MK5 escon hammastanko

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Stude
Ylläpitäjä

MK5 escon hammastanko

Viesti Kirjoittaja Stude » Ke Lokakuu 18. 13:55:27 2006

Niin onko tuo hammastangon vaihto millainen projekti, pikkaisen sanomista tuossa nykyisessä.
Onnistuuko asiallisesti ilman mitään nosturipaikkaa?

Autohan on tuo allekirjoituksen esco niin onko tuommoisia tehty tehostetulla ohjauksella eli kävisikö mistään tehostettuohjaus suoraan tuohon?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Lokakuu 18. 14:12:53 2006

Vähän offtopiccia, mutta saitko stude sen puhelinnumeron siitä orionin sisustasta?
Pedal tu tö metal!

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ke Lokakuu 18. 14:17:53 2006

Ville K kirjoitti:Vähän offtopiccia, mutta saitko stude sen puhelinnumeron siitä orionin sisustasta?
Jep, mutta en vielä soittanu, auto varmaan jo mennyt???

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ke Lokakuu 18. 14:18:51 2006

Ei kai se vielä, paalikoneeseen oli vielä matkaa :lol:
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: MK5 escon hammastanko

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 18. 14:58:47 2006

Stude kirjoitti:Niin onko tuo hammastangon vaihto millainen projekti, pikkaisen sanomista tuossa nykyisessä.
Onnistuuko asiallisesti ilman mitään nosturipaikkaa?

Autohan on tuo allekirjoituksen esco niin onko tuommoisia tehty tehostetulla ohjauksella eli kävisikö mistään tehostettuohjaus suoraan tuohon?
Homma on hanurista. Muuten tulisi nätisti, mutta pinionin akseli on tangossa niin pitkä että ottaa vastaan joka kohdassa. Apurunkoa vähän tiputtamalla tulee.

Tehostettu ohjaus vaatii seuraavat hilppeet:
-tanko
-letku+säiliö
-alasiivapyörä
-apulaitejalka
-laturi
-pumppu

nämä alkuun... Kyllä, myös laturi :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stude
Ylläpitäjä

Re: MK5 escon hammastanko

Viesti Kirjoittaja Stude » Ke Lokakuu 18. 15:14:34 2006

jjs kirjoitti:
Stude kirjoitti:Niin onko tuo hammastangon vaihto millainen projekti, pikkaisen sanomista tuossa nykyisessä.
Onnistuuko asiallisesti ilman mitään nosturipaikkaa?

Autohan on tuo allekirjoituksen esco niin onko tuommoisia tehty tehostetulla ohjauksella eli kävisikö mistään tehostettuohjaus suoraan tuohon?
Homma on hanurista. Muuten tulisi nätisti, mutta pinionin akseli on tangossa niin pitkä että ottaa vastaan joka kohdassa. Apurunkoa vähän tiputtamalla tulee.

Tehostettu ohjaus vaatii seuraavat hilppeet:
-tanko
-letku+säiliö
-alasiivapyörä
-apulaitejalka
-laturi
-pumppu

nämä alkuun... Kyllä, myös laturi :wink:
Ilmeisesti helpoin jos koko paketin kerralla jostain luovutaja autosta hommaisi, jos sellaisia on mistä se suoraan tuohon kävisi?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 18. 16:44:51 2006

Tehostetut CVH -EFIt on kohtuu harvinaisia.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Lokakuu 18. 23:30:01 2006

Ja se laturi muistaakseni sen takia, koska hihna muuttuu normihihnasta moniurahihnaksi tehostetulla ohjauksella olevissa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 19. 14:21:52 2006

Ja kuoriltaan myös erityyppiseksi, ainakin omassa ja muissa näkemissäni; uudemman mallin Boschiksi. Samoin "kiristimen" korva taitaa vaihtaa puolta. Siivapyörän itsessään saa vaihdettua jos muuten sopii.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » To Lokakuu 19. 17:08:38 2006

No onhan tuossa hommaa, mutta kiva kun ei kokonaan tyrmätty :D

Täytyy pitää silmät ja korvat auki jos sattuis tehostettu kohdalle...

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Lokakuu 19. 17:10:49 2006

Mulla olis sulle RS2000 -93 escortista purettu tehostinhässäkkä kaikkine osineen tiedossa jos huvittaa rakennella :D.

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » To Lokakuu 19. 17:24:10 2006

koskar kirjoitti:Mulla olis sulle RS2000 -93 escortista purettu tehostinhässäkkä kaikkine osineen tiedossa jos huvittaa rakennella :D.
Ei ilmeisesti ihan pelkkä Bolt On homma :)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Lokakuu 19. 19:59:26 2006

Apulaitejalka (laturille ja pumpulle), ja alasiivapyörä eivät kelpaa muusta kuin CVH:sta...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Lokakuu 19. 21:14:34 2006

Nuohan vois löytää vielä uutenakin?
Pedal tu tö metal!

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Lokakuu 19. 23:09:18 2006

Ainakin noin/reilu vuosi sitten sai uutena Fordilta tarvittavia hilppeitä, kun asiaa silloin tiedustelin. Joku vastaava topic on tästä aiheesta jo ollut, mutta en löytänyt sitä enää.

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » To Lokakuu 19. 23:18:56 2006

Onhan tässä taas ensi talvi aikaa haalia osia ja kun tuota escoa ei tarvi kesällä liikenteessä pitää voi sit tehdä noita muutoksia.
Sierra menee kuitenkin talviteloille kuun vaihteesta.

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Pe Lokakuu 20. 11:26:41 2006

Mä olen virittelemässä, joskin vasta tulevaisuudessa kunhan projekti etenee, tota rs2000 escon tehostettua ohjausta mk5 escoon johon tulee 2.0l mustakantinen zetecci. Tarkoitus olisi käyttää zetecin pumppua ja näin ollen toivottavasti ei ole hirveästi muuta kuin letkujen ja säiliön kanssa säätämistä. Mutta tämäkin on vasta suunnittelu asteella.

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Pe Lokakuu 20. 12:56:18 2006

Pitäis toi oma esco katsastaa nyt ensi viikolla saa nähdä mitä katsastusmies sanoo tuosta nykyisestä hammastangosta, täytyykö sekin tässä välillä vielä vaihtaa.
No eihän se ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa enään ole :roll:

Vastaa Viestiin