pakosarjan mitoitus + putken taivutus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
pakosarjan mitoitus + putken taivutus
jossain oli pakosarja laskuri, mutta nyt en löydä sitä mistään, muistaakohan kukaan tai onko jollain tallessa koneella sitä?
tartteis mitottaa pakosarja ja sen lisäksi täytyisi löytää joku kuka pystyis taivuttamaan 51mm putkea ja 45mm putkea
edit->
löysinkin tälläisen urlin tässä onkin melkeen samat kaikki kun siinä ohjelmassa.
tartteis mitottaa pakosarja ja sen lisäksi täytyisi löytää joku kuka pystyis taivuttamaan 51mm putkea ja 45mm putkea
edit->
löysinkin tälläisen urlin tässä onkin melkeen samat kaikki kun siinä ohjelmassa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: pakosarjan mitoitus + putken taivutus
Vois mahdollisesti onnistua tossa naapuri tehtaalla..Täytyy tiedustella.tanari kirjoitti:jossain oli pakosarja laskuri, mutta nyt en löydä sitä mistään, muistaakohan kukaan tai onko jollain tallessa koneella sitä?
tartteis mitottaa pakosarja ja sen lisäksi täytyisi löytää joku kuka pystyis taivuttamaan 51mm putkea ja 45mm putkea
edit->
löysinkin tälläisen urlin tässä onkin melkeen samat kaikki kun siinä ohjelmassa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Yleensä sarjat tehdään valmiista mallia Martelius mutkaputkista. Niissä on joku 40-50senttiä suoraa jan 180astetta mutkaa päässä. Näistä sitten taiteilija pilkkoo ja sommittelee haluamansa sarjan.
Pakosarjojen laskureista ei tehollisesti juurikaan kostu paitsi ettei tee aivan vituiks. Antaa kyllä hyvää osviittaa jos tarkoituksena vaan tehdä sarja kun ei valmista ole saatavilla.
Näin siis nämä "puoliammattilaiset" niitä tekee.
Pakosarjojen laskureista ei tehollisesti juurikaan kostu paitsi ettei tee aivan vituiks. Antaa kyllä hyvää osviittaa jos tarkoituksena vaan tehdä sarja kun ei valmista ole saatavilla.
Näin siis nämä "puoliammattilaiset" niitä tekee.
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
Jaahas, elikäs, meinasin juurikin jigin tehdä noista käyristä ja sitten taivututtais valmiit putket ja hitsais laippaan ja kollektoriin.SHR kirjoitti:Yleensä sarjat tehdään valmiista mallia Martelius mutkaputkista. Niissä on joku 40-50senttiä suoraa jan 180astetta mutkaa päässä. Näistä sitten taiteilija pilkkoo ja sommittelee haluamansa sarjan.
Pakosarjojen laskureista ei tehollisesti juurikaan kostu paitsi ettei tee aivan vituiks. Antaa kyllä hyvää osviittaa jos tarkoituksena vaan tehdä sarja kun ei valmista ole saatavilla.
Näin siis nämä "puoliammattilaiset" niitä tekee.
Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?

ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Piirre mitä olen useasti ihmetellyt on se, että primäärit ovat lähes aina 40mm sisämitalta oli kyseessä sitten ~100hv tai ~600hv ahdettu peli.tanari kirjoitti: Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
ei se pakopaine niistä primääriputkista tule, kyllä se useimmiten on ahdin mikä paineen muodostaa. iso putki aiheuttaa isot viiveet ja huonon kaasuvasteen, siis ahtimen heräämisen suhteen. eli tässä kohdassa ei suuri ole kaunista ja hyvää, ellei sitten halua oikeasti TEHOA!tanari kirjoitti:Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Paljonkos muuten silloin "jarrutit" sillä streetturbon pakosarjalla ? Eikös se ollut 36mm sisämitalla jos oikein muistan.Timo kirjoitti:ei se pakopaine niistä primääriputkista tule, kyllä se useimmiten on ahdin mikä paineen muodostaa. iso putki aiheuttaa isot viiveet ja huonon kaasuvasteen, siis ahtimen heräämisen suhteen. eli tässä kohdassa ei suuri ole kaunista ja hyvää, ellei sitten halua oikeasti TEHOA!tanari kirjoitti:Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
kuitenkin peltisarjasta tulee vapari sarjan näköinen, koska remmiahdin tulee, niin oliskohan pakosarjan hyvä olla isompi? perhana kun noita remmeillä on niin vähän kukaan tehnyt. luulisi ettei ole paljon merkitystä "imuilla" yms pakosarja jutuilla koska sielä on painetta.Timo kirjoitti:ei se pakopaine niistä primääriputkista tule, kyllä se useimmiten on ahdin mikä paineen muodostaa. iso putki aiheuttaa isot viiveet ja huonon kaasuvasteen, siis ahtimen heräämisen suhteen. eli tässä kohdassa ei suuri ole kaunista ja hyvää, ellei sitten halua oikeasti TEHOA!tanari kirjoitti:Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
sitä suuruusluokkaa se koko oli, 465hv ja 550nmAksu kirjoitti:Paljonkos muuten silloin "jarrutit" sillä streetturbon pakosarjalla ? Eikös se ollut 36mm sisämitalla jos oikein muistan.Timo kirjoitti:ei se pakopaine niistä primääriputkista tule, kyllä se useimmiten on ahdin mikä paineen muodostaa. iso putki aiheuttaa isot viiveet ja huonon kaasuvasteen, siis ahtimen heräämisen suhteen. eli tässä kohdassa ei suuri ole kaunista ja hyvää, ellei sitten halua oikeasti TEHOA!tanari kirjoitti:Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
no jos se remmiahtimella tulee niin silloinhan suuresta kooosta ei ole haittaa.tanari kirjoitti:kuitenkin peltisarjasta tulee vapari sarjan näköinen, koska remmiahdin tulee, niin oliskohan pakosarjan hyvä olla isompi? perhana kun noita remmeillä on niin vähän kukaan tehnyt. luulisi ettei ole paljon merkitystä "imuilla" yms pakosarja jutuilla koska sielä on painetta.Timo kirjoitti:ei se pakopaine niistä primääriputkista tule, kyllä se useimmiten on ahdin mikä paineen muodostaa. iso putki aiheuttaa isot viiveet ja huonon kaasuvasteen, siis ahtimen heräämisen suhteen. eli tässä kohdassa ei suuri ole kaunista ja hyvää, ellei sitten halua oikeasti TEHOA!tanari kirjoitti:Koska koneesta tulee ahdettu, primääri putkien halkasija pitäisi ilmeisestikkin olla melko kookas vapari pakosarjaan verrattuna, pitäähän paineen päästä myös ulos koneesta, voi muuten tulla pakopaineita vähän liikaa, vai onkohan mahdollista edes?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2239
- Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
- Paikkakunta: vantaa
- Viesti:
kiitos, näin sen laskinkin kävin ostamassa 38 sisähalkasijalla olevaa putkea ja mutkia, saa nähä mitä siitäkin tulee 121cm /putki pitäis tulla 4-1 sarjastapau kirjoitti:voihan sen aina mitoittaa oikeinkin, eli ei tee liian suurta...
Laskukaavaan koneen tilavuuden kertoo ahtopaineella ( absoluuttisella ), niin ollaan about ikkunassa. esim 2,0 l * (0,7 bar + 1 bar) = 3,4 l
p.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.