä joku toimivampi öljy?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Ti Kesäkuu 28. 11:07:16 2005

Hommaat vain fordin suosittelemat öljyt ja laita sopivan määrän! Johan alkaa toimimaan. Itsellä ei mitään kolahduksia ja jurrausta ole ikinä tulltu :?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Kesäkuu 28. 11:43:32 2005

mulla oli kerran yks vehje jossa oli laitettu joskus jotkut halpa lisä aineen 4 portaiseen typeen.
sen vaihteet ei toiminu sitten ollenkaan.
pesin laatikon ja laitoin sinne

normi paksut 80/90 öljyt
ja ostin forten laatikko lisä aineen.
sen jälkeen alko menemään vaihteet sisään ja kurahtelu loppui tyystin ja
sen verran mitä itse ajoin ja kaveri jolle sen myin niin se toimi moitteettomasti.
luulen että sulla voisi olla kokeilun paikka fortelle vaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Kesäkuu 28. 11:48:03 2005

Rattaat kuluneet tai murtuneet jos jurisee, ei taida auttaa öljyjen vaihto.
Mutta STP:tä tai vaseliiniä tai yms. jäykempää kerran kylmänä pelittää hyvin
ENkä jaksa uskoa, että type-9 olisi älyttömän nuuka,
ehkä ei kannata pistää täyssynteettisiä vaihdeöljyjä (onko GX ?) on liian litkuja -70/80 luvun teknologiaan.
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Kesäkuu 28. 12:16:43 2005

taunuksen perän samankaltaisiin vaivoihin auttaa tuore sahanpuru lisättynä öljyn joukkoon XD

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ti Kesäkuu 28. 13:14:10 2005

samiharju kirjoitti:taunuksen perän samankaltaisiin vaivoihin auttaa tuore sahanpuru lisättynä öljyn joukkoon XD
Ja banaani... kyllä hiljenee...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Joulukuu 21. 23:37:34 2005

PasiZ kirjoitti:
samiharju kirjoitti:taunuksen perän samankaltaisiin vaivoihin auttaa tuore sahanpuru lisättynä öljyn joukkoon XD
Ja banaani... kyllä hiljenee...

Tai sukkahousut. :roll:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » To Joulukuu 22. 0:04:04 2005

Ares kirjoitti:Hommaat vain fordin suosittelemat öljyt ja laita sopivan määrän! Johan alkaa toimimaan. Itsellä ei mitään kolahduksia ja jurrausta ole ikinä tulltu :?
Korjauskirja suosittelee Type 9 lootaan API GL-5 öljyä eli ihan tavallinen Tebarin hypoidi kelpaa. Sitä olen itsekin OHC:n laatikkoon kaatanut ja ihan hyvin toimii. Tai no toimii ja toimii mutta ainakin paremmin kuin autoa ostettaessa. Silloin siitä tuntui kuin kakkosen ja kolmosen synkrot olisivat ihan kuolleet. Korkki auki ja pumpulla imemään, vanha kura oli kuin vettä... Liekö ollut jotain alkuperäistä mineraaliöljyä? :P

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Joulukuu 22. 0:12:40 2005

Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.

Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Joulukuu 22. 9:28:42 2005

jarkkoma kirjoitti:
PasiZ kirjoitti:
samiharju kirjoitti:taunuksen perän samankaltaisiin vaivoihin auttaa tuore sahanpuru lisättynä öljyn joukkoon XD
Ja banaani... kyllä hiljenee...

Tai sukkahousut. :roll:
No, perversionsa kullakin...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » To Joulukuu 22. 15:37:03 2005

Pieniksi rouheeksi jauhettu lasten pulkka on kans kuulemma oiva väline perän ja laatikon hiljentämiseen... Helvata, mihin kaikki hienot hymiöt on hävinny???
Tähän semmonen selällään kiemurteleva varpaitaan pitelevä naurava hymiö.
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » To Joulukuu 22. 18:47:17 2005

PasiZ kirjoitti:Ja banaani... kyllä hiljenee...
Pistä Pätkis niin vetää molemmilla :lol:

Palataas topikkiin takaisin, omassa IS sierrassa (5v Type9)kuulu ihmeellinen vinkuna vaihdelaatikosta moottorijarrutuksessa. Ilmeni 1, 2 ja 3 vaihteilla. Tyhjäkäynnillä kuulu myös vihellys kun oli kytkin ylhäällä. Ongelma katosi itsestään, nyt siitä ei enää ole haittaa muutenkaan koska myin auton.
Myös 3 ja 4 vaihteen synkrot olivat käytännössä poissa, tuuttas aina kun noille vaihteille vaihto.
Jäsen #606

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zipi » Ke Lokakuu 18. 22:12:02 2006

Nyt olis 2.3D riesassa "uusi" Type-9 alla ja pitäisi vähän öljyä lisäillä... Ilmeisesti alkuperäiset tai vastaavat öljyt, ja minulta löytyisi varastosta 80W-90 litkua useampi litra. Uskaltaakohan tuota laittaa sekaan? Tietysti nykyisistä öljyistä ei ole täyttä varmuutta, mutta mitään ATF:ää ne ei kyllä ole.

Mitäpä suosittelisitte? (Niin no, tietysti öljyjen täydellistä vaihtoa)
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Lokakuu 18. 22:42:52 2006

type 9:iin 80W-90 on ihan oikeata tavaraa

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » To Lokakuu 19. 0:58:03 2006

Hieman samaan liittyen

Mitenkäs paksu tuo type-9sin kuori on, siis laatikko osan alareuna
Tarkoituksena siis porata pohjaan tyhjennysreikä ja siihen kierteet ja pultti kupari tiivisteellä tulpaksi

Mahdolliset poralastut varmaankin poistuu öljyjen mukana ja kierteytyksessäkin syntyvät varmaan saa pois kun pistää tulpan kiinni ja kaataa vaikka litran öljyä ja laskee pois

Tuota paksuutta vaan että kun on valurautaa niin saako niin "syvää" kierrettä jotta kestää kiristää

Ja mitenkäs lähellä siellä pohjassa on rattaita yms muuta varottavaa

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 19. 1:04:38 2006

On siihen tehty poistopropulle paikka. En tiedä tarkkan mihin kohtaan mutta täytyy kaverilta kysellä kun seuraavan kerran meen käymään sen luonna.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » To Lokakuu 19. 1:47:26 2006

VesQ kirjoitti:Hieman samaan liittyen

Mitenkäs paksu tuo type-9sin kuori on, siis laatikko osan alareuna
Tarkoituksena siis porata pohjaan tyhjennysreikä ja siihen kierteet ja pultti kupari tiivisteellä tulpaksi

Mahdolliset poralastut varmaankin poistuu öljyjen mukana ja kierteytyksessäkin syntyvät varmaan saa pois kun pistää tulpan kiinni ja kaataa vaikka litran öljyä ja laskee pois

Tuota paksuutta vaan että kun on valurautaa niin saako niin "syvää" kierrettä jotta kestää kiristää

Ja mitenkäs lähellä siellä pohjassa on rattaita yms muuta varottavaa



kyllä siihen kestää tehdä reikä ja kierre, en muista nyt tarkkaa kohtaa mihin tein mutta tehty on ja ei ole ollut ongelmia.mulla oli 8mm kierteellä oleva proppu.jos on mahollisuus kattoa ko. lootan sisään niin näkee hyvän kohdan.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » To Lokakuu 19. 16:34:58 2006

MouTine kirjoitti:Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.

Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
Lähes 150 000 km omaa ajoa Type-9:llä 5 vuodessa ahtimen kanssa, johon ei ole laskettu edellisen omistajan ajoja.

60000 km "sintterillä". Toinen jousitettu toinen jousittamaton. Jäykin AP:n asetelma 20000km ollut.

Öljyt vaihdettu kokonaan n. 30 000km välein ja välillä lisäilty vuotojen takia (ylläri ett vuotaa).

Edelleen toimii 100%, ei rutise yms..

Tässä yksi kestävyyden tarina Type9:stä eli riippuu pitkälti käytöstä ja huollosta.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Lokakuu 19. 19:35:26 2006

Newis kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Koitetaan nyt tuota MT75 laatikkoa jos kestäisi paremmin kuin onnettomat Type-9 askit. Toivottavasti vaan mahtuu tunneliin.

Yllätyin muuten kun illalla valutin tuosta MT75:sta öljyt pois ja eihn sieltä juuri paljoakaan tullut. Nopea sörtsi forumista antoikin vain 1,5 ltr jonka suurin piirtein sieltä ulos sain.
Lähes 150 000 km omaa ajoa Type-9:llä 5 vuodessa ahtimen kanssa, johon ei ole laskettu edellisen omistajan ajoja.

60000 km "sintterillä". Toinen jousitettu toinen jousittamaton. Jäykin AP:n asetelma 20000km ollut.

Öljyt vaihdettu kokonaan n. 30 000km välein ja välillä lisäilty vuotojen takia (ylläri ett vuotaa).

Edelleen toimii 100%, ei rutise yms..

Tässä yksi kestävyyden tarina Type9:stä eli riippuu pitkälti käytöstä ja huollosta.
Nii'i... Jaa'a... Mitä tohon nyt sanoisi? Yleisesti kyllä puhutaan että MT-75 olisi kestävämpi väännön osalta. Mulla ei ainakaan Type-9:it kestänyt. Nyt toi MT-75 on pelannut kuin unelma. Ei minkäänlaista murhetta ja yhtä kovaa kenkää on saanut kuin Type-9:tkin. Itseasiassa rankempaakin, koska ns. toisiovälitys on harvempi.

Tekisi mieleni kirjoittaa tähän yks juttu, mutta useampi jo varmaan arvaa. Tässähän on selvä syy-yhteys. ;-)
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin