1,6 CVH efin ja 1-piste ruiskun mäntien erot?

Muihin Ford malleihin liittyvät keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

1,6 CVH efin ja 1-piste ruiskun mäntien erot?

Viesti Kirjoittaja hana » Pe Marraskuu 17. 13:04:45 2006

Yritin kyllä haulla, mutta ehkä olen myös sokea... :oops:
Eli, onko em männillä paljonkin eroa?
Sierrassa tällä hetkellä 1-piste ruisku, jossa männissä on pienet patit ja kannessa "sydämen" muotoinen palotila.
efi:n kannessahan on puolipyöreä palotila...
Jos vaihdan ruiskun efi:ksi, soveltuuko 1-piste ruiskun männät vai tarviiko männätkin vaihtaa?
Mieluiten vaihtaisin pelkän kannen koska nykyinen alakerta on just rempattu.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 17. 13:24:09 2006

Jos lyöt efin kannen siihen, niin puristussuhde jää kyllä alhaiseksi. Toisaalta, efin kannessa ei ole mitään ihmeellista, joten miksi sitä kantta vaihtaa jos vain nelipisteruiskun haluat?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Pe Marraskuu 17. 14:22:32 2006

Efi:n imusarja ei sovi suoraan 1-piste ruiskun kanteen koska 1-piste ruiskun kannessa ei oo koloja suuttimille.
Siihen siis perustuu kannen vaihto.

Pitänee hankkia koko efi:n kone ja rempata se.
Ei millään pysty repiin tota konetta auki mäntien takia.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Pe Marraskuu 17. 15:00:39 2006

Isot pojat kyllä väittää, että EFi:n imusarja kyllä menee ei-EFi kanteen kiinni, mutta se ei ole tiivis eli pitää rakennella oikeanlainen tiiviste väliin.

Jos hyvän haluaa, niin on saatavilla adaptereita väliin, joilla ei-EFi kanteen saa EFi:n kolot.

CVH MFi to EFi Conversion plate

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 17. 16:47:24 2006

Siis ei-efi kanteen voi hioa nuo kolot siihen kanteen kun tekee maltilla eikä läpi keinujen tilaan. Tiiviste sitten pitää tehdä itse tarkaksi. Efi:n oma tiiviste on niin reilu, että ei tiivistä efin:n imusarjaa ei-efi kanteen, vaan siihen jää helposti juuri se millin vuoto.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Marraskuu 17. 19:54:29 2006

Kyllä kolottomaankin kanteen saa EFi-imusarjan kiinni tekemällä ne kolot esim. Dremelikopiolla (näin tein itse) ja tiiviste näyttää hyvin about tälläiseltä raakamallilta.

hana
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Joulukuu 29. 10:20:42 2003
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja hana » Pe Marraskuu 17. 21:41:28 2006

koskar kirjoitti:Kyllä kolottomaankin kanteen saa EFi-imusarjan kiinni tekemällä ne kolot esim. Dremelikopiolla (näin tein itse) ja tiiviste näyttää hyvin about tälläiseltä raakamallilta.
Toi levy olis aivan upee, mutta on hintakin.
Kuinka "syvät" niiden kolojen tarvii suurinpiirtein olla?
Siis sen verran tietysti että suuttimet mahtuu, mutta onko ainevahvuutta sen verran ettei tuhoa koko kantta jos vähän lipsahtaa :roll:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 17. 21:46:26 2006

Laita imusarja paikoilleen ja katso siitä suuttimen reiästä. Suihkutuskuvio on aika kapea, joten hiukan yli puolet kun on reiästä vapaana niin se riittää.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Marraskuu 17. 23:26:21 2006

Suuttimethan mahtuu kyllä ilman mitään kolojakin. Kysymys on siitä haittaako kolottomuus suuttimien suihkua. On noita efi imusarjoja laitettu ihan ilman mitään kolojakaan ja hyvin on toiminut, joten varmasti pienilläkin pärjää.
Tuo välilevy sitten luonnollisesti siirtää imusarjaan taaemmaksi ja efi imusarja on muutenkin K/KE imusarjoja taaempana ja hakkaa helposti puhatimen pömpiliin tai poikkitukeen jos sellainen on.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » La Marraskuu 18. 2:45:03 2006

hana kirjoitti:Kuinka "syvät" niiden kolojen tarvii suurinpiirtein olla?
Siis sen verran tietysti että suuttimet mahtuu, mutta onko ainevahvuutta sen verran ettei tuhoa koko kantta jos vähän lipsahtaa :roll:
Varmaan noin 5mm hioin kulmasta ainetta pois. Katsoin imusarjan reiästä, merkkasin tussilla (tai laitoin hyvään muistiini ylös) ja vingutin vähän pienellä pyöreällä hiomarullalla, tarkastus ja sama uudestaan. Harmi kun ei kuvaa tullut otettua. Suuttimen kärjen pituuden takia piti aika paljon vinguttaa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 10. 20:45:33 2006

Saakos tollasia ylläolevan mukaisia suuttimen holkkeja jostain nyljettyä?
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Joulukuu 10. 20:59:14 2006

olafu kirjoitti:Saakos tollasia ylläolevan mukaisia suuttimen holkkeja jostain nyljettyä?
www.finsquirt.net/forum tuolla niitä joku kaupitteli jokin aikaa sitten moisia "palikoita"
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Joulukuu 10. 21:19:26 2006

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Joulukuu 11. 0:12:13 2006

Tuolta iirolta ostin nuo omat.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 11. 7:53:53 2006

K/KE-imusarjan saa helposti ihan vaan porattua sähkösuuttimille ilman mitään holkkeja.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Joulukuu 12. 0:04:35 2006

Mihin noita erillisiä holkkeja tarvitaan?

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ti Joulukuu 12. 15:00:21 2006

Sine kirjoitti:Mihin noita erillisiä holkkeja tarvitaan?
Jos tekee oman imusarjan, ei muuten ainakaan cvh:ssa mihinkään.

Vastaa Viestiin