Nyt tyssäs etuperän irrotus väliakselin/läpivientiakselin poistoon.
Korjaamokäsikirja sanoo että poista lukkorengas ja vedä akseli laakereineen pois. Jäipä tuo tekemättä meikäläiseltä.
kysymyksiä/ongelmia:
-väliakselissa ei liene tasauspyörästön puolella mitään lukitusta (kuten oikeanpuoleissa vetarissa pitäisi olla, mulla ei ollut akselissa edes lukkorenkaan paikkaa)
-pitäiskö sen akselin tosissaan tulla sieltä yksinään vaiko sen putken kera.
-ja putkihan on siis tossa kuvassa se vihreällä nuolella merkattu, eikö? Eli räjäytyskuvan nro 3.
-isomman lukkorenkaan (roikkuu kuvassa irrallaan) sain viimein pois kun kävin ostamassa uudet pihdit. Käsittääkseni juuri se käsketään ottaa oppaassa pois. Mutta onko se pienempi (punainen nuoli), onko se vaan estämässä ettei väliakseli liiku oikealle (tasauspyörästöönpäin)?
-tarviiko sitä pienempää rengasta ottaa pois? eli tarviiko mennä ostamaan toisetkin "oikeat" (mallia Facom ja kukkaro kiittää) lukkorengaspihdit kun on tietenkin eripäin ku isompi ja vanhat halpis työkalut ei vaan toimi
Etuperän irrotus (4x4 dohc sierra)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 648
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 12:35:04 2003
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Ei ole lukitusta. Akseli tulee yksinää. Muistelisin että siinä akselissa on sisällä kierre, johon saa pultin/ulosvetäjän kiinni. Siitä sitten ulosvetäjälle vetämään tiukka laakeri akseleineen irti. Kokemus perustuu cossuun, joten toivottavasti oli samanlainen DOCH:ssa
#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002