Lataus

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Lataus

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Marraskuu 3. 9:37:51 2006

Kaverin autoon(ooppeliin) iski tämmöinen vika. Elikkä latauksen ja öljynpaineen merkkivalot (polttimot ovat ehjät) pimenivät mystisesti yhtäaikaa. Muuten auto toimii kuten ennenkin, paitsi lataus ei toimi. Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään.
ESCORT MK3/4

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Marraskuu 3. 9:52:04 2006

Kaverin opelista kärähti kerran ne johtimet sieltä mittariston takaa, mutta olisitte varmaankin huomannut tuon. Eikä kyllä selitä vikaa. Mikä malli? Voisin koettaa kysäistä noilta tutuilta opel fanaatikoilta jos ne on törmännyt vikaan.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Pe Marraskuu 3. 10:04:30 2006

Ascona vm. ehkä jotain 1986(en ihan tarkasti muista). Ei tosiaan näkynyt kärähtäneitä johtoja, mutta kysy vaan kavereiltasi jos jollain on ollut vastaavaa ongelmaa, koska tuo vika tuntuu hivenen oudolta.
ESCORT MK3/4

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Marraskuu 3. 10:44:37 2006

kenties virtalukon-pohja?

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » Pe Marraskuu 3. 16:09:24 2006

sano että tarkistaa laturin maadoituksen!
irc galleria voicecoil

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Marraskuu 4. 1:31:50 2006

eiköhän jatketa ooppeli-keskustelua OCF:n foorumilla... :lol: :lol:

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » La Marraskuu 4. 9:46:00 2006

Virtalukonpohja on vaihdettu eikä vaikuttanut mitään, myöskään maadoituksien tarkastelu/korjailu ei vaikuttanut mitään. Ehkä pitänee ehdottaa kaverille, että siirtyy tosiaan tonne OCF:n puolelle. :)
ESCORT MK3/4

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » Ma Marraskuu 6. 10:05:57 2006

Purettiin toi sulakerasia ja käytiin kosteudenpoisto sprayllä kaikki pistokkeet sieltä läpi ja alkoi pelaamaan. Ilmeisesti oli jonkin sortin kosketushäiriö :o (mitä noissa opeleissa on kyllä todella omituisissakin paikoissa).
ESCORT MK3/4

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Marraskuu 6. 14:37:11 2006

OT: Itselläkin kokemuksia hiukan noista opelin sähköistä ja niissä on melkoisia erikoisuuksia. Esim. yksi opel jäi käymään kun otti virta-avaimen pois, ajattelin heti että virtalukonpohjassa jotain vikaa. Aikani ihmettelin kun vikaa ei siitä löytynyt ja vahingossa tökkäsin hätävilkunkatkaisijaa kun yritin heilutella johtosarjaa --> auto sammui (no ok, opel sammui ;) ). Nykäisin sitten tuon katkaisijan irti niin sen perästä oli muistaakseni 8 liitintä, joista yksi oli jotenkin katkennut ja mennyt oikoseen viereisen kanssa. Ei sitten ikään tullut hommattua katkaisijaa, mutta jokatapauksessa tuon värkin olisi pystynyt varastamaan ihan nykäisemällä siis katkaisijan irti ja kytkemällä nurkasta päällimmäiset navat oikariin sillä seurauksella, että jokapaikkaan kytkeytyi virta niinkuin virtalukonpohjasta. Oli kyllä "hiukan" mitä vitt.. olo kun huomasin tuon. Samassa värkissä jäi joskus tyhjäkäyntimoottori (mikä lie virallinen nimi?) vatkaamaan edestakaisin --> virrat päälle/pois muutaman kerran ja tuo loppui.

Yhdellä kaverilla oli samantyyppinen vika, mutta se oli takavaloissa. Sieltä oli kans jotain oikosessa ja kaikki virrat jäi päälle.

Että erikoiselta vaikuttavat on nuo opelin sähköt. Joskus kuullut että voorteissa olisi paljon sähkövikoja, mutta kyllä omat kokemukset pistää opelin tuon tilaston kärkeen :roll: :lol:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin