Ford C-3 vaihteisto juttua.

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Ford C-3 vaihteisto juttua.

Viesti Kirjoittaja tanari » Pe Marraskuu 17. 23:43:01 2006

Onko clubissa C3 vaihteisto tietäjää tai osaajaa?
pitäs C3lootaan saada kestoa lisää + samalla saada napakkuutta vaihtoihin.

onko tietoa a4ld:n levyjen sovittamisesta c3:een + pakkojen sorvaamisesta?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Marraskuu 17. 23:47:53 2006

Eräs vanha vuohi kertoi aikoinaan nesteen baarissa, että cortinoissa käytettyyn automaattiin olisi saanut laitettua lisää levyjä sisään. Samaa lootaa kun olisi ollut jossain jenkkikokoonpanossa hiukan tukevammilla sisäkaluilla. Paikkansapitävyyden todennäköisyys 39%.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Marraskuu 18. 8:26:10 2006

Arska kirjoitti:Eräs vanha vuohi kertoi aikoinaan nesteen baarissa, että cortinoissa käytettyyn automaattiin olisi saanut laitettua lisää levyjä sisään. Samaa lootaa kun olisi ollut jossain jenkkikokoonpanossa hiukan tukevammilla sisäkaluilla. Paikkansapitävyyden todennäköisyys 39%.
Mk1 Cortinoissahan käytettiin Borg-Warner type 35 automaattia. Siitä miten se eroaa C3:sta, ei mulla ole hajuakaan.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Marraskuu 18. 9:40:28 2006

jos oon yhtään perillä on C3 todella lähellä C4 laatikkoa; ilmeisesti ulkoisia eroja ei juurikaan ole? C4 lootaan taas saa "mitä vaan" jenkeistä...

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » La Marraskuu 18. 16:00:25 2006

samiharju kirjoitti:jos oon yhtään perillä on C3 todella lähellä C4 laatikkoa; ilmeisesti ulkoisia eroja ei juurikaan ole? C4 lootaan taas saa "mitä vaan" jenkeistä...
Onhan ne senverran läheistä sukua toisilleen ettei yksikään osa ole keskenään vaihtokelpoinen :)
Yhteistä on vain se, että ne on toteutettu kahdella pannalla ja kahdella kytkimellä. Niin on kyllä vaikka moparin askitkin.

C3 kytkimiin pystyy lisäämään levyjä enemmän tai vähemmän tapauksesta riippuen. Ite oon saanu survottua suoraveto kytkimeen 6 ja eteenpäinmeno kytkimeen 5 levyä. Noi oli Granadan V6 askista, seikeri uria ei siiretty, mutta tuurilla johonkin oharin rumpuihin, vakiona 3 ja 4 levyiset, voi saada urat sopivasti ja vasteita/mäntiä koneistamalla vielä 1-2 levyä enemmän.
Mutta 4 ja 5 levyiset kytkimet ahdetussa 2.0 farmari Tanessa, hyvällä shift kitillä, ei luistanut.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Marraskuu 19. 12:28:51 2006

Jari H kirjoitti:
samiharju kirjoitti:jos oon yhtään perillä on C3 todella lähellä C4 laatikkoa; ilmeisesti ulkoisia eroja ei juurikaan ole? C4 lootaan taas saa "mitä vaan" jenkeistä...
Onhan ne senverran läheistä sukua toisilleen ettei yksikään osa ole keskenään vaihtokelpoinen :)
Yhteistä on vain se, että ne on toteutettu kahdella pannalla ja kahdella kytkimellä. Niin on kyllä vaikka moparin askitkin.

C3 kytkimiin pystyy lisäämään levyjä enemmän tai vähemmän tapauksesta riippuen. Ite oon saanu survottua suoraveto kytkimeen 6 ja eteenpäinmeno kytkimeen 5 levyä. Noi oli Granadan V6 askista, seikeri uria ei siiretty, mutta tuurilla johonkin oharin rumpuihin, vakiona 3 ja 4 levyiset, voi saada urat sopivasti ja vasteita/mäntiä koneistamalla vielä 1-2 levyä enemmän.
Mutta 4 ja 5 levyiset kytkimet ahdetussa 2.0 farmari Tanessa, hyvällä shift kitillä, ei luistanut.
eli aihioksi pitääkin saada V6 perästä oleva C3? mulla on nyt yksi ohc:n perässä ollut aski, se pitäis nyt eka purkaa ja katsoa. Mikä on hyvä shiftkitti, ei googletuksella löytynyt kuin TransGO:n shiftkittejä missä voi ilmeisesti valita tekeekö siitä street/strip vai jonku vakiota jäljittelevän :roll:

ajattelin että jos uskaltais ihan ite purkaa ja katella, ei se räjäytyskuvista kamalan monimutkaselta näytä..

..kokoomisesta en sitten tiedä, niin että toimiskin :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Marraskuu 19. 14:23:25 2006

Ei sen aihion vältämättä tarvi kutosen perästä olla, kyllä oharin askistakin saa tehtyä. Joku 2tonnisen aski on ihan käypänen.
Jos meinaa kutosen askia käyttää, kannattaa keskipakosäädin ottaa oharin askista. Kutonen kun on alavääntöisempi->yleensä autossa melko harva välitys ei se säädin oikeen natsaa ylävireisemmälle neloselle ja tiuhemmille välityksille. Vaihtaa 3:lle tosi pienillä kierroksilla.
Ja jos taas tekee päinvastion löytyy kutosessa 3 pintakaasulla jossain 100km/h korvilla.

Shift kittejä kannattaa kysellä Nätkiniltä Porista tai Nurolalta Turuust.
Siis Autotransmission P.Nätkin tai JN Trading. Ainakin Nätkin on touhunnu automaattien kanssa ties mistä saakka, että siltä saattaa saada jokusen vinkinkin jos vaan on juttu tuulella.

Kokoamisessa nyt ei mitään merkillistä ole, kunhan kattoo että rummut menee paikalleen vaikka ei sitä saa kyllä nippuunkaan jos ne jää kantamaan.
Etu pannan käpälä on hiukka veemäinen pujotella paikalleen.
Kun otat öljypumpun kopasta irti pitää se kasatessa keskittää turbiinin kanssa, muuten hela ja turbiinin kaula sorvaantuu hetkessä paskaksi.
Venttiilikoneisto lähtee yhtenä pakettina pois, joten sieltä ei mitään pääse karisemaan hukkaan.

Kasausta helpottaa huomattavasti kun teet konepukkiin adapterin mihin saat rasian kiinni, helpompi kasata pystyssä.

Mitä vetolevyä oot aatellu käyttää, Zetecin vai oharin? Melkein taitaa olla paras hommata molemmat..?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Marraskuu 19. 15:44:34 2006

Jari H kirjoitti:Ei sen aihion vältämättä tarvi kutosen perästä olla, kyllä oharin askistakin saa tehtyä. Joku 2tonnisen aski on ihan käypänen.
Jos meinaa kutosen askia käyttää, kannattaa keskipakosäädin ottaa oharin askista. Kutonen kun on alavääntöisempi->yleensä autossa melko harva välitys ei se säädin oikeen natsaa ylävireisemmälle neloselle ja tiuhemmille välityksille. Vaihtaa 3:lle tosi pienillä kierroksilla.
Ja jos taas tekee päinvastion löytyy kutosessa 3 pintakaasulla jossain 100km/h korvilla.

Shift kittejä kannattaa kysellä Nätkiniltä Porista tai Nurolalta Turuust.
Siis Autotransmission P.Nätkin tai JN Trading. Ainakin Nätkin on touhunnu automaattien kanssa ties mistä saakka, että siltä saattaa saada jokusen vinkinkin jos vaan on juttu tuulella.

Kokoamisessa nyt ei mitään merkillistä ole, kunhan kattoo että rummut menee paikalleen vaikka ei sitä saa kyllä nippuunkaan jos ne jää kantamaan.
Etu pannan käpälä on hiukka veemäinen pujotella paikalleen.
Kun otat öljypumpun kopasta irti pitää se kasatessa keskittää turbiinin kanssa, muuten hela ja turbiinin kaula sorvaantuu hetkessä paskaksi.
Venttiilikoneisto lähtee yhtenä pakettina pois, joten sieltä ei mitään pääse karisemaan hukkaan.

Kasausta helpottaa huomattavasti kun teet konepukkiin adapterin mihin saat rasian kiinni, helpompi kasata pystyssä.

Mitä vetolevyä oot aatellu käyttää, Zetecin vai oharin? Melkein taitaa olla paras hommata molemmat..?
eli täytynee vaan purkaa toi c3 se on 2.0 ohc:n perästä venttiilikoneisto irti ja muovipussiin hyllyyn, sitten loppu laatikko pöydälle. Etsiä turbiini 1.6 sierrasta?

varmaan levysarja kannattaa tilata + tiivistesarja ja meinasin moposportista ostaa sitten mocalin öljynjäähdyttimen.

pitääkin varmaan soitella noihin firmoihin ja kysellä, kiitos kovasti tiedoista.

meinasin eka kokeilla kuinka lähellä ohc:n vetolevy on, mikäli on kaukana, niin jenkeistä tulemaan zetecin vetolevy.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Marraskuu 19. 16:22:18 2006

tanari kirjoitti: eli täytynee vaan purkaa toi c3 se on 2.0 ohc:n perästä venttiilikoneisto irti ja muovipussiin hyllyyn, sitten loppu laatikko pöydälle. Etsiä turbiini 1.6 sierrasta?

varmaan levysarja kannattaa tilata + tiivistesarja ja meinasin moposportista ostaa sitten mocalin öljynjäähdyttimen.

pitääkin varmaan soitella noihin firmoihin ja kysellä, kiitos kovasti tiedoista.

meinasin eka kokeilla kuinka lähellä ohc:n vetolevy on, mikäli on kaukana, niin jenkeistä tulemaan zetecin vetolevy.
2tonnisenkin turbiini menettelee.

Brycon master kitissä on kaikki levyt ja tivarit mitä tarvii.

Öljynjäähdyttimeksi kannattaa ennemmin hommata semmonen 'oikea' automaatin cooleri. Toi automaatin jäähdytys kierto on kuitenkin melko vaatimatonta niin semmosessa moottoriöljyn jäähdytin kennossa on turhaa vastusta. Ja kun se öljy palaa coolerilta suoraan pääakselin taka laakerille olis kiva kun sitä tulisi mahdollisimman paljon.
Toi automaatin cooleri on periaattessa mutkalle käännettyä 8 tai 10mm kupari putkea jossa on ulkopuolinen rivoitus.

Toi vetolevy voi olla mielenkiintoinen rojekti..
Viimeksi muokannut Jari H, Ma Marraskuu 20. 11:11:46 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Su Marraskuu 19. 22:51:27 2006

Jari H kirjoitti:
tanari kirjoitti: eli täytynee vaan purkaa toi c3 se on 2.0 ohc:n perästä venttiilikoneisto irti ja muovipussiin hyllyyn, sitten loppu laatikko pöydälle. Etsiä turbiini 1.6 sierrasta?

varmaan levysarja kannattaa tilata + tiivistesarja ja meinasin moposportista ostaa sitten mocalin öljynjäähdyttimen.

pitääkin varmaan soitella noihin firmoihin ja kysellä, kiitos kovasti tiedoista.

meinasin eka kokeilla kuinka lähellä ohc:n vetolevy on, mikäli on kaukana, niin jenkeistä tulemaan zetecin vetolevy.
2tonnisenkin turbiini menettelee.

Brycon master kitissä on kaikki levyt ja tivarit mitä tarvii.

Öljynjäähdyttimeksi kannattaa ennemmin hommata semmonen 'oikea' automaatin cooleri. Toi automaatin jäähdytys kierto on kuitenkin melko vaatimatonta niin semmosessa moottoriöljyn jäähdytin kennossa on turhaa vastusta. Ja kun se öljy palaa coolerilta suoraan pääakselin taka laakerille olis kiva kun sitä tulisi madollisimman paljon.
Toi automaatin cooleri on periaattessa mutkalle käännettyä 8 tai 10mm kupari putkea jossa on ulkopuolinen rivoitus.

Toi vetolevy voi olla mielenkiintoinen rojekti..
täytyy sellanen brycon master kitti ostaa.

täytyy jostain hommata sellanen kupariputki kenno.

vetolevy hommasta tuli mieleen että mitenköhän kaukana A4ld:n turbinin kiinnitys on C3:sta? koska ilmeisesti CVH sierroja on saanut automaatilla? fordilta vois löytyy siihen sopiva vetolevy.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ma Marraskuu 20. 11:11:04 2006

Ylivaihde laatikossahan turbiini tulee 4:llä pultilla vetolevyyn, mutta ennemmin sitä kiinnitystä muuttaa kuin vetolevyn kiinnitystä kampuran päähän.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ma Marraskuu 20. 13:10:20 2006

masterkitti + shifkitti ja öljynsuodatin tilattu, saa nähä koska tulee, sielä sanottiin että turbiinin siivet pitäis juottaa niin siitä saa vahvemman ja jopa se 2.0:n turbiini voi olla ihan ok, kunhan vahvistaa, riippuu kuulemma suuresti tehomäärästä ja auton painosta :wink:

Jari H voi olla että joudun vielä pyytelee apuja ton lootan kanssa ihan kuvien kanssa.
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ti Marraskuu 21. 17:04:54 2006

Ei mikään yliluonnollinen kasattava ole.
Se Haynes oppaiden ohje: Refitting is reversal of removal, pätee tähänkin :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Marraskuu 22. 10:07:42 2006

hmm..eikö 4-vaihteinen olisi mielekkäämpi verrattuna 3-vaihteiseen?

A4LD tarjoama nelosvaihde hiljentää koneen mölyn motarilla mukavasti siedettävälle tasolle. jos on paljon voimaa, niin tuleehan sitä toimeen kahdella vaihteellakin. toisaalta A4LD käyttökelpoisen turbiinin saanti on helpompaa. esim. katumaasturi broncosta saat korkeammalla stallilla varustetun turbaanin.

tuossa perustietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_A4LD_transmission
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Marraskuu 22. 10:09:46 2006

vordson kirjoitti:hmm..eikö 4-vaihteinen olisi mielekkäämpi verrattuna 3-vaihteiseen?

A4LD tarjoama nelosvaihde hiljentää koneen mölyn motarilla mukavasti siedettävälle tasolle. jos on paljon voimaa, niin tuleehan sitä toimeen kahdella vaihteellakin. toisaalta A4LD käyttökelpoisen turbiinin saanti on helpompaa. esim. katumaasturi broncosta saat korkeammalla stallilla varustetun turbaanin.

tuossa perustietoa:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_A4LD_transmission
laitetaan a4ld sitten kun c3 on rikottu :lol:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ke Marraskuu 22. 20:20:56 2006

a4ld:n sopivuudesta c3:n tilalle mulla ei ole mitään käsitystä eli osaako joku varmaksi sanoa mitä kaikkea muuta tarvii vaihtaa jos vaihdan tohon wanhaan Granada 2.8:iin c3:n tilalle a4ld:n? :roll:

Tero_s
Viestit: 179
Liittynyt: To Heinäkuu 3. 10:51:10 2003
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s » Ke Marraskuu 22. 22:53:50 2006

Pidempi toi A4LD on kuin C3, eli vaihdelaatikon palkki ja kardaani ainakin. Niin ja keppi/valitsin tietenkin.

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Marraskuu 22. 23:35:58 2006

vetolevy on myös erillainen. c3:ssa 3pultilla ja 4vaihteisessa 4:llä
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ke Marraskuu 22. 23:58:45 2006

Jos A4LD:hen päädyt, niin katso sitten että se on täysin mekaaninen versio siitä. Scorpiossa noin vm. 87 vaihtuu kick-down mekaanisesta elektronisen solenoidin ohjaamaksi (vm. 86 vielä mekaaninen) ja vm. 91 face-lift mallin yhteydessä tulee elektroniikka lisää laatikon malliksi tulee A4LD-e. Sammakkomallin Scorpiossa vm. 94+ on jo sitten A4LD-E eli vielä enemmän elektroniikkaa.

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » To Marraskuu 23. 8:34:02 2006

Sinen kommentti on tärkeä huomioida - eli mekaaninen venttiilikoneisto on yksinkertaisin.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » To Marraskuu 23. 9:32:35 2006

Siinä ekassa (85-87)A4LD:ssä ainoastaan lukko toimii sähköllä.
Niissä vetolevyissä on eroa turbiinin kiinnityksen lisäksi siinä, että lukon pullistus turbiinin rungossa vaatii vastaavan myös vetolevyyn.
Eli C3:en suoraan vetolevyyn A4LD:n turbiinia ei saa kaymään kuin prässillä :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Marraskuu 23. 20:43:37 2006

eli -85-87laatikko+palkki,kardaani,vetolevy,keppi,turbiini ja töihin?mites noi lukon kytkennät,mitäs se tarvii?edelleen,en ole automaatin kanssa pelannut muuta kun vetänyt vaihdekepistä numeron tai kirjaimen... :lol:

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Pe Marraskuu 24. 7:17:30 2006

turbiinin lukkoa käytetään, jotta saadaan bensankulutus ja jossain määrin päästöt vuosia sitten tulleiden normien mukaiseksi (usa ym).

ajossa lukon vaikutus tulee suurimmalla vaihteelle ilmi. tehtäessä matkaa tasanopeudella, lukko kytkee automaattilaatikon turbiinin ja moottorin yhdeksi kokonaisuudeksi ilman luisto-ominaisuutta.

ei lukko ole välttämätön kapine. loota toimii ilman sitäkin. turbiini voi olla ilman lukkoa ja laatikossa oleva lukko paikallaan, mutta johdot poikki (mauaalisesti ohjatussa laatikossa=ei sähköinen venttilikoneisto).

ilman turbiinilukkoa automaattiloota lämpenee hieman enemmän, joten reippaan kokoinen lauhdutin on paikallaan (riippuen koneen tehoista tietty).
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Su Joulukuu 3. 17:19:45 2006

Mistä olette tilanneet korjaussarjan c3 ? Itte olen kysynyt us partsilta ja RP laakkoselta.
Itselläni on tulossa työn alla c3 tonne -66 17m + 2.3 V6 alunperin tämä c3 on -88 2.0 sierrasta.
Saatu ilmaiseksi kerhon mieheltä.. Kiitos taas
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Joulukuu 3. 20:12:07 2006

JN Trading, Turku.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » La Joulukuu 9. 20:56:06 2006

tietääkö joku mikä on jarrupannan kitkapinnan minimi paksuus eli millon joutaa vaihtoon ?
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Su Helmikuu 18. 13:35:26 2007

Jari H kirjoitti:
samiharju kirjoitti:jos oon yhtään perillä on C3 todella lähellä C4 laatikkoa; ilmeisesti ulkoisia eroja ei juurikaan ole? C4 lootaan taas saa "mitä vaan" jenkeistä...
Onhan ne senverran läheistä sukua toisilleen ettei yksikään osa ole keskenään vaihtokelpoinen :)

C3 kytkimiin pystyy lisäämään levyjä enemmän tai vähemmän tapauksesta riippuen. Ite oon saanu survottua suoraveto kytkimeen 6 ja eteenpäinmeno kytkimeen 5 levyä. Noi oli Granadan V6 askista, seikeri uria ei siiretty, mutta tuurilla johonkin oharin rumpuihin, vakiona 3 ja 4 levyiset, voi saada urat sopivasti ja vasteita/mäntiä koneistamalla vielä 1-2 levyä enemmän.
Mutta 4 ja 5 levyiset kytkimet ahdetussa 2.0 farmari Tanessa, hyvällä shift kitillä, ei luistanut.
Itseasiassa on tnoissa c3 ja a4ld jonkun verran samojakin osia ? Nytkun on tullut räjäytyskuvia katottua..

Mitäs haittaa tosta on, että pistää noita levyä enempi, syökö tehoa ??

Ei olisi jollain myydä C3 V6 starttkehää ?
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

cologne
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammikuu 8. 14:44:30 2003
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja cologne » Ti Helmikuu 20. 13:20:19 2007

Sain 6 kytkinlevyä kumpaakin.. toiseen jopa tuli välyksetkin (1,4-2,1 mm) oikein . taas toiseen jäi hieman kireelle..
Fix Or Repair Daily
------------------------------------------------------------
Ford Taunus 17m -66 2.3 V6 automatic
Ford Mondeo -97 1.8 Turnier

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Huhtikuu 15. 22:22:43 2007

mun taunukseen on joskus ex omistaja laittanu kutosen kaveriksi a4ld:n, se laatikko rikkui 1kk auton oston jälkeen, tilalle laitett 2.0ohc:n vastaava ei koskaan löytänyt kakkosta ja alkoi hukkaamaan öljyä kesän ajon jälkeen.. nyt olen laittamassa c3:sta tilalle ja haku päällä v6 c3 palkista ja kardaanista..

onko tietoja sopiiko granadan kardaani ja palkki taunukseen?

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Lokakuu 25. 8:56:14 2007

Elikäs mistäs suunnasta tota vaihteistoa alkaa purkamaan, otanko ensin pois öljypohjan, sitten venttiilikoneisto muovipussiin ja hyllyyn odottelemaan, sitten häntä pois? vai kytkinkoppa? entäs akselien irrotus sisältä, kun meinasin ne kytkimien levyt vaihtaa + lisätä niitä. :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin