Pitoa sierran kytkimeen.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

GraZ
Viestit: 88
Liittynyt: Ke Syyskuu 22. 17:43:16 2004
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Pitoa sierran kytkimeen.

Viesti Kirjoittaja GraZ » To Lokakuu 26. 0:34:03 2006

Eli projektin edetessä tarvisi 2.5turbodiesel sierra uuden kytkimen.
Vanha kun antautuu jo 3.lla vedossa. Alustavasti käynyt mielessä cossun kytkinpaketti kun alkuperäinen on 242mm, kytkinkopassa on kyllä tilaa reilummallekin.
Mutta minkähän muun asetelman/levyn tuonne voisi soveltaa?, tuommoisen 400-500nm täytyisi sitoa ja olisi vieläpä mukava käyttää eikä ns. on/off tyyppinen, sintterin saa ilmeisesti unohtaa kun kyse on kuitenkin käyttöautosta.
Vaihtoehtoihin olisi hyvä saada hintaluokkaa, ap bmw m3 asetelma 400e joka on turhan tyyris tupaöljytaunukseen.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Lokakuu 26. 7:47:32 2006

Kossun vakio levy ja asetelma pitää hyvin ainakin sinne 500nm asti, vähän ylikin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Lokakuu 26. 17:17:52 2006

Skorppi kirjoitti:Kossun vakio levy ja asetelma pitää hyvin ainakin sinne 500nm asti, vähän ylikin.
hmmn, mahtaako pitää koneissa joissa tuo vääntö tulee alhaalla ja lähdet esim 5.lla lykkämään 80km/h :arrow: ?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » To Lokakuu 26. 21:49:31 2006

Sintteri on halpa ja hyvä. Jos et ole aikaisemmin ajanut semmoisella, kokeile ja ylläty. Vaikka olisi jousittamaton, ei eroa tavalliseen turvepuriste kytkimeen juurikaan ole.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 27. 7:37:58 2006

puuhapete kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Kossun vakio levy ja asetelma pitää hyvin ainakin sinne 500nm asti, vähän ylikin.
hmmn, mahtaako pitää koneissa joissa tuo vääntö tulee alhaalla ja lähdet esim 5.lla lykkämään 80km/h :arrow: ?
Mihin perustuu että sillä kierrosluvulla on jotain merkitystä ? Lisäksi isommissa nopeuksissa on kytkin vielä kovemmalla koska ilmanvastus työntää tosissaan vastaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Su Lokakuu 29. 9:02:58 2006

Skorppi kirjoitti:
puuhapete kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Kossun vakio levy ja asetelma pitää hyvin ainakin sinne 500nm asti, vähän ylikin.
hmmn, mahtaako pitää koneissa joissa tuo vääntö tulee alhaalla ja lähdet esim 5.lla lykkämään 80km/h :arrow: ?
Mihin perustuu että sillä kierrosluvulla on jotain merkitystä ? Lisäksi isommissa nopeuksissa on kytkin vielä kovemmalla koska ilmanvastus työntää tosissaan vastaan.
no sit pitää :wink:
aika paljon kestää kossun vakio kytkin käytännössä jos sille luvataan ~385nm väännön kestoa. Eli ei ihan limiitille ole luvatttu noita sietokykyjä. ap racing
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Vastaa Viestiin